Miten mies auttaa sinua?

  • Viestiketjun aloittaja M
  • Ensimmäinen viesti
No meillä mies taitaa tehdä oikeastaan enemmän kun mä. Mä laitan ruuan ja mies tiskaa, hoitaa yleishyödyllisiä aioita, viikkaa puhtaat vaatteet kaappeihin. Se imuroi kumpaa alkaa ennemmin ärsyttää, eli useimmin mä mut joskus vihjasen miehelle et se vois imuroida. Meillä oikeastaan kaikki menee aika lailla tasan :)
 
narikka
herää aamulla lasten kans jos on vapaapäivä tai myöhemmäksi töihin meno. saan nukkua pitempään. ja herätä valmiille kahville :)ulkoilee lasten kans, nyt varsinki ku on kukkapenkkien ja kasvimaan laittoa niin helpompaa ku ei tarvi vahata koska kuopus on ojassa tai karkaamassa muuten. kotihommia ei juuri tee, vie roskia, joskus siivoilee kaverinna.
 
kinuski
No meillä menee kotityöt ja lastenhoito suunnilleen tasan. Se tekee kumpi ennemmin huomaa ja ehtii. Pyykin pesun tosin hoidan mä, en anna miehen koskea edes pyykkeihin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Auttaa? Mä en ole ikinä tajunnut tätä asetelmaa, että mies on joku äidin pikku apuri.
Veit jalat suustani. Mä en tyytyis miehen "apuun". Yhtä lailla se on vastuussa kaikesta kuin minäkin.
No siis, tätä juuri hain! Ehkä asettelin sanat "väärin". Oma mieheni ei nimittäin ole mielestään vastuussa mistään. :(
 
bdt
Silloin kun lapset olivat pieniä hän kävi kaupassa ja teki ruokaa. Vauvan hoitotoimet jäi mulle mutta muuten ei paljon vauvoja käsistään laskenut eli koko ajan leikki, jutteli tai nukkui lapset kainalossaan lattialla etc. Leikki-ikäisten kanssa kävi usein ulkona ja uimassa jne. että sain hieman taukoja.
 
shihtzu
Silloin kun se tässä vielä asui, niin ei mitenkään, naputti vaan jos joku asia mätti, mutta itse se ei mitään tehnyt.
Saattoi monesti sanoa, että mitä turha täällä on siivota, kun tää on aina tällainen sikolätti koko paikka, ja yritin sille aina sanoa, että kannattaisi siivota ne omat jälkensä, niin ehkä minä ehtisin sitten siivota enempi jotain muuta.
 
ss
AUTTAA? No auttaahan se, jos en esim. yletä ylimmältä hyllyltä vehnäjauhopussiin ilman tuolille kiipeämistä. Tai auttaa, jos on liian painava kauppakassi tai säilytyslaatikko, joita en saa kantaa.

Kotihommat on meillä molemmilla hanskassa, eikä kumpikaan ole toisen apuri. Samoin lapsista huolehditaan yksissä tuumin. Ei olla toistemme vanhempia, kämppiksiä tai kodinhoitajia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
herää aamulla lasten kans jos on vapaapäivä tai myöhemmäksi töihin meno. saan nukkua pitempään. ja herätä valmiille kahville :)ulkoilee lasten kans, nyt varsinki ku on kukkapenkkien ja kasvimaan laittoa niin helpompaa ku ei tarvi vahata koska kuopus on ojassa tai karkaamassa muuten. kotihommia ei juuri tee, vie roskia, joskus siivoilee kaverinna.
tämä olisi meillä luxusta.
 
..
Mulla mies ei tee viikolla mitään kun käy töissä. Koiran saattaa käyttää pissalla jos en ite jaksa mikä on harvinaista.. Vkloppuna saattaa tehä ruokaa.. ja syöttää vauvalle ruokaa jos pyydän.. Oma-aloitteisuutta vois olla enempi, ei tekis varmaa paljoo mitää jos en pyytäis, hah.. Siivoaa kyllä ja paljon paremmin kuin minä.
Pyykkäämisen hoidan mä kun mies tekee sen niin väärin.. xD
 
tiia
Yleensä tekee kaikki korjaushommat, lampujen vaihdot, ruohonleikkuu, silittää omat vaatteet, imuroi pari kertaa kuukaudessa, pitää tavarat järjestyksessä, ottaa kesä- ja talvivatteett vaatehuoneesta tarpeen tullen, grillaa, vaihtaa renkaat mulle, laittaa valokuvat järjestykseen,..jne..
 
Yhdessä me tätä palettia pyöritetään. Sen verran meillä on töissä jakoa, että mies "hoitaa" autot ja mä tongin kukkapenkeissä. Toki mies tulee avuksi kaivamaan ym, jos apua haluan.
Muoks. mies kyllä ajaa nurmikon ja yleensä myös aina lämmittää saunan. :D
 
narikka
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
herää aamulla lasten kans jos on vapaapäivä tai myöhemmäksi töihin meno. saan nukkua pitempään. ja herätä valmiille kahville :)ulkoilee lasten kans, nyt varsinki ku on kukkapenkkien ja kasvimaan laittoa niin helpompaa ku ei tarvi vahata koska kuopus on ojassa tai karkaamassa muuten. kotihommia ei juuri tee, vie roskia, joskus siivoilee kaverinna.
tämä olisi meillä luxusta.
tekkee pitkää päivää niin haluaa olla aamusta läppien kans hetken ennen töihin menoa. iltasin mennee ylheensä pitkään töissä.ja vapaapäivänä. nyt ku tullee kesä niin meinaa mennä poikien kans käymään kalassa. näitä kala reissuja ootan! ohan tuo aika ihana mies :)
 
mp
jos oon aamulla väsynyt (odotan toista) niin hän nousee esikoisen kanssa ylös,jotta saan nukkua :) syöttää puuron,hoitaa aamupesut ym. muutenkin hoitaa lasta ihan yhtä paljon kuin minäkin.

ruokaa tekee joka toinen päivä, tiskaa astioita, imuroi jne.

pyykkiä ei pese,eikä silitä,ei pyyhi pölyjä,mutta kaikkea muuta kyllä tekee :)
 

Yhteistyössä