Miten miellätte lauseen "haaveet kaatuu"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Yksi tuttu kun käyttää tuota ilmaisua asioista joihin se mun mielestä voi vaikuttaa itse, enkä mä osaa nähdä sitä silloin haaveiden kaatumisena vaan ihan omana tyrimisenä. mun mielestä noi haaveet kaatuu silloin kun jotain ikävää tapahtuu itsestä riippumatta.

Tässä jutussa mm. haaveet kaatuu sen takia kun poliisi vie ajokortin humalassa ajon takia ja samalla menettää työpaikan kun työ sattuu olemaan autolla ajamista. Samoin tosta tulee seurauksia muillakin elämän aloilla ja niiden on mahdollista korjaantua parin vuoden päästä JOS rikosrekisteri säilyy puhtaana siihen asti.

Mun mielestä toi rikosrekisterin puhtaana säilyminen on sekin itsestä kiinni. Ei niin että huonon tuurin myötä siihen vaan voi tulla jotain merkintöjä.

Mut siis onko teidän mielestä tossa kysymys haaveiden kaatumisesta?

No jos se on haaveillut semmosesta et poliisi ei vie korttia ku ajelen humalassa, ni kyllähän sillon haaveet kaatuu jos näin tapahtuu :D Tosin ihme haaveiluthan sillon olis. Kyllä mä haaveilen mm. lottovoitosta :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos se on haaveillut semmosesta et poliisi ei vie korttia ku ajelen humalassa, ni kyllähän sillon haaveet kaatuu jos näin tapahtuu :D Tosin ihme haaveiluthan sillon olis. Kyllä mä haaveilen mm. lottovoitosta :D

Tässä tyyppi oli mm haaveillut että ton työpaikkansa kautta pääsee vielä parempaan paikkaan missä tienaa kevyemmästä työstä mukavasti. Nyt kuitenkin ne p*****een poliisit sattuvat paikalle justa pahaan aikaan ja kortti läksi ja samoin tuo työkin ja nyt ollaan sitten marttyyreitä kun "aina mun haaveet kaatuu näin". Ihmetellään kuinka toisilla käy aina niin hyvä säkä että niille aukeaa hyvät duunit ja tältä vaan viedään kaikki sekin mitä on saavutettu.

Yhteistyössä