Miten mielestäsi pitäisi korvata jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja voihan sen nuinki tehdä:
tais ap:lle iskeä ahneus. Halvalla sai itselle housut jotka menivät pilalle. Ja nyt kinuaa uusia kaupasta ostettuja housuja. huhhuh

ei ole vielä housuille tapahtunut mitään, mutta ennenkuin tämä ketju päättyy, niin varmasti on. Tämä ihan vähän enteilee sellaista loppua.. että jotain niille on "varmasti" tapahtunut.:D

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Poppinen:
Minunkaan mielestäni et voi pyytää housuista enempää kun olet niistä itse maksanut. Tietty fiksu kaveri tarjoutuisi itse ostamaan vastaavat tilalle mutta minä en kyllä ystävältäni sellaista vaatisi. Ensi kerralla en sitten lainaisi hänelle kun pyytää.

Miksi sinusta olisi oikein, että kärsit itse tappion siitä, että housut on pilalla ja uusien hankkiminen maksaa ja kärsit koska et vain ole joutunut niistä maksamaan niin paljon.

Eli jos saisin esim. lahjaksi sellaiset housut ja sitten lainaisin niitä niin niistäkö ei pitäisi korvata mitään koska en ole itse maksanut penniäkään?

Periaatteessa ei tarvi korvata jos korvausperiaate on housujen hinta. Mut lainaaja ottaa itse riskin ja se sunkin pitää ymmärtää. Toiselle voi olla tunnearvoa jollain roskiksesta löytyneellä kahvikupilla ja toinen heittäis sen roskiin takas. Eli.. kannattaa miettiä mitä lainaa ja kenelle.
eikö sulla ole muuta mietittävää kuin ne housut? Mä voin laittaa sulle täältä pinon omiani, pitämättömiä. Ne on materiaa mulle.

Kyllä mulla on housuja ja paljon, mutta noi on ainot liituraitaiset juhlahousut mitkä multa löytyy. Ja koska se vain sinun materiasi on minulle hankalampaa hankkia kehnojen tulojen takia niin toki minä saan huolehtia niistä.

Alkuperäinen kirjoittaja voihan sen nuinki tehdä:
tais ap:lle iskeä ahneus. Halvalla sai itselle housut jotka menivät pilalle. Ja nyt kinuaa uusia kaupasta ostettuja housuja. huhhuh

Ei ole iskenyt minuun mikään ahneus. Housuille ei siis ole oikeasti käynyt vielä mitään. Tämä oli spekulaatiota, jos olet ketjun lukenut niin huomaat sen.

Itsekin rahattomana hoitovapaalla ja näen vaivaa, että löydän itselleni hyvännäköisiä vaatteita halvalla. Ei se oikeuta minusta siihen, että jos itselläni käy tuuri, että ne olisi sitten ok tärvellä jos kerran on halvalla saatu. Enkä tosiaan halua mitään uusia vaan haluan ihan ne omat housuni takaisin samassa kunnossa kuin ne lainasin.

No ei sitten lainaa niitä vaatteita! Ei tarvi sitten itkeä tihrustaa kun/jos vaatteet pilalla. Eiköö tosiaan juuri muuta miettimistä/tekemistä ole, kuin itkeä jotain mitä ehkä huonolla tuurilla voi sattua???

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Poppinen:
Minunkaan mielestäni et voi pyytää housuista enempää kun olet niistä itse maksanut. Tietty fiksu kaveri tarjoutuisi itse ostamaan vastaavat tilalle mutta minä en kyllä ystävältäni sellaista vaatisi. Ensi kerralla en sitten lainaisi hänelle kun pyytää.

Miksi sinusta olisi oikein, että kärsit itse tappion siitä, että housut on pilalla ja uusien hankkiminen maksaa ja kärsit koska et vain ole joutunut niistä maksamaan niin paljon.

Eli jos saisin esim. lahjaksi sellaiset housut ja sitten lainaisin niitä niin niistäkö ei pitäisi korvata mitään koska en ole itse maksanut penniäkään?

Periaatteessa ei tarvi korvata jos korvausperiaate on housujen hinta. Mut lainaaja ottaa itse riskin ja se sunkin pitää ymmärtää. Toiselle voi olla tunnearvoa jollain roskiksesta löytyneellä kahvikupilla ja toinen heittäis sen roskiin takas. Eli.. kannattaa miettiä mitä lainaa ja kenelle.
eikö sulla ole muuta mietittävää kuin ne housut? Mä voin laittaa sulle täältä pinon omiani, pitämättömiä. Ne on materiaa mulle.

Kyllä mulla on housuja ja paljon, mutta noi on ainot liituraitaiset juhlahousut mitkä multa löytyy. Ja koska se vain sinun materiasi on minulle hankalampaa hankkia kehnojen tulojen takia niin toki minä saan huolehtia niistä.

Mistäs sinä tiedät minun tulot? Jokatapauksessa ne on mulle vaan materiaa joista en jaksa vouhottaa päiväkaupalla.:D

Yhteistyössä