miten miehestä saa itsekkyyden ja tietynlaisen ylimielisyyden pois?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surullinen"

Vieras
esimerkkinä eilen, mies sanoi eräälle yhteiselle ystävällemme, että "mikäs sua vaivaa kun et laula, sähän laulat aina?" tää ystävä otti sen kettuiluna eikä laulanu koko iltana. tänään sit sanoin miehelle ihan asiallisesti, että se loukkaantui sun jutuista, niin mies totes naurahtaen että jos ottaa hänen juttunsa sillain niin ihan oma ongelma.. TODELLA kylmää tekstiä mun mielestä ja sellainen juuri mun mies on. ei ikinä tee tai sano mitään väärin, naureskellen sit selittää et mitäs otit sen sillain. vähättelee toisten tunteita ja loukkaantumisia.

eilen alkuillasta kysyin, että ollaanko vaan kotona. mies sano et joo, ollaan vaan. sit sillä soi puhelin ja se sano et joo mä tuun. kysyin et täh, niin "meen jätkiä moikkaan". olin et täh, sähän sanoit et oltas kotona vaan, niin mies naurahti ylimielisesti, että eihän hän sillon tienny et aikoo lähtee???!!! AI NÄINKÖ TÄÄ MENEE?! sit kun mä hermostun, niin mä oon se lapsellinen.

mä haluan lähteä täältä pois, löytää rinnalleni ihmisen joka kunnioittaa mua sellaisena kun olen, joka tykkää musta ja haluaa olla mun kanssa. mutta mitä jos sitä ihmistä ei ikinä löydy? mun ex ja nykyinen on sanoneet, että mä teen parisuhteista hankalia ja olen se joka pilaa kaiken, et mä tavoittelen kuuta taivaalta ja olen epärealistinen kun haluan miehen joka haluaa mut.

mua itkettää.

Mä luulen, että äidit on kasvattaneet poikiaan vähän huonosti. Tätä itsekkyyttä, ylimielisyyttä ja empatiakyvyttömyyttä on niin paljon. Pojille on petattu kaikki valmiiksi, eikä mitään ole koskaan tarvinnut huolehtia. Siksi niistä ei ole ottamaan toista huomioon. Tyttöystävä/vaimo on pelkkä äidin jatke...:(

Sulla on koko ajatus nyt metsässä. Otsikosta näin päättelen. Et sä voi muuttaa sitä miestä taikka edes poistaa siitä ominaisuuksia. Joko nielet koko paketin tai sitten teet omat ratkaisusi. Jos haluat muuta, vaihdat miestä. Mies ei ole koira tai lapsi jota voi kasvattaa ja kouluttaa.

Sulla on koko ajatus nyt metsässä. Otsikosta näin päättelen. Et sä voi muuttaa sitä miestä taikka edes poistaa siitä ominaisuuksia. Joko nielet koko paketin tai sitten teet omat ratkaisusi. Jos haluat muuta, vaihdat miestä. Mies ei ole koira tai lapsi jota voi kasvattaa ja kouluttaa.

Peesi tähän. Ehkä keskusteluilla ja taas keskusteluilla voi yrittää saada toinen ymmärtämään että hänen omaksi parhaakseen hänen on ehkä yritettävä muuttaa jotakin luonteenpiirrettään, mutta jos hän edelleen on sitä mieltä että mitään ongelmaa ei ole, et pysty ketään kouluttamaan.

[QUOTE="maanantai";22207011]Mä en kyllä ymmärtänyt, miksi teidän ystävä otti sun miehen kommentin kettuiluna?[/QUOTE]

No en minäkään ymmärrä, taitaa olla aika herkkä hipiäistä porukkaa...

Tuota ensimmäistä esimerkkiä en minäkään ymmärrä että miksi piti loukkaantua, mutta tuo jälkimmäinen, se kuinka hän kohtelee sinua, on väärin, ja jos omassa suhteessani olisi paljon tuollaista en jäisi edes lasten kanssa ottamaan sellaista käytöstä vastaan.

[QUOTE="vieras";22207111]No en minäkään ymmärrä, taitaa olla aika herkkä hipiäistä porukkaa...[/QUOTE]

musta aika epäolennainen pointti. jos toinen loukkaatuu tai ottaa kettuiluna, niin sit ottaa. mä en ole ollut kuulemassa et millainen äänensävy mun miehellä on ollut, mut voin kuvitella et on voinu sanoo sen aika ilkeestikin. ihan sama, se ei ollut nyt se the point.

joo no otsikko on ehkä harhaanjohtava, mutta kun mies ei aina ole ollut tällainen... jostain toi kylmyys ja ilkeys on siihen tullu, niin uskon et sen sais poiskin...

mut mä luulen et tää on lopun alkua ja ero on edessä.

[QUOTE="vieras";22207138]Toista et voi muuttaa/poistaa ominaisuuksia mistä itse et pidä.[/QUOTE]

mut se ei ole aina ollut tollanen.
mulla on niin monta paskaa parisuhdetta takana et mä tiedän et toista ei voi muuttaa, mutta jos miehestä tulee tollanen "yhtäkkiä" niin luulis et se johtuu jostain ja asian vois saada korjattua? mut mulla ei taida olla puhtia ottaa enää selvää..

[QUOTE="surullinen";22207147]mut se ei ole aina ollut tollanen.
mulla on niin monta paskaa parisuhdetta takana et mä tiedän et toista ei voi muuttaa, mutta jos miehestä tulee tollanen "yhtäkkiä" niin luulis et se johtuu jostain ja asian vois saada korjattua? mut mulla ei taida olla puhtia ottaa enää selvää..[/QUOTE]

Kuinkahan kauan olet tämän miehen kanssa yhdessä asunut?

[QUOTE="vieras";22207163]Kuinkahan kauan olet tämän miehen kanssa yhdessä asunut?[/QUOTE]

5vuotta. sitä ennen tunnettu yli 10vuotta, tiedettiin toisemme siis jo ala-asteella.

[QUOTE="surullinen";22207147]mut se ei ole aina ollut tollanen.
mulla on niin monta paskaa parisuhdetta takana et mä tiedän et toista ei voi muuttaa, mutta jos miehestä tulee tollanen "yhtäkkiä" niin luulis et se johtuu jostain ja asian vois saada korjattua? mut mulla ei taida olla puhtia ottaa enää selvää..[/QUOTE]

Tietenkin se voi olla oire jostakin esim. masennuksesta, mutta sitäkään ei minusta voi kenestäkään ottaa pois toisin sanoen parantaa, jos asia ei lähde ihmisestä itsestään. Toki taas keskusteluilla yms. voi yrittää tukea toista tai piristää, mutta...

Tietenkin se voi olla oire jostakin esim. masennuksesta, mutta sitäkään ei minusta voi kenestäkään ottaa pois toisin sanoen parantaa, jos asia ei lähde ihmisestä itsestään. Toki taas keskusteluilla yms. voi yrittää tukea toista tai piristää, mutta...

no mut jos tää johtuis esimerkiks et miehellä olis vaikka joku erektiohäiriö mistä ei kehtais puhua, olis tosi kiree ja hermona ja veemäinen. mut sit kun asian hoitais niin varmaan mieskin rentoutuis?
tää nyt tosiaan ihan esimerkki.
mut joku syyhän tällaselle käytökselle on.

[QUOTE="surullinen";22207183]no mut jos tää johtuis esimerkiks et miehellä olis vaikka joku erektiohäiriö mistä ei kehtais puhua, olis tosi kiree ja hermona ja veemäinen. mut sit kun asian hoitais niin varmaan mieskin rentoutuis?
tää nyt tosiaan ihan esimerkki.
mut joku syyhän tällaselle käytökselle on.[/QUOTE]

Hoidetaan tietenkin sitä syytä, mutta jos mies ei pysty, osaa tai halua kertoa syytä et voi toisen puolesta sitä hoitaa, et voi esim. mennä miehen puolesta lääkärille pyytämään hänelle lääkettä erektiohäiriöihin.