Miten meillä ei enää rahat riitä:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhäksi tulossa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhäksi tulossa..

Vieras
Siis mä en tajua miten saadaan rahat riittämään:( Niin tylsää un kaikki maksaa älyttömästi.Aina vaan tulee laskuja ja laskuja..Olen kotihoidontuella ja mies töissä.

riittääkö muilla rahat?

Olen myös kotihoidontuella ja mies töissä. Säästetään lähinnä ruuassa ja vaatehankinnoissa, eli ostetaan vaan sen verran ruokaa mitä syödään ja vaatetta vaan tarpeeseen. Rahat riittää ja säästöönkin jää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen myös kotihoidontuella ja mies töissä. Säästetään lähinnä ruuassa ja vaatehankinnoissa, eli ostetaan vaan sen verran ruokaa mitä syödään ja vaatetta vaan tarpeeseen. Rahat riittää ja säästöönkin jää.

sama meillä :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja köyhäksi tulossa..:
Siis mä en tajua miten saadaan rahat riittämään:( Niin tylsää un kaikki maksaa älyttömästi.Aina vaan tulee laskuja ja laskuja..Olen kotihoidontuella ja mies töissä.

riittääkö muilla rahat?

EI! Siksi menenkin työttömyyskortistoon ja pelaan filungilla. Kotihoidontuella ei kertakaikkiaan pärjää!

No ei oikein tunnu meilläkään enää riittävän. Viidettä vuotta olen kotiäiti, syksyllä on kyllä pakko palata töihin. Varsinkin tämä kevät-kesä tekee joka kerta tiukkaa, kun tulee kaikki isot vakuutuslaskut maksettaviksi. Mutta tänä vuonna erityisesti. Jouduin viime vuodelta palauttamaan yhden kuukauden hoitolisät takaisin miehen saaman palkkion vuoksi. Kela ei suostunut siihen, että olisin laskun kahdessa erässä maksanut, vaan velotti koko 114 euroa kerralla tämän kuun hoitotuesta. Onneksi ollaan joskus aiemmin saatu säästötilille rahaa säästettyä, muuten en tiedä mihin oltaisiin jouduttu..

Täällä minä kotihoidtuella ja miehellä huono palkka. Ei hirveemmin juhlita ja pulassa ollaan jos tulee joku iso ylimääräinen menoerä. Mutta ihan ok muuten: ruokaa, koti, vaatetta, lääkettä jos kipeä ja jopa hiukan huvituksia ym ylimäärästä :).

Meillä on 1 opiskelujaan syksyllä aloittava, 5 koululaista ja syksyllä 4 alle kouluikäistä, mie ja mies.
Mies töissä, mie kotihoidontuella, loppukesästä jään äitiyspäivärahalle.
Mie oon kyllä ainakin miettinyt, että pakko rahan on riittää... karsitaan sit menoja siitä, mistä vielä voi.
Ruuan hinta on kyllä noussut, mutta mie oon oppinut ostamaan ja kokeilemaan uusia vaihtoehtoja... niitä, jotka ovat vähän edullisempia kun ne, mitä mie oon ennen ostanut.

Eipä riitä ei ainakaan joka kuukausi, ite saan kaikki mukaanlukien (eläkkeet, lapsilisät, elarit) n. 1200 e/kk, siitä maksan vuokran ja netin joka kuukausi sekä anttilan osamaksuerät ja joka kolmas kuukausi tulee vielä lisänä sähkölasku ja neljä kertaa vuodessa kotivakuutus ja tytön vakuutus kerran vuodessa, periaatteessa pitäis riittää mutta kun ei niin ei. Olen yrittänyt sitten välillä säästää noissa vaatteissa pitkin syksyä, onneksi on tytöllä kuitenkin vaatteita ens syksyksi ja talveksi, itelle pitää saada syksyllä ostettua ulkoilupuku ja talveksi kans joku kaksosanen talvipuku. Mutta näin kesällä on saatava uutta vaatetta ees vähäsen kummallekin. Mulla osa vaatevarastosta menee uusiksi laihdutuksen myötä mutta on kaapissa vanhojakin vaatteita joita voin pitää sitten kun mahtuvat. Ruoasta en halua tinkiä, se on ehdoton, muusta voi säästää muttei ruoasta.

Hyvin pärjätään.

Johtuu varmasti suureksi osaksi siitä, että ollaan "rakennettu tätä elämää" näillä tuloilla, että mä oon ollut kotona. On siis asuntolaina otettu vain miehen tuloille periaatteessa, autosta ei ole velkaa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Miukku:
Milloinkahan kth nousee? Vai näkeeköhän sitä sellaista päivää... elämiseen menee kuitenskin enemmän rahaa koko ajan, kun hinnat vaan nousee...

Sehän siinä onkin, että ne jotka on eläneet jo tosi tiukoilla niin ovat nyt vielä tiukemmassa, kun kaiken hinta on noussut.

Ja siksi esim. lapsiperheiden määrä leipäjonoissa on tuplaantunut alkuvuodesta.

Niin, asennekysymyshän tämä on. Mä olen yh-opiskelija, kuukausitulot ovat vähäiset (sossussa ei käydä, töitä on harvoin). Silti mä pärjään aivan loistavasti lapsineni.