Miten masennus diagnosoidaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marika

Vieras
Haluan heti alkuun sano että kysyn tätä ihan vakavissani. Pyydän siis asiallisia vastauksia.

Mä voin tosi huonosti, oon voinut jo pitkään. Vaikuttajia siihen on varmaan useita. Mä olen jatkuvasti ahdistunut, itken, en nuku, ruoka ei maistu. Iltaisin otan mitä tahansa kaapista löytyvää lääkettä jolla olis edes vähän rauhoittava vaikutus: Panacod, Sirdalud jne.

Mulla alkaa olla sellainen olo että en pysty enää olemaan. Siis mitenkään. On jatkuvaa ahdistusta. Tottakai parempiakin hetkiä on, mutta niitäkin varjostaa tää paha olo.

Mä en pysty menemään lääkäriin, mä en tiedä mitä mä sille sanoisin. Ihan oikeesti en tiedä. Tuntisin itseni vaan tosi tyhmäksi, ja jotenkin tuntuu niin nololta mennä lääkäriin.

Miten masennus diagnosoidaan?

keskustelemalla lääkärin kanssa, ja ehkä masennustestillä (löytyy netistäkin, muistaakseni beckin testi) voit vaikka tehdä sen ja kertoa sitten lääkärille pisteesi.. ainakin helpompi päästä kjuttelun alkuun.

kuules, varaa aika sille lekurille ja kopsaa tää teksti mukaasi mitä kirjoitit. Kyllä se juttu sit siitä aukeaa. Apua kyllä kannattaa hakea. Jospa kesä olisi sinullekin sit aurinkoisempi!

Äkkiä hakemaan apua ennenkuin on liian myöhäistä.

Nim.merkki itse tänään neuvolassa lyyhistynyt täysin, kun kaikki paha olo purkautui ja sain hoitoon ohjauksen psyk. puolelle

HAE HYVÄ IHMINEN APUA. Voimia!

soita vaikka omalle hoitajalle ja kerro llyhyesti tilanne ja pyydä jos pääsisit tekemään testin ja sitten lääkäriin. voit myös soittaa kuntasi/kaupunkisi mielenterveyshoitajalle suoraan, hänelle ehkä helpompi ainakin puhua asiasta. Kannattaa hakea ajoissa apua, tervehtyminen ja toipuminen vie aikaa, voimia sinne.

Jatkokysymys... meen tänään lääkäriin muissa asioissa, ja yritän puhua myös tästä... mutta kun en halua lähetettä minnekään "keskustelemaan", en osaa enkä halua puhua. Voiko esim jotain Opamoxia saada ilman että käy ensin jossain keskustelemassa ongelmista?? En tiedä mitä puhuisin!!!!

Yhteistyössä