Miten maitovarkaat kuriin työpaikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mansikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="heluna";30267226]Mä ratkaisin tuon ongelman siirtymällä creameriin (=jauhemaseen "kahvimaitoon"), jota pidän käsilaukussani. Mulla onnistuu näin, kun en käytä maitoa muualla kuin kahvissa, ruokajuomana on vesi.

Mutta tosiaan ärsyttävää, että sä oot suunnilleen ainoo joka sitä maitoa tuo, ja sitten sitä et kuitenkaan koskaan itte saa siihen kahviis, kun joku pummi on juonut kaiken. :([/QUOTE]

Mistä tuollaista voi ostaa?

Jääkaapin oveen lappu, jossa lukee jotain tyyliin "ETHÄN JUO MAITOANI" tai "KUKA VARASTAA TOISTEN MAIDOT?!"

Jos tämäkään ei toimisi, niin minäkin tekisin jonkun källin. Niin mojovan, että luulisi menevän viestin perille.

Entinen (miespuolinen) työkaveri naisvaltaisessa työpaikassa kyllästyi samaan. Kävi sitten eräänä päivänä vähän ennen kahvituntia vetäisemässä vessassa sperma-annoksen maitopurkkiinsa. Kahvitunnin jälkeen mitään sanomatta otti maitopurkin ja kaatoi maidon kahvisuodattinen läpi. Esitteli parille paikalla olleelle naiselle suodatustulosta ja kertoi korjaavansa omansa pois, ettei vaan kukaan saa häneltä tauteja.

Tulos: useampi nainen kävi oksentamassa, joku halusi työterveyslääkärille. Mies joutui esimiehen puhutteluun seksuaalisesta häirinnästä ja sijoitettiin toiseen toimipisteeseen. Yksi naisista tekstaili jälkeenpäin ja ehdotteli suuseksiä...

Mikset perusta maitokassaa? Kirjoitat lapun, jossa pyydät maksamaan omantunnon mukaan. Kerrot lapussa, että haet maidon vain itsellesi ja koska maitosi on niin suosittua katsot kohtuulliseksi saada siitä korvauksen sisältäen myös kauppamatkan kulut. Ja jos maitoa halutaan enemmän, niin voit toki tuoda maksettujen korvausten mukaisesti maitoa kaksikin purkkia. Ehdota hyvän omantunnon hinnaksi 20 senttiä- euro lorausta kohden.

Tällä et voi sotaa sytyttää. Ihmiset, vaikka ovat usein tyhmiä, seuraavat yleensä selkeitä ja tiukkoja sääntöjä. Muut voivat jopa ryhtyä kontroloimaan maksamatta jättämisiä.

Itse olen todella kyllästynyt maidon varastamiseen. Onneksi se loppui meidän työpaikalla, kun eräs pitkäkyntinen tytteli jolle oli ilmeisen epäselvää muiden ja omat eväät, vaihtoi työpaikkaa. Pahimmillaan tämä porsas oli avannut omatoimisesti uuden maitopurkin ja juonut todenäköisesti pari lasia pelkälleen. Nykyään jos joku alkaisi varastelemaan maitoani tekisin jonkun vaarattoman mutta ällön jäynän, esim piimää tai suolaa maitopurkkiin tai pitäisin purkkia pöydällä muutaman päivän ennen avaamista. Jos luvatta toisten purkkeihin koskee, niin on ansainnu kyllä jonkun sortin kurinpalautuksen.

Tuttua touhua, jotkut ovat vain laiskoja itse tuomaan omia maitojaan/eväitä.

Aiemmassa duunipaikassa katosi jopa eväsleivätkin, erityisesti itsetehdyt :D Kerran pari laitoin niihin anjovista, rutkasti valkosipulia ja hyvin tulista chilitahnaa. Alkoi säilymään leivät.
Maidon kanssa olen kokeillut elintarvikeväriä (sininen ja musta toimii parhaiten), valkosipuliatahnaa ja juotuani aamukahvini olen lorauttanut etikkaa pikkupullosta, minkä kuljetan kassissani. Ei ole vaaraksi kenellekään mutta pilaapahan kahvinsa. Kotona juon kahvini kerman kanssa mutta en aio tuhlata ja tarjota muille kermoja duuniin.
Kun kerran laitoin hiivaa maitopurkkiin, tuli siitä valitusta.. jännä muuten ettei omaan maitoonsa saisi laittaa mitään? Valkosipuli on siitä hauska, että jos siitä itse pitää niin se maito säilyy silti juomakelpoisena sen päivän ainakin jääkaapissa siitä huolimatta.

Useimmiten nämä maitovarkaat ovat vielä hyvässä asemassa ettei se rahanpuutteestakaan ole kiinni.

On se vaan kumma, että aikuiset ihmiset ei tajua oman ja toisen tavaran eroa.

Itse tekisin niin kuin monet ovat jo sanoneet: terästäisin maidon milloin milläkin. Öljyt, tabascot, suolat, raejuustot... Luulisi viestin menevän perille.

Ottaisin varmaan pulloon jossa on mitta-asteikko näkyvillä tai tosiaan elintarvikeväriä...ihmeellistä tuollainen, meillä aina maidonjuojat kysyvät luvan jos oma on loppu.

Tää on sinänsä hassua luettavaa omasta mielestäni. Meillä on noin 10 kahvinjuojaa työpaikalla. Pitäisikö sitten kaikilla olla oma avattu purkki siellä jääkaapissa?

Vuosia olen tuolla ollut ja sekalaisesti ollaan kuka milloinkin sitä maitoa tuotu (välillä oltu päiviä ilman, ja sit välillä kaikki ostavat samaan aikaan kaapin täyteen jne :D No, harvinaista tuo), eikä ole kyllä käynyt mielessäkään että joku pahastuisi siitä että juodaan "hänen omaa" maitoa. Täytyy joskus kysyä siltä joka aina ostaa punasta maitoa että haittaako kun avataan maidot väristä riippumatta päiväysjärjestyksessä eikä jätetä sitä erikoismaitoa homehtumaan mihinkään jääkaapin pohjalle.

[QUOTE="123";30269778]Tää on sinänsä hassua luettavaa omasta mielestäni. Meillä on noin 10 kahvinjuojaa työpaikalla. Pitäisikö sitten kaikilla olla oma avattu purkki siellä jääkaapissa?

Vuosia olen tuolla ollut ja sekalaisesti ollaan kuka milloinkin sitä maitoa tuotu (välillä oltu päiviä ilman, ja sit välillä kaikki ostavat samaan aikaan kaapin täyteen jne :D No, harvinaista tuo), eikä ole kyllä käynyt mielessäkään että joku pahastuisi siitä että juodaan "hänen omaa" maitoa. Täytyy joskus kysyä siltä joka aina ostaa punasta maitoa että haittaako kun avataan maidot väristä riippumatta päiväysjärjestyksessä eikä jätetä sitä erikoismaitoa homehtumaan mihinkään jääkaapin pohjalle.[/QUOTE]

Uskomatonta että joku oikeasti ajattelee että on ok ottaa toisen ostamia tuotteita kysymättä.

Uskomatonta että joku oikeasti ajattelee että on ok ottaa toisen ostamia tuotteita kysymättä.

:D mitä ihmettä. Mitäs siitä tulis jos työpaikalla ois 10-15 (vaihtelee) joilla jokaisella on oma maito, oma leipäpussi, oma voirasia, oma juustokimpale, oma kurkku... jne Ei meillä ainakaan kertakaikkiaan nuo kaikki mahtuisi jääkaappiin, ei sitten millään. Ja joka kurkkuun sitten tietysti oma nimi tussilla että tietää mikä on kenenkin, hmmm.

Kyllä meillä näkkäri, maito ja voi on sellasia että kuka vain sen ostaa ja kaikki sitä syö. Huonoksihan ne ehtii mennä jos vain yksi ihminen niitä käyttää näkkäriä lukuun ottamatta. Ennen toimittiin näin kahvin ja suodatinpussienkin kanssa, mutta nyt tilataan firman piikkiin aina se puolen vuoden satsi.

[QUOTE="123";30269827]:D mitä ihmettä. Mitäs siitä tulis jos työpaikalla ois 10-15 (vaihtelee) joilla jokaisella on oma maito, oma leipäpussi, oma voirasia, oma juustokimpale, oma kurkku... jne Ei meillä ainakaan kertakaikkiaan nuo kaikki mahtuisi jääkaappiin, ei sitten millään. Ja joka kurkkuun sitten tietysti oma nimi tussilla että tietää mikä on kenenkin, hmmm.

Kyllä meillä näkkäri, maito ja voi on sellasia että kuka vain sen ostaa ja kaikki sitä syö. Huonoksihan ne ehtii mennä jos vain yksi ihminen niitä käyttää näkkäriä lukuun ottamatta. Ennen toimittiin näin kahvin ja suodatinpussienkin kanssa, mutta nyt tilataan firman piikkiin aina se puolen vuoden satsi.[/QUOTE]

On teillä sitten pieni jääkaappi. Leipää nyt ei jääkaapissa säilytetäkään.

Mä varmaan naamioisin työpäivän aikana tarvitsemani maitomäärän sellaiseen Frezza-pulloon tai käyttäisin niitä parin desin pillimaitoja. Minipurkkia tuskin kukaan kehtaa mennä omin luvin avaamaan ja sen voi tarvittaessa myös ennen avaamista pakata muiden eväiden kanssa samaan rasiaan.

Täällä on tullut hyviä vinkkejä maitovarkaiden laittamiseen kuriin. En nyt lähtenyt siihen, että sabotoisin maitopurkkini sisältöä, vaikka ajatus kieltämättä oli aika houkutteleva:) Viime viikolla taisin selvitä ilman hävikkiä (tai ainakin minimaalisella hävikillä, koska maitoa riitti myös lounaalle). Päädyin ostamaan sellaisen perinteisen 3 dl muovisen läpinäkymättömän taskumatin, jonka vielä sujautin eväsrasian sisään. Maitoa riitti aamukahviin, lounaalle ruokajuomaksi ja vielä iltapäiväkahviin.

Maitovarkaille koittaa nyt ankeat ajat ainakin, mitä minun tölkkiini tulee. Kun lounaalla nautiskelin ruokajuomaksi maitoa, muutama työkaveri tuli kysymään, olisko sulla sattumalta "lainata" liraus maitoa kahviin. Valitettavasti jouduin tällöin kertomaan, että "valitettavasti" en huomannut ottaa ylimääräistä maitoa mukaan ja mulla on vain omiin tarpeisiin:) :) Saas nähdä saako taskumattini olla rauhassa, vai kehittyvätkö maitovorot röyhkeämmiksi:)

• Tykkää
Reactions: aamuntorkku
[QUOTE="123";30269778]Tää on sinänsä hassua luettavaa omasta mielestäni. Meillä on noin 10 kahvinjuojaa työpaikalla. Pitäisikö sitten kaikilla olla oma avattu purkki siellä jääkaapissa?

Vuosia olen tuolla ollut ja sekalaisesti ollaan kuka milloinkin sitä maitoa tuotu (välillä oltu päiviä ilman, ja sit välillä kaikki ostavat samaan aikaan kaapin täyteen jne :D No, harvinaista tuo), eikä ole kyllä käynyt mielessäkään että joku pahastuisi siitä että juodaan "hänen omaa" maitoa. Täytyy joskus kysyä siltä joka aina ostaa punasta maitoa että haittaako kun avataan maidot väristä riippumatta päiväysjärjestyksessä eikä jätetä sitä erikoismaitoa homehtumaan mihinkään jääkaapin pohjalle.[/QUOTE]

Susta ok ottaa toisen ruokaa paketista joka on nimetty ja merkitty kun tapa on käyttää omia eväitä? Teillä ei varmaan lue joka purkissa nimeä? Sitä täytyy kunnioittaa jos systeemi on se että kukin syö omansa. Ikinä saa ottaa luvatta.

Yhteistyössä