Miten maidontuotanto loppuu??

Elikkäs mulla meneillään tuo imetyksen lopetus... Ja aika tuskaisaa on. Rinnat tulikuumat, täynnä pahkuroita, kosketusarat..ja särkee niin vietävästi. Yritin hieroa kuumassa suihkussa, mutta ei apua. Lypsänyt olen vain 20 milliä per rinta, muutaman kerran päivässä.
Nyt vain tuntuu etten kestä enää tätä kipua... järkyttävää miten nää rinnat pakkaa!!
Viime yönä en saanut nukuttua, kun ei voinut maata selällään, eikä kyljellään..Kun tisseihin sattui niin kovin. Lasta ei voi pitää sylissä, kun sattuu.

Neuvokaa nyt koneeemmat, miten tämä maidontuotanto saadaan loppumaan??
Pitäisikö mun nyt lypsää vähän enemmän pois, että saan tän kivun loppumaan??
Neuvolasta sanoivat että lypsää saa vain silloin kuin oikein pakkaa ja on kipeät. no, mulla on koko ajan! Pelkään et kohta iskee rintatulehdus....
 
Jonsered
Onko sinun välttämätöntä lopettaa imetys? Minlla sujui hyvin, kun annoin aamulla ja illalla rintaa, pikkuhiljaa kroppa oppi aikataulun ja sitten jäikin aamumaito pois omia aikojaan ja illalla nukkumaanmenon yhteydessä rauhoituttiin rinnalle.

Tosin olen imettänyt kaikkia neljää noin vuoden kutakin. Minulla oli mahdollisuus pikkuhiljaa vähentää.

Voit yrittää hieman vähentää juomista, sekin vähentää maidontuotantoa, mutta lypsä sen verran, että saat oltua, muuten heti lapsen syliin ottaessasi alkaa maito pakkautua rintoihin ja herumaan, lapsi haistaa tämän ja alkaa hamuilla ja aivot sanovat rinnoille, että syötä!

Yhdeksän kuukautta kroppa opetteli tekemään maitoa, eikä alasajo ihan parissa päivässä onnistu.
 

Yhteistyössä