Miten mahtaa liikennepoliisi

• Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti
Fleur de la Cour
oikeasti kestää edes itseään? Mut pysäytti moottoripyöräpoliisi sanoakseen että voisin pitää paremmin turvaväliä.. juu niin voisin, mutta kun en viittiny ohittaa sitä eteeni ajanutta linja-autoa kun näin että takanani ajoi moottoripyöräpoliisi ja olen just napannut melkoisen sakon enkä viitti ottaa heti toista että saan edelleenkin ajella liikenteessä ihan ajokortin kera. Minusta kaikkein vaarallisinta on ajaa tönöttää jonkun edessä ja kaikkein eniten liikennettä sotkee poliisit ja ne 'pöntöt' joissa on kameroita.. No sainpahan sanottua taas, yhtään en ole vihainen, olen niin huvittunut kun mietin miten ihan oikeasti joku jaksaa 'asiakaspalvella' v ittuillen koko päivän?

Fleur de la Cour
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 13:25 vieras kirjoitti:
Tuollasessa tilanteessa kannattaa ojentaa ranteet ja sanoa: " Anatudun! Pidätä mut..." :LOL:
Kaikkein huvittavinta oli että se jätti kaikki sireeninsä päälle vaikka tuli jo pyörän selästä pois ja joutu sit palaamaan laittamaan ne pois.. Oikeen niin kuin jostain komediasta, ka kun ei kompastunut saappaisiinsa tuo setä poliisi..

Fleur de la Cour
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 13:25 JonseredLaLoca kirjoitti:
Kutsumusammatti...

jospa olisit hidastanut ja näin kasvattanut turvaväliä (että joku umpivintti pääsee siihenkin väliin pukkaamaan)?
Niin mä olisin sit ajanut sadan rajoituksella viittäkymppiä jos olisin vielä hidastanut.. kaiketi sit ois sanottu siitä?

Jaa-a, itse olen ollut pahassa kolarissa jossa pelkkä turvaväli olis estänyt koko homman... kai silläkin invataksikuskilla oli syynsä miksi ajoi niin lähellä meitin perää mutta eipä paljon kiinnostanu selitykset kun äkkitilanteessa puski meidän auton persuksista melkein etupenkin puolelle \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 13:24 Fleur de la Cour kirjoitti:
oikeasti kestää edes itseään? Mut pysäytti moottoripyöräpoliisi sanoakseen että voisin pitää paremmin turvaväliä.. juu niin voisin, mutta kun en viittiny ohittaa sitä eteeni ajanutta linja-autoa kun näin että takanani ajoi moottoripyöräpoliisi ja olen just napannut melkoisen sakon enkä viitti ottaa heti toista että saan edelleenkin ajella liikenteessä ihan ajokortin kera. Minusta kaikkein vaarallisinta on ajaa tönöttää jonkun edessä ja kaikkein eniten liikennettä sotkee poliisit ja ne 'pöntöt' joissa on kameroita.. No sainpahan sanottua taas, yhtään en ole vihainen, olen niin huvittunut kun mietin miten ihan oikeasti joku jaksaa 'asiakaspalvella' v ittuillen koko päivän?
selvennätkö näitä kommentteja hiukan? miksi et voi painaa jarrua ja jättää turvaväliä jos takana on poliisi? ja kaipa sitä aina tulee liikenteessä ajettua jonkun edessä? mitä vaarallista siinä on?

\
Onko mielestäsi niin,että turvaväli tehdään ohittamalla edellä ajava ja ajetaan sitä "karkuun" kauemmas? :headwall:

NiskalaukausVarmistus
Toivottavasti niitä kamerapönttöjä tulis lisää. Se vois hillitä sitä idioottimaista kaahaamista. Eikä ne mitään sotke, jos kaikki ajaa rajoitusten mukaan.
Turvaväleistä on ihan aiheellista huomauttaa. Kyllä mäkin jarruvaloja väläyttelen jos joku pässi roikkuu takana persiissä kiinni.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 13:33 NiskalaukausVarmistus kirjoitti:
Toivottavasti niitä kamerapönttöjä tulis lisää. Se vois hillitä sitä idioottimaista kaahaamista. Eikä ne mitään sotke, jos kaikki ajaa rajoitusten mukaan.
Turvaväleistä on ihan aiheellista huomauttaa. Kyllä mäkin jarruvaloja väläyttelen jos joku pässi roikkuu takana persiissä kiinni.
Niin siis edelläajavan kanssa voi ajaa samaa vauhtia vaikka väliä oliskin miten paljon. Ja jos tiedän että ohi en nyt pääse niin jätän ihan itseni takia sen välin.

Hanskin mamma harmaa
\
ei tästä kauan aikaa ole kun repeilin yhdelle lehtijutulle, jossa joku mies ihan tohkeissaan selitti, että kameratolpat aiheuttaa turhaa stressiä autoilijalle... hei haloo... tottakai ne aiheuttaa jos ajaa kun mielenköyhä ja sit jännittää et välähtääkö vai ei tai sit pitää kiireessä tolpalle jarruttaa... eiköhän se stressi tule ihan sieltä omien korvien välistä ja siitä että täysin tietoisesti rikotaan nopeusrajoituksia...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 13:36 vierailija kirjoitti:
mikä meihin fiksuihin ihmisiin menee liikenteessä? :whistle:
Suuri v.itutus, kun muut ajavat vaarallisesti. \|O

(oikeasti olen monta kertaa lähes kaahannut perään, odottanut että nousee autosta ja käynyt hieman tirvimässä)

Multa palaa pinna just, jos joku vaarantaa liikenteessä minun lasteni hengen. :saint:

NiskalaukausVarmistus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 13:37 Hanskin mamma harmaa kirjoitti:
\
ei tästä kauan aikaa ole kun repeilin yhdelle lehtijutulle, jossa joku mies ihan tohkeissaan selitti, että kameratolpat aiheuttaa turhaa stressiä autoilijalle... hei haloo... tottakai ne aiheuttaa jos ajaa kun mielenköyhä ja sit jännittää et välähtääkö vai ei tai sit pitää kiireessä tolpalle jarruttaa... eiköhän se stressi tule ihan sieltä omien korvien välistä ja siitä että täysin tietoisesti rikotaan nopeusrajoituksia...
Aivan! Mua ei haittaa tippaakaan ne kamerapöntöt, kun kerran ajan rajoitusten mukaan... Ehkä on tosiaan omassa nupissa vikaa, jos ne sotkee muka ajamista.

Ei noi tolpat mitään auta! Meidän työmatkan varrella ollut nyt kamerat 2kk, ja kyllä kaikki vähän useammin tietä kulkevat oppii nopeasti ne kameroiden paikat. Kameran kohdalla ajetaan nätisti ja muuten voikin kaahata mielinmäärin... :ashamed:

NiskalaukausVarmistus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 13:41 Smartass kirjoitti:
Ei noi tolpat mitään auta! Meidän työmatkan varrella ollut nyt kamerat 2kk, ja kyllä kaikki vähän useammin tietä kulkevat oppii nopeasti ne kameroiden paikat. Kameran kohdalla ajetaan nätisti ja muuten voikin kaahata mielinmäärin... :ashamed:
Siksipä niitä saisi olla melkeen joka tiellä, et ääliöt ei kaahailisi. Ja muutenkin nopeusrajoitusten noudattamista pitäisi tarkkailla tehostetummin. Kellään ei saa olla niin kiire et pitää aina ajaa ylinopeutta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 13:39 Töllin Ruusa kirjoitti:
\

(oikeasti olen monta kertaa lähes kaahannut perään, odottanut että nousee autosta ja käynyt hieman tirvimässä)

Multa palaa pinna just, jos joku vaarantaa liikenteessä minun lasteni hengen. :saint:
mutta jos sulta palaa pinna ja toimit äkkipikaisesti liikenteessä, niin kuka silloin vastaa sun lasten turvallisuudesta? jos joku muu törttöilee niin eikö silloin pitäis pitää oma kieli keskellä suuta? tokihan se v.ituttaa, eipä siinä mitään, mutta eikö ah niin moni asia tässä elämässä? ;)

kyllä mä veikkaan et se liikennepoliisi pystyy paremmin elämään itsensä kanssa kun huomauttelee rikkeistä ja pysäyttelee kun on tarvis, kuin silloin, jos huomaa jonkun virheen, eikä siihen puutu ja 10min päästä saapuu ensimmäisenä onnettomuuspaikalle jossa osallisena äsken havaittu törppö ;)

*inhoaa kaikkia perässä roikkujia ja tyhmiä ohittelijoita*

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 13:44 vierailija kirjoitti:
\
\

mutta jos sulta palaa pinna ja toimit äkkipikaisesti liikenteessä, niin kuka silloin vastaa sun lasten turvallisuudesta? jos joku muu törttöilee niin eikö silloin pitäis pitää oma kieli keskellä suuta? tokihan se v.ituttaa, eipä siinä mitään, mutta eikö ah niin moni asia tässä elämässä? ;)
Niinhän mä teenkin, keskityn ajamiseen. :)

Ja kihisen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 13:46 Töllin Ruusa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 13:44 vierailija kirjoitti:
\
\

Niinhän mä teenkin, keskityn ajamiseen. :)

Ja kihisen.
hyvä niin! :D kihisemistä ei tietääkseni tieliikennelakikaan kiellä.

Se on liikkuva poliisi...

Ja niiden päivät kun on pääasiallisesti muiden törttöilyjen korjaamisia, ymmärrän että mielellään ennalta ehkäisevät ja pysäyttelevät joskus herkästikin. Se kun on rajallinen määrä minkä kukaan ihminen jaksaa katsoa liikenneonnettomuuksissa loukkantuneita ja kuolleita.

Fleur de la Cour
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 13:31 hellapoliisi kirjoitti:
\
Onko mielestäsi niin,että turvaväli tehdään ohittamalla edellä ajava ja ajetaan sitä "karkuun" kauemmas? :headwall:
Sen poliisin mielestä näin tehdään turvaväli, koska hän auliisti neuvoi mulle miten pääsis parhaiten ohi.. mä vaan vastasin siihen , että kun ei tää mun fiatti-rassu kulje niin lujaa et mä oisin päässy ohi niin en mä sit alkanu edes yrittää..

Yhteistyössä