Miten mä saan ton nukkumaan?????????

Voi h****** kuustoista, mulla menee HERMO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ipana ei nuku kuin viiden minsan päikkärit kerrallaan, kämppä on yksi kaaos ja kaikki joulujutut tekemättä. Sata miljoonaa asiaa tekemättä mutta kun ei voi, isänsä lähti litomaan ja ketään en täältä tunne...... Joo pakko tuulettaa, tyttöäkin käy sääliksi kun väsynyt on ja niin oon minäkin. Huoh. :(
 
...
Minkä ikänen vauva sulla on? Olet varmaan kokeillut jo ulos nukuttamista? Meillä ei nuku päikkäreitä kunnolla kun ulkona. Sisällä yhtä huutoa. Ulkona 3h unet. Tsemiä.
 
"TaneliKaneli"
Ei sulla kantoliinaa olis? Meillä pikkanen nukahti siihen aina, vaikka imuroinkin. Paljon pystyin tekemään juttuja, viemään pyykkiä/roskia, tekeen ruokaa ym.
 
Ihan ensiksi rauhoitu ( juu helppo sanoa ja tiedän tunteen kyllä itsekin vauvan äitinä.. ), mutta ei ne asiat varmaan päälle kaadu jos vauva ei yhtenä päivänä nuku vai onko kyse pidemmästä ongelmasta?
Jaksamista toivon kyllä kovasti sinulle ja on kurjaa jos ei ole apua saatavilla ( ei ole oikein itsellänikään ) ..
 
Ihan ensiksi rauhoitu ( juu helppo sanoa ja tiedän tunteen kyllä itsekin vauvan äitinä.. ), mutta ei ne asiat varmaan päälle kaadu jos vauva ei yhtenä päivänä nuku vai onko kyse pidemmästä ongelmasta?
Jaksamista toivon kyllä kovasti sinulle ja on kurjaa jos ei ole apua saatavilla ( ei ole oikein itsellänikään ) ..
Yritän kyllä, sillä en halua purkaa raivo lapseen. Tekee kyllä välillä hemmetin tiukkaa, katkeraksi tekee. Viimeisen kuukauden on ollut unirytmit ihan hukassa. Ollaan kovasti koitettu ulkona käydä, siellä kyllä nukkuu, saisi vaan nämä kotihommat jotenkin tehtyä.
 
"äiti"
Meillä oli tossa vaiheessa aika sama,alle puolivuotiaana harvoin nukkui yli 10min kerrallaan ja niitä pätkiä oli päivän (n 7-23) aikana yleensä 2 tai 3. Tiedän siis jotain sun tuskasta.. Mulla sentään oli onneks usein apua,mutta väsyttävää se oli silti. Kantoliinassa tai -repussa ei poika oo viihtyny koskaan. Mä tein sitten niin että aina kun vauva oli vähänkin aikaa tyytyväinen niin laitoin sitteriin ja otin siihen lähelle missä mitäkin tein;laitoin pyykkejä,tein ruokaa,silitin vaatteita,söin ite.. alussa vauva ei viihtyny missään muualla kun sylissä,mutta päivä päivältä ja viikko viikolta alko viihtyyn sitterissä ja lattialla paremmin ja paremmin.
Kun saat tilaisuuden,istu alas ja kirjota lista mitä kaikkea sun tarvii saada tehtyä,vaikka ennen joulua. Laita lista esim jääkaapin oveen ja vedä yli sitä mukaa kun saat asioita hoidettua. Tällä tavoin ainakin itselläni ne "satamiljoonaa asiaa" tulee oikeasti hoidettua ja rauhottaa kun ei tarvi kokoajan miettiä mitä pitikään muistaa.. Kauppalistakin mulla on jääkaapin ovessa,lisään siihen aina sitä mukaa kun tulee mieleen.

Vauvan nukkumisesta vielä: miten herää? siis tyyliin alkaa itkeä vai avaa silmät? Jos herää aina itkien,se on merkki että herää kesken unien/on vielä väsyny. Sillon kannattaa yrittää nukuttaa uudelleen - on se sitten sylissä hyssyttelyä,imetystä/pulloa,tai vaikka (sisällä) vaunuissa hytkytystä. Pikkuhiljaa vauva alkaa nukkua pidempiä pätkiä.. Tiedän ettei tää auta nyt,mutta usko tai älä,tulee aika jolloin muistelet näitä kaameita ensi kuukausia epäuskoisena;olikohan se vaan painajaista vai oliko se oikeesti sellasta..? Voimia sulle!!
 

Yhteistyössä