Miten määrittelisit yhdessä asumisen?Missä vaiheessa seurustelu muuttuu sellaiseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Harmaana"

Vieras
Siinä se tulikin. Miten määrittelet seurustelun? Entä missä vaiheessa tai millä kriteereillä seurustelusuhde muuttuu asumiseksi yhdessä? Onko siinä joku tietty aikamäärä/ viikko minkä vietätte yhdessä vai vaatiiko yhteisasuminen esim.molempien vaikutusta huonejakoon tai yhteisiä huonekaluja, kulujen jakamista, sopimista rutiineista tms.?

Hassu kysymys ehkä, mutta tärkeä minulle. Kiitos vastauksista.

Sitten asutaan yhdessä kun kirjat on samassa osoitteessa. Sitä ennen se on seurustelua. Tapailu muuttuu seurusteluksi kun sovitaan yksinoikeuksista (pois lukien avoimet suhteet joissa sovitaan muusta).

Ensin laskettiin ja sovittiin raha-asiat, sitten toinen irtisanoi asuntonsa, tavarat siirrettiin, postiin tehtiin ilmoitus, kelaan tiedotettiin yhteenmuutosta ja lopuksi vietiin ylimääräiset tavarat Pelastusarmeijaan.

[QUOTE="Vieras";26427273]Ensin laskettiin ja sovittiin raha-asiat, sitten toinen irtisanoi asuntonsa, tavarat siirrettiin, postiin tehtiin ilmoitus, kelaan tiedotettiin yhteenmuutosta ja lopuksi vietiin ylimääräiset tavarat Pelastusarmeijaan.[/QUOTE]
:laugh:

[QUOTE="Harmaana";26427242]Siinä se tulikin. Miten määrittelet seurustelun? Entä missä vaiheessa tai millä kriteereillä seurustelusuhde muuttuu asumiseksi yhdessä? Onko siinä joku tietty aikamäärä/ viikko minkä vietätte yhdessä vai vaatiiko yhteisasuminen esim.molempien vaikutusta huonejakoon tai yhteisiä huonekaluja, kulujen jakamista, sopimista rutiineista tms.?

Hassu kysymys ehkä, mutta tärkeä minulle. Kiitos vastauksista.[/QUOTE]

Kun tutustuttiin niin melkeinpä heti olin miehen luona jo kaikki yöt ja oltiin kun seurusteltaisiin, mutta haluttiin kuitenkin edetä hitaasti eikä heti alettu ns. virallisesti seurustelemaan.. Tätä oli kolmisen kuukautta jonka jälkeen sanoin miehelle että jos haluaa minun kanssa olla niin ollaan kunnolla yhessä :) tuosta noin puoli vuotta muutin mieheni luokse virallisesti..

Muistan, milloin aloin ensimmäisen kerran spekuloida asialla. Istuskelin tyttöystävän olkkarin sohvalla ja tiirailin sen taakse, josko siellä olisi tilaa tietokonepöydälleni. Kun kerroin, mitä puuhailin, niin pian sen jälkeen loppui alituinen kyläily – olin nukkunut harvemmin kotonani kuin kylässä – ja alkoi yhteisasuminen.

Entä jos toinen ei suostu sopimaan esim.raha-asioista yhtään ja käy sinun luonasi sinun kotonasi epäsäännöllisen epäsäännöllisesti? Asutteko silloin yhdessä? Onko yhdessäasumisessa kyse siitä, että antaa toiselle osoitteen, koska ihmisellä täytyy olla osoite vai jostakin muusta?

[QUOTE="Jenis";26427287]No seurustelu muuttuu yhdessä asumiseksi siinä vaiheessa, kun muutetaan saman katon alle. Vai oliko tää joku kompa?[/QUOTE]
Jos on ollut kämppiksiä ensin tai toinen alivuokralainen?

[QUOTE="A p";26427308]Entä jos toinen ei suostu sopimaan esim.raha-asioista yhtään ja käy sinun luonasi sinun kotonasi epäsäännöllisen epäsäännöllisesti? Asutteko silloin yhdessä? Onko yhdessäasumisessa kyse siitä, että antaa toiselle osoitteen, koska ihmisellä täytyy olla osoite vai jostakin muusta?[/QUOTE]

Älä edes aloita, jos jo tuossa vaiheessa mistään sopiminen ei onnistu. Kyllä se osoitteen jostain keksii, jos siitä on puutetta.

[QUOTE="A p";26427308]Entä jos toinen ei suostu sopimaan esim.raha-asioista yhtään ja käy sinun luonasi sinun kotonasi epäsäännöllisen epäsäännöllisesti? Asutteko silloin yhdessä? Onko yhdessäasumisessa kyse siitä, että antaa toiselle osoitteen, koska ihmisellä täytyy olla osoite vai jostakin muusta?[/QUOTE]
Niin kauan, kun osoite ei ole sama, ei mun mielestä asuta yhdessä.

Antaa toiselle osoitteen? Hä?

Juokse nyt jo ja lujaa.

Kuvailet tuossa kissan, et elämänkumppania.

• Tykkää
Reactions: Sanna80

No thanks.

[QUOTE="shh";26427297]Kun tutustuttiin niin melkeinpä heti olin miehen luona jo kaikki yöt ja oltiin kun seurusteltaisiin, mutta haluttiin kuitenkin edetä hitaasti eikä heti alettu ns. virallisesti seurustelemaan.. Tätä oli kolmisen kuukautta jonka jälkeen sanoin miehelle että jos haluaa minun kanssa olla niin ollaan kunnolla yhessä :) tuosta noin puoli vuotta muutin mieheni luokse virallisesti..[/QUOTE]

Miten seurustellaan "virallisesti"?

No me käytännössä asutaan yhdessä, on asuttu siitä saakka kun seurustelemaan alettiin mutta virallisesti ei, sillä miehellä on edelleen oma asunto ja siellä omat huonekalut. Muuten melkein sen kamat onkin pikkuhiljaa siirtyneet meille.

En uskaltanut juosta aikanaan. Mutta osoitetta en koskaan antanut. Hän sanoi, että se on rakkauden merkki, enkä siis rakasta tarpeeksi. Minä sanoin, että haluan rutiinit ja että hän ottaa jonkun vastuualueen (olen yh) ennen kuin hän saa muuttaa luokseni. Ei tehnyt koskaan näin. Eihän mulle voi rutiineitakaan antaa. Silloinhan voisin elää vaikka kaksoiselämää.

[QUOTE="A p";26427381]En uskaltanut juosta aikanaan. Mutta osoitetta en koskaan antanut. Hän sanoi, että se on rakkauden merkki, enkä siis rakasta tarpeeksi. Minä sanoin, että haluan rutiinit ja että hän ottaa jonkun vastuualueen (olen yh) ennen kuin hän saa muuttaa luokseni. Ei tehnyt koskaan näin. Eihän mulle voi rutiineitakaan antaa. Silloinhan voisin elää vaikka kaksoiselämää.[/QUOTE]

No älä nyt syyllistämisen takia yhteen muuta :O Nyt voit vielä ihan hyvin "juosta", ja kannattaakin.

Tuohan on vierailua. Tai yökyläilyä. Riippuu siitä, mihin aikaan vuorokaudesta käy.

me laskettiin seurustelevamme siitä hetkestä kun ensimmäisen kerran treffattiin ja nähtiin, kumpikaan ei sen jälkeen etsinyt muuta seuraa. ja yhdessä asuttiin sitten kun mies virallisesti vuoden päästä muutti luokseni. elettiin etäsuhteessa ensimmäinen vuosi.

• Tykkää
Reactions: Sadana
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26427315:
Jos on ollut kämppiksiä ensin tai toinen alivuokralainen?
Tässä tapauksessa yhteiselo alkaa siinä vaiheessa kun joka yö päädytään samaan yhteiseen sänkyyn ja hoidetaan yhteisesti kaikki raha-asiat ja ruoat.

Yhteistyössä