Miten mä voisin toimia tässä asiassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miimu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miimu

Vieras
Meillä 2 lasta. 1.6v vilkas, kiipeilevä touhotin ja 4,5 vuotias autistinen poika, joka vaatii ohjausta ja kaikkee kaiken aikaa.

ongelma on nyt se, että joudun sulkemaan ton pienemmän ajoittain omaan huoneeseensa, jotta pystyn hoitaan isomman juttuja, esim. pukemisen ja vessatoimintojen ohjaus ja myös koritehtävien teot ym. Koska muuten toi nuorempi sählää ja kiipeilee pitkin, niin en pysty molempia vahtiin kerralla. Samoin vanhemman keskittymiskyky sekoaa heti, jos nuorempi sählää jaloissa ja juoksee ja riehuu ym.

Tuntuu vaan niin pahalta sulkee toinen huoneeseen yksin, vaikka ei siellä kauaa olisikaan ja leikkii kyllä siellä ihan rauhassa. On myös turvalliseks katottu se huone, mut silti :(

Oisko mitään vinkkejä tähän??

Voisitko sä pukea sen vahnhemman siellä pienemmän huoneessa, jos se kerran on paikka jossa ei voi mitään ikävää sattua?

Eli jos hänet voi yksinään sinne jättää niin eikö siellä vois myös hoitaa sen pukemisen?

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Voisitko sä pukea sen vahnhemman siellä pienemmän huoneessa, jos se kerran on paikka jossa ei voi mitään ikävää sattua?

Eli jos hänet voi yksinään sinne jättää niin eikö siellä vois myös hoitaa sen pukemisen?

Siis vanhempaa ei pueta, vaan ohjataan pukemaan itse. Se onkin aikamoista säätöä. Ongelma on se, että nuorempi vie sen huomion, jolloin pukeminen ei onnistu. Joten olen lapset sitten erottanut, jolloin pystyy enemmän keskittyyn itse asiaan, ei kovin hyvin sittenkään :(

Yhteistyössä