Miten mä voin mennä lapsen kanssa kahden syömään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voiko tämä olla totta? Miten tämä voi olla ongelma? Mä en ymmärrä, miten olen onnistunut käymään kolmen kanssa syömässä yhtään missään, jos ongelma on näin järjettömän suuri. Voi herranen aika.

Kyllä se kuule nuorelle äidille voi olla ihmeellistä ekan kerran mennä kaksin jonnekin syömään 1-vuotiaan kanssa, jos ei paljon ole missään käynyt. Ja ainahan äitiä huolettaa lapsensa jättää hetkeksikään silmistään.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meillä vilkas poika istuu kyllä nätisti pöydässä odottamassa, kun isi tai äiti hakee ruokaa. Meillä lapset käyttäytyy yllättävän hyvin yleisillä paikoilla :). Poika on väliin ollut TODELLA hankala ja on tosi vilkeri, mutta niinpä vain istuu kiltisti odottamassa pöydässä. Tyttärestä ei ole ikinä tarvinnut moisia miettiä, kun on aina oikea enkeli. :)

Meillä on ollut noita ruokailureissuja ihan tasaiseen tahtiin, joten lapset on hyvin oppineet käytöstavat.

Unohtui vielä laittaa... Millä nuo muksut ovat istuneet ihan normaalituoleissa parivuotiaasta lähtien, ei niissä syöttötuoleissa.

Olen tosi pahoillani, jos pilasin teidän aamun tyhmällä kysymykselläni. Anteeksi! Valitettavasti olen näin esikoisen äitinä vielä vähän "pihalla" joissakin asioissa, mutta tästä opin, että täältä ei ainakaan kannata apua kysyä, ettei kenenkään mieltä pahoita....Ja sen verran noista rattaista, että meillä käytössä vielä vaunut, laitoin huolimattomasti tuon viestini, siis ei ole mitään sellaisia rattaita, mihin saisi kuomun päälle laitettua tarjottimen.

Ainakin mäkkärissä mulle on samassa tilanteessa tuotu ruuat pöytään kun oon pyytänyt.

heh, mua ei autettu kun olin rattaiden kanssa sokoksen mäkkärissä.. siinä on kivasti 5 porrasta tiskiltä ruokapöytiin :D
sain itse kikkailla tarjottimen ja rattaiden kanssa.. lisäks se kukuväylä on niin kapea ettei siihen voi rattaitakaan jättää tai ihmiset eivät pääse liikkumaan.. |O oli siinä pöydissä salskeita nuoria miehiä mutta katsoivat vain hyyillen kun mie yritin selvitä.. henkilökuntaa ei paljoa kiinnostanut... |O että kannattaa valita ruokapaikak myös sitä ajatellen ettei henkilökunta välttämättä ole avuliaalla tuulella.. ;)
mutta muuten siis jättäisin lapsen rattaissa pöydän ääreen ja itse kävisin hakemassa ruuat...

Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Ompa täällä taas porukka hyvällä tuulella..

Tässä taas huomaa kuinka EI ole tyhmiä kysymyksiä, on vaan TYHMIÄ vastaajia.. :saint:

Ehheh. Minusta kysymys on järjetön. Kai sen sanoa saa.

Toki saa sanoa, mut allekirjotatpa oman tyhmyytes siinä samalla sitten.. =)

Tässä taas huomaa kuinka EI ole tyhmiä kysymyksiä, on vaan TYHMIÄ vastaajia.. :saint:

Kiitos samoin, pelle. =)

Alkuperäinen kirjoittaja sekoboltsi tilhi:
Ainakin mäkkärissä mulle on samassa tilanteessa tuotu ruuat pöytään kun oon pyytänyt.

heh, mua ei autettu kun olin rattaiden kanssa sokoksen mäkkärissä.. siinä on kivasti 5 porrasta tiskiltä ruokapöytiin :D
sain itse kikkailla tarjottimen ja rattaiden kanssa.. lisäks se kukuväylä on niin kapea ettei siihen voi rattaitakaan jättää tai ihmiset eivät pääse liikkumaan.. |O oli siinä pöydissä salskeita nuoria miehiä mutta katsoivat vain hyyillen kun mie yritin selvitä.. henkilökuntaa ei paljoa kiinnostanut... |O että kannattaa valita ruokapaikak myös sitä ajatellen ettei henkilökunta välttämättä ole avuliaalla tuulella.. ;)
mutta muuten siis jättäisin lapsen rattaissa pöydän ääreen ja itse kävisin hakemassa ruuat...

Ai, mua on just siinä sokoksen mäkkärissä autettu. Tosin en tiedä vaikuttiko asiaan, että meitä oli kolme mammaa vaunuineen siinä joten ehkä henkilökunnan intresseissä oli myös saada meidät pois siitä tieltä mahd. pian :D.

No voi hyvä sylvi. Ota riski ja mene. Mitenhän ihmeessä minä olen selvinnyt ihan hyvin 4 pienen kanssa yksin monet kerrat esim. Hesellä :/ En edes tajunnut, että siinä on jokin ongelma.

Kiitos samoin, pelle. =)

:laugh: Isku vyön alle..Outs.. :laugh:

Minä mietin just tuollaisia juttuja ollessani tuore äiti, silloin ei netistä kysytty, mutta jotenkin sitä oppi selviytymään =) Voihan sitä pitää jotain kysymystä omasta mielestään hassuja, mutta ei tarvi nälviä kuitenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen tosi pahoillani, jos pilasin teidän aamun tyhmällä kysymykselläni. Anteeksi! Valitettavasti olen näin esikoisen äitinä vielä vähän "pihalla" joissakin asioissa, mutta tästä opin, että täältä ei ainakaan kannata apua kysyä, ettei kenenkään mieltä pahoita....Ja sen verran noista rattaista, että meillä käytössä vielä vaunut, laitoin huolimattomasti tuon viestini, siis ei ole mitään sellaisia rattaita, mihin saisi kuomun päälle laitettua tarjottimen.

Täällä suurinosa on näitä täydellisiä mammoja, joilta hoituu kaikki hommat vaikka yhdellä kädellä. joten älä välitä näistä -kylläpäs olet avuton-etkö nyt ton vertaa älyä-vastauksista. itse oisin varmaan yhtä avuton vastaavassa tilanteessa, mut mä en olekaan täydellinen

kyllä sitä nimettömänä huudellaan mut kirjautukaapas eka sisään ja marmattakaa sitten. ette taida uskaltaa ku saatte vaa vihamiehiä ette muuta voilla marmatuksilla.. ap: älä tosiaan välitä näistä täydellisistä naikkosista

Anteeksi jos minäkin pahoitin mielesi kirjoituksellani. Oli tarkoitus vaan antaa vähän perspektiiviä siihen, että hyvin sinä pärjäät ja voit mennä. Ei kannata suunnitella etukäteen kovin tarkkaan, kun on niin paljon muuttuvia tekijöitä mukana. Toimit sitten tilanteen mukaan. Itse olen hakenut ruuat joskus useampaan kertaan sen verran kerralla mitä pystyy kantamaan ja joskus on myyjä tuonut osan. Sen kun menet vaan, etkä mieti :)

Itse käyn toisinaan kahden lapsen kanssa hesellä, pienempi kärreissä, mä kannan tarjottimen ja isompi hakee ketsupit, ei oo ollu ongelmia tähän mennessä.. tosin mun PITÄÄ osata kantaa safkat pöytään levittämättä niitä pitkin lattioita koulutuksenikin puolesta..

Meillä vilkas poika istuu kyllä nätisti pöydässä odottamassa, kun isi tai äiti hakee ruokaa. Meillä lapset käyttäytyy yllättävän hyvin yleisillä paikoilla :). Poika on väliin ollut TODELLA hankala ja on tosi vilkeri, mutta niinpä vain istuu kiltisti odottamassa pöydässä. Tyttärestä ei ole ikinä tarvinnut moisia miettiä, kun on aina oikea enkeli. :)

Meillä on ollut noita ruokailureissuja ihan tasaiseen tahtiin, joten lapset on hyvin oppineet käytöstavat.

Unohtui vielä laittaa... Millä nuo muksut ovat istuneet ihan normaalituoleissa parivuotiaasta lähtien, ei niissä syöttötuoleissa.

Juu. Mun viikari kyl odottaa pöydässä jos on köytetty/syöttötuolissa. Muuten osaa käyttäytyä ja olla mutta tavistuolissa se ei pysy sitten ollenkaan ja vahtimatta kaataa syöttiksenkin. Syömässä on käyty siitä kun oli pieni vauva ja on tottunut, luonto vaan on niin vilkas että vaatii varotoimia. Kai se jokupäivä alkaa pysyä paikallaan.

Älä välitä ap näistä. :hug:

Mutta jotain neuvoja mitä tulee mieleen:

- helpoimmalla pääset kun valitset paikan missä ruoka tarjoillaan pöytiin. Muutoin...
- En tiedä millaiset rattaat sinulla on mutta meidän tuplat on sellaiset joissa tarjottimen saa nojaamaan kuopuun eli helppo kuljettaa siinä rattaita työntäessä
- ota pöytä niin että siihen säilyy näköyhteys, jätä lapsi rattaisiin istumaan jos et luota syöttötuoliin
- meillä on jätetty syöttötuoleihinkin, katsottu vaan että ovat sen verran kaukana pöydästä etteivät saa potkaistua itseään kumoon, muuten nuo ovat ihan nätisti istuskelleet
- voit myös pyytää apua henkilökunnalta. meillä on henkilökunta monesti itse tarjonnut kantoapua ihan perus mäkissäkin, samoin on löytynyt kanssa-asiakkaita jotka ovat ystävällisesti tehneet saman. :flower: Ja tosissaan sitä apua saa helpommin kun ei osu siihen pahimpaan ruuhka-aikaan (milloin muutenkin on ärsyttävä syödä, varsinkin lapsen kanssa)

=)

Päädyittepä sitten mihin vaan ruokapaikkaan niin kyllä henkilökunnan pitäisi osata nähdä tilanne ja tuoda ruuat pöytään :)
Mutta jos he eivät jostain syystä sitä itse hoksaa niin heille voi siitä mainita, kaikki ruokapaikan työntekijät ovat palveluammatissa. VAATIKAA PALVELUA :D

Se on ihan organisointikysymys.
Helpoimmallä pääsee tietty, jos lapsi on selässä repussa/rinkassa/liinassa.

Itse tein kahden (2!) tarjottimen ja 3 annoksen (itse + 3 lasta) kanssa esim. mäkkärissä niin, että jätin raa'asti osan tiskille odottamaan uutta hakureissua. Yhden tarjottimen sain vietyä rattaitten päällä, vaikka oli vauva liinassa ja 1 v rattaissa, 4 v piti huolen itsestään.

Tai sitten vein isommat lapset pöydän ääreen, 1 v rattaissa kiinni, ja vauva oli koko ajan liinassa mukanani.

En hirveästi suunnitellut miten teen, vaan kaikki aina lutviutui jotenkin. Jopa se kerta, kun 2 kerroksisen mäkkärin pöydät olivat eri kerroksessa kuin myyntitiski remontin takia. Silloin sain apuja, koska kapeissa kierreportaissa ei onnistunut rattaitten kantaminen tarjottimen kera enkä voinut lapsia jättää yksin eri kerrokseenkaan.

Yhteistyössä