Miten mä voin mennä lapsen kanssa kahden syömään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Sorry huono otsikko! Olen lähdössä 1-vuotiaan lapseni kanssa kaupunkiin ostoksille ja tarkoitus olisi käydä myös syömässä jossakin. Mutta mihin laitan lapseni siksi aikaa, kun menen hakemaan ruokaa? En uskalla jättää syöttötuoliin yksin istumaan ja jos otan lapsen vaikka ostoskärryissä tai rattaissa mukaan, ni miten ihmeessä saan tarjottimen kannettua? Neuvokaapas nyt viisaammat, miten te teette!?

Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Mee jonnekin missä on pöytiintarjoilu.
Mikset pystyisi kantamaan tarjotinta samalla kun työnnät rattaita?

Jos ap on menossa vaikka heselle, niin kyllä aika temppu on yhdellä kädellä kantaa limsa mukia ja muita.. :p

harvoin se tarjotin on niin painava ettei sitä yhdellä kädellä voi kantaa tai sitten voi pyytää henkilökunnalta apua esim "anteeksi, voisitko vielä auttaa tarjottimeni pöytään?"

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:

Jos ap on menossa vaikka heselle, niin kyllä aika temppu on yhdellä kädellä kantaa limsa mukia ja muita.. :p

Tarjottimella?

Niin?

Juu ei multa ainakaan onnistu....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No jopas on hassua :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu harmaana:
onko ihmiset oikeesti näin avuttomia.Ota pöytä läheltä tiskiä ja jätä ipana rattaissa siihen niin mä tein ja pidin samalla silmällä sitä.

No näin minäkin tekisin, ei pitäisi olla ylivoimaista kenellekään?

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No jopas on hassua :whistle:

Mikä siinä on hassua? Se tarjotin on aika painava..

Rattaissa vöissä. Otat lapsen siihen linjaston lähelle. Tai jätä pöytään, jos on näköetäisyydellä. Sit kamat tarjottimelle ja siinä se. Jos joudut jostain syystä ottamaan rattaat mukaan, niin näin minä teen: tavarat fiskusti tarjottimelle, tarjotin osittain lepäämään rattaiden kuomun päälle, toisella kädellä pidät kiinni tarjottimesta, toisella lykit kärryjä.

Täällä meidän mäkkärillä muuten yleensä oikein erikseen kysyvät, tarvitsenko apua tarjottimen kanssa.

Mutta kaikesta siis selviää, vaikka hammasta purren. Helpompaa toi oli tosiaan silloin kun lapsi oli vielä vuoden ikäinen. Nyt kaksivuotiaan kanssa ei aina niin helppoa. Jalkoja on muttei päätä.

Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
onko ihmiset oikeesti näin avuttomia.Ota pöytä läheltä tiskiä ja jätä ipana rattaissa siihen niin mä tein ja pidin samalla silmällä sitä.

No näin minäkin tekisin, ei pitäisi olla ylivoimaista kenellekään?

Näin tekisin myös minä. Tai olen kyllä aiemmin ainakin kyennyt myös yhdellä kädellä kantamaan tarjottimen pöytään.

niin minäkin ja sanoin myös viereisessä pöydässä istuvalle herralle, että voisitko ystävällisesti vahtia vähän lastani, kun minä käyn hakemassa ruokaa...

Voiko tämä olla totta? Miten tämä voi olla ongelma? Mä en ymmärrä, miten olen onnistunut käymään kolmen kanssa syömässä yhtään missään, jos ongelma on näin järjettömän suuri. Voi herranen aika.

Minäkin jätän rattaissa lähelle tiskiä ja vien tarjottimen pöytään itse. Jos tilaa ei ole lähellä niin apua kyllä saa kantamiseen. Kyl se onnistuu yksin käydä syömässä. Poju odottaa kiltisti kun näkee kokoajan missä olen ja tietää että ruokaa on tulossa. Syöttöuoliin ei voi jättää edes näköetäisyydelle.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
No jos sulla on rattaat niin viet sen lapsen rattaissa istumaan sinne pöytään valmiiksi. Näin mä tekisin.

Näin juuri, ei sitä lasta siitä kukaan sekunnissa varasta. :-)

Eli esim. Hesessä menet rattaiden kanssa tiskille ja tilaat annoksesi. Kun saat tarjottimen, sanot että jätät sen hetkeksi tiskille ja lykkäät ensin rattaat pöydän ääreen ja sitten kaksi sekuntia ja haet tarjottimenkin pöytään.

Meillä vilkas poika istuu kyllä nätisti pöydässä odottamassa, kun isi tai äiti hakee ruokaa. Meillä lapset käyttäytyy yllättävän hyvin yleisillä paikoilla :). Poika on väliin ollut TODELLA hankala ja on tosi vilkeri, mutta niinpä vain istuu kiltisti odottamassa pöydässä. Tyttärestä ei ole ikinä tarvinnut moisia miettiä, kun on aina oikea enkeli. :)

Meillä on ollut noita ruokailureissuja ihan tasaiseen tahtiin, joten lapset on hyvin oppineet käytöstavat.

Yhteistyössä