Miten mä sit jaksan.!!??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TotaaliYh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TotaaliYh

Vieras
Täällä moni aina kyselee ja miettii yh:n elämää..
Itse nyt raskaana ja odotan yksin, eli totaaliyh musta tulee. Minkäänlaista tukiverkostoa tms ei ympärillä ole, paitsi neuvola..
Nyt on alkanut pelottamaan miten jaksan ja pärjään?? Ei siinä ole itselle aikaa se on vuoden ympäri 24/7 pikkuisen kanssa. Ja joku miettii miten pärjää tyyliin pari päivää kun mies on pois..

Mulla ollut myös raskausaikana masennusta ja pelkään sen pahentuvan kohta tulevan synnytyksen jälkeen.. Koska olen kuinka väsynyt tahansa niin mun on pidettävä rakkaasta lapsestani huolta ja hoidettava sitä. Ei ole ketään joka tulisi hoitamaan tms.. Mitenköhän mä sitten pärjään..nyt kun luen teidän keskusteluja niin alkaa pelottamaan..

ainakin sinulla on asenne kohdallaan siinä että rakastat jo nyt lastasi. Sillä pärjäät pitkälle. Itsekin olin aikoinaan samassa tilanteessa kuin sinä, ja hyvin on kaikki mennyt. Nyt on mies ja toisia lapsiakin syntynyt. Joskus asioita liioitellaan täällä. Uskon että pärjäät hyvin, kun asenne on kohdallaan!

eikö sulla ole ketään? Ystäviä joita voisit pyytää kummeiksi? ainakin kannattaa lapsen synnyttyä mennä mukaan kaikkiin mammakerhoihin josta saat vertaistukea :)

Halusin vaan sanoa, että olet tehnyt rohkean päätöksen ja tuolla positiivisella asenteella pärjää jo pitkälle! =)

Olen itse ollut Yh vasta vähän aikaa (vaikka käytännössä kyllä aina) ja voin kuvitella että tuleva pelottaa. Säilytä kuitenkin asenteesi ja luo itsellesi uudet tukiverkostot! Käy tutustumassa mammakahviloihin yms. ja kysele neuvolasta! Pääkaupunkiseudulla ainakin on jos jonkinmoista jutteluiltaa yh-äideille ja varmaan jo raskausaikana! Eiköhän niitä ole ihan joka paikassa.

Hirveästi zemppiä! Äläkä anna palstamammojen säikäyttää! :D

Tuleva kummi, ainut hyvä ystäväni asuu todella kaukana.
Itse asun 02 alueella, täälä alkaakin joku yksinodottavien ryhmä vk 42 jonne ajattelin mennä..
Päätös oli vaikea ja aborttia pitkään harkitsin mutta päätin kuitenkin lapsen pitää. Ja nyt innolla, vaikka kylläkin pelolla tulevaa odotan! :)<3

Suosittelen aloittamaan mielialalääkityksen synnytyksen jälkeen, vaikka se tarkoittaisi sitä, ettei voi imettää. Yksinhuoltajien olohuoneita on monella paikkakunnalla ja kunnalla/seurakunnalla saattaa olla jotain vertaistoimintaa. Näitä aika harvoin mainostetaan ja joskus niihin tarttee suosituksen vaikka neuvolasta, että pääsee osallistumaan.

Mikä tuo tukiperhe on? Tai siis kun itse tietenkin haluan lapseni hoitaa ja kasvattaa alusta loppuun. Pieni hoito apu kyllä olisi varmaan välillä paikallaan.. Mitä jos vaikka sairastun tai jotain.?

Alkuperäinen kirjoittaja TotaaliYh:
Mikä tuo tukiperhe on?

Lapsi voi tarpeen mukaan käydä siellä esim. kerran kuussa viikonlopun.

Mutta ilmankin on mahdollista saada omaa aikaa. Liityt kuntosalille jossa lastenhoito niin pääset harrastamaan, kauppakeskuksissa lastenhoitohuoneita että pääset shoppailemaan tai kahville, puistoissa puistotätejä että saat arkisin aikaa käydä asioilla tms. ja aktiivisesti voit etsiä alueeltasi muita äitejä olivat he yksin tai ei jotka haluaisivat vuorotella lastenhoidossa.

Yhteistyössä