Miten mä saan tuon vauvelin syömään puuroa :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiukkuperse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kiukkuperse

Aktiivinen jäsen
13.06.2006
12 596
0
36
Lahti
Alotettiin just viljojen antaminen.. kaurapuuroa olen antanu neidolle.. eikä hää sitä suostu syömään.. :/:/:/ oon tehnyt puuron maitoon, ei oo liian karkeaa eikä liian kuumaa/kylmää, seassa on lempihedelmä sosetta ja oon tarjonnu ilman sosetta.. :( ei kelpaa ei.. :(

kannattaa aloittaa niillä esim.piltin puuroilla,noi tavalliset tahtoo kuitenkin olla sihtikurkuille esteenä.Ja ihan veteen teet kuten ohjeessa..meillä vuosikas ei vieläkään tahdo syödä tavallista vaan ostetaan niitä piltti,bona,semper yms.

Ei meidänkään tyttö aikoinaan tykännyt puurosta ollenkaan. Eikä nyt 5-vuotiaanakaan syö vieläkään puuroa yhtään! Toiset vaan ei ole puuro ihmisiä. Ja olisiko itsestä kiva syödä puuroa joka aamu? Mä ainakin haluan aamupalalla kuin iltapalallakin vaihtelua.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei meidänkään tyttö aikoinaan tykännyt puurosta ollenkaan. Eikä nyt 5-vuotiaanakaan syö vieläkään puuroa yhtään! Toiset vaan ei ole puuro ihmisiä. Ja olisiko itsestä kiva syödä puuroa joka aamu? Mä ainakin haluan aamupalalla kuin iltapalallakin vaihtelua.

no millä saat pienen lapsen sitten totutettua viljoihin.. :/

Meillä tämä nuorimmainen (nyt jo 3v) ei ole koskaan syönyt puuroja,vellejä.
Ei edesa vauvana.

Turha yrittää jos ei syö! Itse aloin antaan sitten maissisosetta pari purkillista iltapalaksi ja kun poika oli isompi nii riisifrutteja mennyt jokunen...

Nyt tietty kun on jo iso niin voi antaa muutakin.
Mutta puuroa ei syö ja sillä sipuli jos antaa niin yökkii!

Hoidossa sama juttu!

Joten älä murehdi, muustakin saa ravintoa, vaikka puuro olisikin niin helppo ruoka!!!

Meillä isoveli syö aamu ja iltapuuron ja joskus haluaa päivälläkin....

Mie oon tehny jauhepuuron (hedelmäinen) veteen ja lisänny sihen lasten jugurttia reilusti. Kokeile Semperin purkkipuuroa sileämpänä versiona. Se riisipuuro-jugurtti

Anteeks, huomasin vasta, että ei suostu syömään jugurttia....

Alkuperäinen kirjoittaja ElinaJohanna:

Mä olen antanut ihan suoraan leipää. Kun ei mun pojallekaan pienempänä kelvannut mikään muu puuro kuin riisipuuro. Ei niillä viljoilla mikään kiire ole, syö sitten kun syö :)
Tai sitten laittaa jotain pastaa soseisiin, niitä saa moniviljana jne.

ootko koittanut syökö riisipuuroa, ja jos syö niin sitte sekoittaa kaurapuuuroa siihen.. ja samaten voi tehä että sekoittaa sosetta ja puuroa niin että sosetta on enemmän, ja sitten pikkuhiljaa lisää sitä puuronmäärää..
tai sitte esim mannapuuroa,ohrapuuroa, vispipuuroa... kannattaa koittaa noita nestlen ja sempperin puuroja..
ja sitte muistaa että jotkut vaatii paljon enempi maistelukertoja jotta hyväksyy uuden jutun..

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:

Mä olen antanut ihan suoraan leipää. Kun ei mun pojallekaan pienempänä kelvannut mikään muu puuro kuin riisipuuro. Ei niillä viljoilla mikään kiire ole, syö sitten kun syö :)

no lihasoseen kanssa on pastaa jne.. :) et siitä saa ainakin..

Kannattaa kokeilla aluksi niitä valmispuuroja tai jauheita.Ne on kuitenkin sileämpiä kuin itse tehty.Tai sitten murskata hiutaleet tosi pieniksi.
Ja jos ei millään mene,pidä taukoa ja yritä myöhemmin uudestaan :)

no lihasoseen kanssa on pastaa jne.. :) et siitä saa ainakin..

Kaupoissa on ainakin ruispastaa, kaurapastaa ja kolmen viljan pastaa joista saa niitä viljoja. Ohrasuurimoita voi käyttää riisin tavoin ihan liharuuissakin, niistä ei tarvitse tehdä puuroa, samoin spelttisuurimoita. Sen viljan ei tosiaan tarvitse olla puurona, samaa viljaa se on silloinkin kun sen syö lihakastikkeen kanssa :)

voinko antaa pieniä leivän murusia pienelle jo maisteltavaksi.. maissinaksuja on jo maistellu.. mitä leipää esim?

Mitä tahansa, mutta luultavimmin suurin osa päätyy lattialle :D

joo se on erittäin todennäköistä. :D:D mut siis jos pieniä murusia annan ni mun ei tartte kattella mitää suolamääriä jne. leivistä?

voinko antaa pieniä leivän murusia pienelle jo maisteltavaksi.. maissinaksuja on jo maistellu.. mitä leipää esim?

joo se on erittäin todennäköistä. :D:D mut siis jos pieniä murusia annan ni mun ei tartte kattella mitää suolamääriä jne. leivistä?

No virallisesti suolaa ei saa antaa alle yksivuotiaalle.
Pohjoismaissa siis... suunnilleen kaikkialla muualla maailmassa tuosta ei liiemmin nipoteta.
Mutta se määrä suolaa mikä muutamasta suuhun päätyneestä leivänmurusta tulee on samaa tasoa kuin mitä lapsi saa siitä kun ruikkaa keittistä tukkoiseen nenään ja se keittis valuu nieluun eikä se ainakaan lastenklinikan ravitsemusterapeutin mukaan ole millään lailla vahingollista.

No meillä vanhempi poika sai ihan kunnon kaurapuuroa ja aika tintaksi keitettynä, siitä sitten kopistin sen tarjottimelle ja kaveri veteli sen nyrkeillä suuhunsa, ja nautti kovasti kun puuro tursusi sormien välistä. Tämä samainen poika on nyt 13v ja joka aamu pyytää puuroa aamiaiseksi. Kokeileppa sitä.

No virallisesti suolaa ei saa antaa alle yksivuotiaalle.
Pohjoismaissa siis... suunnilleen kaikkialla muualla maailmassa tuosta ei liiemmin nipoteta.
Mutta se määrä suolaa mikä muutamasta suuhun päätyneestä leivänmurusta tulee on samaa tasoa kuin mitä lapsi saa siitä kun ruikkaa keittistä tukkoiseen nenään ja se keittis valuu nieluun eikä se ainakaan lastenklinikan ravitsemusterapeutin mukaan ole millään lailla vahingollista.

ok.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No meillä vanhempi poika sai ihan kunnon kaurapuuroa ja aika tintaksi keitettynä, siitä sitten kopistin sen tarjottimelle ja kaveri veteli sen nyrkeillä suuhunsa, ja nautti kovasti kun puuro tursusi sormien välistä. Tämä samainen poika on nyt 13v ja joka aamu pyytää puuroa aamiaiseksi. Kokeileppa sitä.

ooh.. :D pitääki huviksee kokeilla.. :D:D sottasta se tulee olemaan mut.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

ooh.. :D pitääki huviksee kokeilla.. :D:D sottasta se tulee olemaan mut.. :whistle:

Meillä oli onneksi kaksi koiraa jotka kieli pitkällään odottivat mitä lattialle tippuu..

Yhteistyössä