Miten mä saan todistuksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Psykologilta piti ainakin yo-kirjotuksia varten hakea todistus lukihäiriöstä

Joo kun mä tarttisin tota yhteishakua varten... Et voin hakea joustavassa valinnassa. Onks siinä jotain kokeita tai jotain? Mulla kun numeroiden kanssa ongelmia :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja pii:
Normilääkärin kautta, ne ohjaa sellaiseen testiin, jossa kartoitetaan lukihäiriö ja onko siitä haittaa normaalielämässä. :)

Joo no mulla ei niinku perinteistä lukihäiriötä, vaan ongelmia numeroiden kanssa. Mä en vaan hahmota niitä kunnolla kun numerot menee sekaisin ym....

Mä teen sulle todistuksen. Minne lähetän sen?
Todistuksen avulla sun ei tarvitse pääsykokeissa tehdä yhtään laskutehtävää, tai ylipäätänsä mitään tehtävää jossa esiintyy numeroita.
Mille alalla aiot mennä?
Mun tuttu on sokea ja se sai lääkärintodistuksen asiasta ja pääsi ilman pääsykoetta alalleen. Se on nyt lennonjohtajana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko tuota tutkittu/diagnosoitu jo jossain virallisella taholla? Silloin yhteyttä sinne.

No se on vasta nyt joku aika sitten todettu... peruskoulussa ei kukaan uskonut vaan olivat sitä mieltä et mä vaan vihaan matikkaa ni huijaan. Mut amiksessa erityisopettajan kanssa juteltuani tajusin et se on ihan todellisuutta eikä vaan sitä et mä oon huono matikassa.

Yhteistyössä