Miten mä pääsisin sairaalaan tai jonnekin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma-73

Aktiivinen jäsen
29.08.2005
3 230
0
36
Porvoo
Mä olen niin väsynyt. Olen erittäin huonouninen ja herään pieneenkin ääneen. Viime yö meni kuunnellessa pojan yskimistä+vauva heräsi tietysti normaalia aikasemmin eli 5 jälkeen. Siitä asti ollu ylhäällä ja ihan tööt. Mies tietysti tuli kipeeks ja makaa tuolla reporankana ja mua niin pännii. Toinen kyl saa nukkua, mut vaik mä olisin kipee niin joutuisin hoitaa lapset ja kodin. Voi kun pääsisin itekin jonnekin lepäämään edes hetkeksi. Huoh... :/

Meilläkin on samalla tavalla ton kipeenä olemisen kans. Jos ukko on kipeenä, sen ei tarvi tehä mitään ja aitä pitää passata..
Mut jos ite on kipee, niin ei kyl paljon normi päivästä poikkea, kaiken saa hoitaa ite...

Auttaisivatko korvatulpat yöllä? Ja ehkä olisi myös keskustelun paikka miehen kanssa? Sopikaa sinulle joku huilauspäivä... ? Se voisi auttaa taas sitten jaksamaan ehkä.

Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Korvatulpat ei juurikaan auta kun täytyy kuulostella millon tyttö herää syömään yöllä.

Eivät ne korvatulpat niin paljon vaimenna, etteikö siihen heräisi... Mutta ehkä ne pienimmät "risahdukset" eivät sitten herättäisi. ERi asia on tietysti myöskin se, että osaisiko sitä edes nukkua tulpat korvissa.... Itse en kyllä osaa.

Nukkuuko sun lapset päiväunia? Nuku niiden kaa päivällä. Ja mun mielestä ainakin kotona on helpompaa kuin töissä (juu olen ollut myös töissä ja mies oli kotona), saa pitää taukoa kun haluaa, ei ole pakko tehä mitää paitsi tietty lapset hoitaa mut niitä vartenhan kotona ollaan. En mä ainakaan sairaana ollessani kotia hoida. Ruokaa lämmitän jotain, esim makaroonia ja lihapullia jos en jaksa muuta. Ja voin istahtaa sohvalle ja olla vaan ja kattoo ku lapset leikkii.

Ihan oikeasti miehilläkin on rankkaa jos töissä käy. Sit tullaan kotiin ja vaimo odottaa et sais omaa aikaa. Milloin mies saa omaa aikaa? Vai onko se vaan niin, että nainen on aina oikeassa. Mä ainakin arvostan miestäni ja hänen työntekoaan ja mies arvostaa mua ja mun lastenhoitoa.

Joissain tilanteissa ehkä onkin totta, että mies on täys sika, mutta kannattaa kuitenkin myös miettiä omaa asennoitumista miestä kohtaan välillä. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan...

Voi, tiedän tunteen niin hyvin. Itse, kun vauva valvotti paljon, toivoin että minulta menisi vaikka jalka poikki että pääsisin sairaalaan lepäämään. Mutta, onneksi siitä selvittiin. Nyt vauva pian 2v. ja meillä nukutaan yöt!! Jaksamista ja voimia hirveästi, toivottavasti teilläkin yöt pian helpottaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Nukkuuko sun lapset päiväunia? Nuku niiden kaa päivällä. Ja mun mielestä ainakin kotona on helpompaa kuin töissä (juu olen ollut myös töissä ja mies oli kotona), saa pitää taukoa kun haluaa, ei ole pakko tehä mitää paitsi tietty lapset hoitaa mut niitä vartenhan kotona ollaan. En mä ainakaan sairaana ollessani kotia hoida. Ruokaa lämmitän jotain, esim makaroonia ja lihapullia jos en jaksa muuta. Ja voin istahtaa sohvalle ja olla vaan ja kattoo ku lapset leikkii.

Ihan oikeasti miehilläkin on rankkaa jos töissä käy. Sit tullaan kotiin ja vaimo odottaa et sais omaa aikaa. Milloin mies saa omaa aikaa? Vai onko se vaan niin, että nainen on aina oikeassa. Mä ainakin arvostan miestäni ja hänen työntekoaan ja mies arvostaa mua ja mun lastenhoitoa.

Joissain tilanteissa ehkä onkin totta, että mies on täys sika, mutta kannattaa kuitenkin myös miettiä omaa asennoitumista miestä kohtaan välillä. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan...

Vaikka nainen olisikin kotona ja vastaisi pääasiassa lasten hoidosta ja mies kävisi töissä on mielestäni vaimollakin oikeus omaan aikaan, edes joskus. Ja jos on niin väsynyt, että olisi valmis menemään vaikka sairaalaan, että saisi nukuttua oisi oikeus ja kohtuus, että nuo univelat edes saisi nukuttua pois. Jatkuva univelka voi johtaa sellaiseen noidankehään, millä on arvaamattomat seuraukset. :/ Tuo seikka, että onko kotona vai töissä helpompaa riippuu varmasti paljon myös työn laadusta, lapsiluvusta yms. asioista.

Ei nuku isompi päikkäreitä. Tää nyt on vaan poikkeus tällanen tila. Kaikki just samana yönä; poika yskii ja vauva heräsi aikaisin. Yleensä saan edes 7 nukkua. Nyt on olo kun kännissä olisin. Mut ehkä ens yö on parempi ja saan kerättyä voimia.

Ei nuku isompi päikkäreitä. Tää nyt on vaan poikkeus tällanen tila. Kaikki just samana yönä; poika yskii ja vauva heräsi aikaisin. Yleensä saan edes 7 nukkua. Nyt on olo kun kännissä olisin. Mut ehkä ens yö on parempi ja saan kerättyä voimia.

siis kyse vain yhdestä huonosti nukutusta yöstä. hohhoijakkaa sanon minä. jospas valvoisit ensin viikon tai mahd. vuoden voisin ymmärtää.

Mä olen niin väsynyt. Olen erittäin huonouninen ja herään pieneenkin ääneen. Viime yö meni kuunnellessa pojan yskimistä+vauva heräsi tietysti normaalia aikasemmin eli 5 jälkeen. Siitä asti ollu ylhäällä ja ihan tööt. Mies tietysti tuli kipeeks ja makaa tuolla reporankana ja mua niin pännii. Toinen kyl saa nukkua, mut vaik mä olisin kipee niin joutuisin hoitaa lapset ja kodin. Voi kun pääsisin itekin jonnekin lepäämään edes hetkeksi. Huoh... :/

Sä haluat sairaalaan jos lapset nukkuneet yhden yön huonosti. vai?

Ei ole kyse yhdestä yöstä vaan ongelma on pitkäaikainen. Nyt oli vaan sellainen todella huono yö kun ne muut on sellasia siedettäviä öitä. Ja tilitalitei:lle tiedoksi, että tiedän todella mitä on valvoa 9kk olemattomilla unilla(n.2h/yö.)

Yhteistyössä