miten mä nään punasta näissä tehoäideissä, hössöttää kantoliinoista, kestovaipoista ym

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purnis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

purnis

Vieras
tuolla kirppiksella näin heti punasta kun äiti pöydän takana kauppas kantoliinoja, kestovaippoja ja hössöttää äitiydestä.
mä olen äiti joka ei jaksa tehdä numeroa ulkohanskoista että 'nyt tälle kelille nämä hanskat ja tämä haalari' tolle kelille toinen plääh
meillä ostetaan tasan yhdet talvikengät niillä mennään. ja yksi puku.
ennen ei ollut näitä goretex ja ym erikois materiaaleja , samoilla käsineillä juostii aamusta iltaan vaikka sormia paleli ja terveitä ollaan kuin mitkä

Mä hössötän kantoliinoista ja kestovaipoista sillä kantoliina helpotti meiän arkeä ja kestovaipat tuli edulliseksi ja säästävät luontoa. Tehoäiti en silti ole, oikeastaan aika laiska.

Ooh, mää kun kestoilin ja liinassakin kuljetin, niin oon sit ollut tehoäiti? :)

Huh, täytyykin kaivaa taas noi kestot ja kantoliina kaapista enemmän. Mää haluuuuuun olla tehoäiti ehdottomasti, jos se noin helposti tulee :)

Mä en hössötä mistään, mutta kantoreppu on kätevä metsäretkellä ja kestovaippailuakin rupesin toisen vauvan kanssa kokeilemaan ihan ympäristösyistä.

Mikä siinä tekee tehoäidin jos käyttää kätevää liinaa tms. Tai jos tykkää on enemmän ulkovaatteita, sekin on vaan käytännöllistä. Eli arkea helpottavaa, miten se liittyy tehokkuuteen??

Kantoliinat on kauhian kivan olosia. Ja meinaan kestoillakin. Söpöjä ovat.
Ja meillä on goret. Ja vedenpitävä talvipuku. Ja mekkotakki. Ja sitten monet hanskat. Ja kuomatkin on.

Sitäpaitsi onko sormien palelu sinusta kivaa? Saman asian ajaa jos on loskaan kurahanskat, pakkaselle kintaat ja lapaset. Jos on noin, onko tehoaiti_ Jos, niin tunnen pelkastaan tehoaiteja. Kiva.

Onpahan mukavaa olla tehoäiti. En nyt ehkä ite nimittäis minua tehoäidiksi, mutta jos se noin helposti tulee niin sittenpähän ylpeänä esittelen itseni sellaiseksi.

[QUOTE="vieras";24702593]Mikä siinä tekee tehoäidin jos käyttää kätevää liinaa tms. Tai jos tykkää on enemmän ulkovaatteita, sekin on vaan käytännöllistä. Eli arkea helpottavaa, miten se liittyy tehokkuuteen??[/QUOTE]

Sama tuli mullekin mieleen :) Meillä oli noi, mutta olen ollut tosi laiska äiti aina. Tietysti ehkä siinä en ollut laiska, että jaksoin ottaa selvää juuri erilaisista tuotteista ennen ostopäätöstä. Jopa hanskoissa, koska jos niitä pitää olla niin mieluummin hyvät kuin peet. Eli ehkä mä sitten olen tehomama? :)

Sellainen äiti, joka itse ei jaksa ja jota ei kiinnosta, ja joka tuntee siksi huonoa omaatuntoa, näkee punaista niistä äideistä jotka "hössöttävät". Ja ylipäätään pitää hössötyksenä sitä, jos joku käyttää lapsella kestoja, kantoliinaa, tai viitsii ottaa sen verran selvää ulkovaatteiden ominaisuuksista että osaa valita lapselle hyvät varusteet.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Mua taas ärsyttää välinpitämättömät äidit. Ne joiden lapset kulki viime viikolla sadekeleillä joko kesätamineissa (kangaskengät, farkut ja huppari) tai niissä talvitamineissa (toppahaalari ja toppasaappaat). Haloo! Suomessa on 4 vuodenaikaa! Ei voi olla niin vaikeeta ja kallista hankkia sitä välikausivaatetusta.

meillä ostetaan tasan yhdet talvikengät niillä mennään. ja yksi puku.
ennen ei ollut näitä goretex ja ym erikois materiaaleja , samoilla käsineillä juostii aamusta iltaan vaikka sormia paleli ja terveitä ollaan kuin mitkä

Se että kädet pysyvät lämpimänä ei ole hössötystä.
Se että on kahdet kengät talvikaudelle ei ole hössötystä.
Se että on goretexia vaatteissa ei ole hössötystä.

Sano nyt vielä klassikko: "lehmänmaitoa juotiin 4kk alkaen ja velliä sai jo laitoksella, eikä oo siihen kuollu!"

• Tykkää
Reactions: Anatolia ja Phoebsi
[QUOTE="vieras";24702892]Mua taas ärsyttää välinpitämättömät äidit. Ne joiden lapset kulki viime viikolla sadekeleillä joko kesätamineissa (kangaskengät, farkut ja huppari) tai niissä talvitamineissa (toppahaalari ja toppasaappaat). Haloo! Suomessa on 4 vuodenaikaa! Ei voi olla niin vaikeeta ja kallista hankkia sitä välikausivaatetusta.[/QUOTE]

meilläpäin kanssa viime viikolla näytti menevän tyttöjä 6-9v topit ja puolipitkät housut päällä tuolla..mulla oli kaks paitaa ja takki ja hyvä etten kaivanut pitkiä kalsareita esille:D

ei kyl tosiaan oo mitään hössätystä,jos kantoliina tai kestovaippa käytössä.mulla oli kantoreppu mut vaipoissa oon kestoillu aina kun jaksan.Eikä lapsena ollut itselläkään kivaa,kun sormia ja jalkoja palelsi talvella,joten kyllä kunnon rukkaset ja lapaset on meillä hankittu talven varalle ja pari eri talvipukua ja parit eri tyyppiset kengät..

Siis miten kantoliinat & kestovaipat liittyvät goretexeihin ja lastenvaatehössötyksiin? :confused: Kyllä mäkin tykkään, että lapsella on hyvät ulkovaatteet mutta en kyllä kauheasti innostu "hössöttämään" niistä. Kantoliinoista kyllä sitäkin enemmän :D eivätkä ne kestovaipatkaan ole kauhean vieraita.

Mä tuen Anatolian teoriaa tässä. Mä olen sitä tyyppiä, että tahdon pitää huolta niin itsestäni kuin lapsistanikin. Teen työni hyvin ja toimin yksityiselämässä myös niin, että elämä sujuu jouhevasti eikä tarvitse murehtia liikoja. Kantoliinat & kestovaipat auttoivat silloin kun oli alle 3-vuotiaita lapsia, tekivät elämästä helpompaa. Kunnolliset ulkovaatteet tekevät nekin elämästä helpompaa; lapset pysyvät tyytyväisempinä ja sisävaatteet siisteinä.

Hössöttämisestä voi olla montaa mieltä. Mun mielestä siinä ei ole mitään vikaa että A: Puhuu tärkeistä ja ajankohtaisista asioista ja että B: Äitiys ja lapset ovat henkilölle tärkeitä, jos ne ovat ajankohtaisia. Mun mielestä sellainen asenne on surullista, ettei saisi puolella sanallakaan mainita lapsia tai mitään heihin liittyvää koska muuten on sahanpuruaivohössöttäjä-äiti jolla ei ole mitään muuta elämää... Aika surullista, jos ei koe äitiyden olevan mitenkään tärkeä osa omaa elämää.

Yhteistyössä