Miten mä kestän tän raskauden loppuun asti kun olo on nyt jo näin tukala?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valivali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

valivali

Vieras
Tänään vasta 16+1. Viime yönä en saanut nukuttua kun pätkissä. Heti kun olen selällään supistelee. Enkä mä tietenkään osaa unissani varoa :kieh: Kyljellään kun makaa, selkä kipeytyy. Mahallaan en voi enää nukkua. Herään siis puolen tunnin välein vaihtamaan asentoa kun tuntuu kipua joko mahassa tai selässä. Lisäksi herään pari kertaa yössä pissalle. Kasvava kohtu ja täysi rakko aiheuttaa niin kamalan paineen selkään et hyvä kun pystyn kävelemään vessaan (ei ole pissatulehdus, tutkittu on). Ja mä en ole edes puolessa välissä vielä |O

Alkuperäinen kirjoittaja valivali:
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Onko eka raskaus?

Kolmas ja tuntuu et oireet alkaa vaan aina aikaisemmin ja pahempina kun edellisellä kerralla :kieh:

Tai sitten tehdään taas kärpäsestä härkänen ja haetaan huomiota.
Itse olet raskaaksi halunnut niin älä viitsi valittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
no todellakin valivali.

Juu, kyllä mä sen tiedän et raskaudesta ei saisi valittaa koska joku kärsii lapsettomuudesta. Pikkuvauva-ajasta ei saa valittaa kun joku kärsii lapsettomuudesta. Uhmiksen kiukuttelusta ei saa valittaa kun joku kärsii lapsettomuudesta. Juu juu. Mä vaan oon kuitenkin niin heikko ja itsekäs ihminen et helpotan oloani valittamalla täällä vaikka tiedostan kyllä et varmasti löytyy tuhansia joilla olo on vielä kurjempi.

no todellakin valivali.

Juu, kyllä mä sen tiedän et raskaudesta ei saisi valittaa koska joku kärsii lapsettomuudesta. Pikkuvauva-ajasta ei saa valittaa kun joku kärsii lapsettomuudesta. Uhmiksen kiukuttelusta ei saa valittaa kun joku kärsii lapsettomuudesta. Juu juu. Mä vaan oon kuitenkin niin heikko ja itsekäs ihminen et helpotan oloani valittamalla täällä vaikka tiedostan kyllä et varmasti löytyy tuhansia joilla olo on vielä kurjempi.

Joo huomannut saman, näihin ketjuihin hyökkää heti lapsettomuudesta jne. kärsivät saarnaamaan, miten mistään ei saisi valittaa kun on kerran lapsi tulossa.
Ihan samalla logiikalla täällä ei saisi valittaa mistään. Älkää siis valittako lasten kiukuttelusta-itsehän olette ne halunneet jne..

no todellakin valivali.

No onko lapsen tulo sulle enemmän positiivinen vai negatiivinen asia?
Kumpiakin puolia tietty löytyy mutta mikä on päällimmäisin tunne?
Jännä että ihmisillä on eka vauvakuume ja sit se ei olekaan niin kivaa se pikkuvauva-aika (eikä edes saa valittaa). Sit tulee uhmis-aika. Mikä on sit sitä hyvää aikaa? Onko vauvakuume sitä että odotetaan että lapsi on itsenäinen ja sitten nautitaan äitiydestä? :)

Alkuperäinen kirjoittaja b :
Onko eka raskaus?

Kolmas ja tuntuu et oireet alkaa vaan aina aikaisemmin ja pahempina kun edellisellä kerralla :kieh:

Korjaan sen verran et en mä raskaaksi halunnut ja toimenpiteisiin ryhdyttiin se estämään mutta toisin kävi. Ja ennen kuin sä sanot et olisit tehnyt abortin, niin mä vastaan et vaikka olenkin heikko, itsekäs ja mukavuudenhaluinen ihminen, en mä sentään niin julma ole. Ikää on vaan tullut paljon enemmän edellisiin verrattuna joten se on varmaan vaikuttanut. Samoin liikunnan harrastaminen on jäänyt vähemmälle joten ei taida kroppa kestää samalla tavalla kuin ennen. Juu, on se siis sillä tavoin itseaiheutettua.

Onko eka raskaus?

Korjaan sen verran et en mä raskaaksi halunnut ja toimenpiteisiin ryhdyttiin se estämään mutta toisin kävi. Ja ennen kuin sä sanot et olisit tehnyt abortin, niin mä vastaan et vaikka olenkin heikko, itsekäs ja mukavuudenhaluinen ihminen, en mä sentään niin julma ole. Ikää on vaan tullut paljon enemmän edellisiin verrattuna joten se on varmaan vaikuttanut. Samoin liikunnan harrastaminen on jäänyt vähemmälle joten ei taida kroppa kestää samalla tavalla kuin ennen. Juu, on se siis sillä tavoin itseaiheutettua.

Juupa juu, juttu muuttuu sitä mukaa kun mammat räkyttää.
Eli koita pysyä tarinassas edes jotenkin äläkä muuta sitä koko ajan.

Ihme porukkaa täällä. Tietenkin saa valittaa jos kerta tekee kipeää. Eikä se ole Huisi sinulta ollenkaan pois. On väärin syyllistää toisia omasta keskenmenosta. Itsekin olen sen kokenut enkä kyllä tuollaista kehtaisi kirjoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja haloo porvoo:
Onko eka raskaus?

Juupa juu, juttu muuttuu sitä mukaa kun mammat räkyttää.
Eli koita pysyä tarinassas edes jotenkin äläkä muuta sitä koko ajan.

Anteeksi mitä? Millä tavoin mun tarina on muka muuttunut? Mikä ihme teitä vaivaa?!

Alkuperäinen kirjoittaja Huisi:
älä viitti valittaa itse toivun juuri keskenmenosta , oten noi sun vaivat on sen rinnalla todella pientä!

Hyi sua Huisi. Keskenmeno on omasi, valitettavasti, eikä se ei anna oikeutta toisten ongelmien vähättelyyn. Entä jos minä sanoisin sinulle että ole hiljaa, minulla on ollut 5 keskenmenoa, älä valita. Kilpaillaanko täällä kärsimyksellä? Se on aina subjektiivista. Mikä toisen on helppo kestää, toiselle se voi olla suuri ponnistus.

Voimia ap:lle. Koita tyynyt ottaa avuksi, yks mahan alle ja toinen jalkojen väliin.

Älä välitä kaikista kommenteista, mitä täälä kirjoitetaan. Paskaa saa niskaan, oli sitten asia mikä vaan.

Onko eka raskaus?

No höh. Minulla menee juuri toisin päin, helpommaksi vain muuttuu. :/

Onko kaikki muuten ok? Meinaan, että esim masennus saattaa saada asiat tuntumaan kurjemmilta mitä ovat, kokemuksesta puhun. Enkä minäkään tosiaan tajunnut että kyse oli siitä...

Onneksi raskaus loppuu joskus, ei se kaikka varten ole! ;) nimim. rv18+6

Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Ihme porukkaa täällä. Tietenkin saa valittaa jos kerta tekee kipeää. Eikä se ole Huisi sinulta ollenkaan pois. On väärin syyllistää toisia omasta keskenmenosta. Itsekin olen sen kokenut enkä kyllä tuollaista kehtaisi kirjoittaa.

ei täss kukaan toisia syyllistä ! mä vaan en ikinä ymmärrä ihmisiä ketkä valittaa noin pienistä, pitäisi kokea vähän isompia murheita, joten älä sä tu mulle paasaa jooko

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja hyi:
älä viitti valittaa itse toivun juuri keskenmenosta , oten noi sun vaivat on sen rinnalla todella pientä!

Hyi sua Huisi. Keskenmeno on omasi, valitettavasti, eikä se ei anna oikeutta toisten ongelmien vähättelyyn. Entä jos minä sanoisin sinulle että ole hiljaa, minulla on ollut 5 keskenmenoa, älä valita. Kilpaillaanko täällä kärsimyksellä? Se on aina subjektiivista. Mikä toisen on helppo kestää, toiselle se voi olla suuri ponnistus.

hyi itteäsi, ja ap kyllä pahoitteli, joten olkaa te muut hiljaa, ja mä muistutankin elämän hauraudesta , silloin ei kannata valittaa, kukaan ei syyllistä ketään!

:heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ss:

ei täss kukaan toisia syyllistä ! mä vaan en ikinä ymmärrä ihmisiä ketkä valittaa noin pienistä, pitäisi kokea vähän isompia murheita, joten älä sä tu mulle paasaa jooko

:hug:

Olen pahoillani sinua kohdanneesta keskenmenosta :hug:
Mutta samalla sanon, että sä et voi tietää millanen olo ap:lla on, joten älä vähättele hänen murheitaan tai vaivojaan.Joillakin raskausaika voi alusta alkaen olla kipuja, unettomuutta, tukalaa oloa.

heei, mullaki kolmas raskaus! ja tuntuu että entistä rahnasempi vaan oon, onhan edellisestä kerrasta kuitenkin jo 4v, ts. lapsille tulee ikäeroa tuo 4v.
Itekki kuullu tuota että ei saa valitttaa ite oot valintas tehny, no eipä tämä paljon kyselly että voiko tulla, kahden piti hyvin riittää meille.
ja kyllä kokemusta on myös siitä kun lapsi ei saa alkuaan, tai jos saa niin menee kesken, takana kuitenkin 5keskenmenoa.
Valitan tasan niin paljon kuin haluan, vaikka se olisi kuinka epistä joidenkin mielestä. :xmas:

Itelläni on semmonen juutas kokonen tyyny sängyssä että edes jollai tavalla saan hyvän asennon. selällään en voi maata koska alkaa selkään ksokemaan, kiitos levinneiden liitosten. kävelemäänkään ei samasta syystä oikein pääse ja lääkäri on kieltänyt liki kaiken tekemisen. :saint:

Mä oon saanu tätä ennen keskenmenon mutta valitan silti. Samoilta viikoilta kun ap olen valvonut yöt supistelujen takia. Ennenaikaisen synnytyksen uhka. Sokerit seilaa, nenä on tukossa, vauvan syke on epätasainen, oma syke on liian nopea jne ja tutkimuksia tutkimusten perään. Nyt rv 33 ja niin kypsä!! Nukkua ei enää voi ja sängyssä voi olla vain toisella kyljellä ja siinäkin tulee rytmihäiriöitä kun on pakko olla ikkuna auki kun nenä on tukossa ja siitä taas seuraa että hartiat on niin jumissa että tulee rytmikset. Lisäks vauva on kääntyny vähän väärin ja on osin poikittain ja painaa kyllä tosi pahasti joka paikkaan. Vessassa on käytävä tunnin välein ja liitoskivut on niin kovat että pääsee vain taapertamalla hitaasti. Seksiä ei voi harrastaa kun liitoskivut on niin kovat ja ennenaikaisen synnytyksen riski. Ja mä oon edelleen NIIIIIN kypsä! Vauva painaa keuhkoihin ja kohdun poohjan korkeus vastaa rv 37. Ymmärrän ap:tä täysin. Niin ja tämä EI ole ensimmäinen raskaus.

Yhteistyössä