Miten mä ikinä tuun jaksaa työntekoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
:ashamed:
Nyt oon työkkärin kurssilla, ja se kestää 8.30-14. Tuun kotiin kaupan kautta, haen lapset, tullaan kotiin ja syödään. Ja mä oon ihan kuittipoikki, vielä pitäis siivota, harrastaa (pää hajoo ilman harrastuksia), miehen kanssa hoitaa parisuhdetta (jos se on kotona) jne... Entäs jos meen kokopvä töihin? Varmaan kuolen viikossa...

No huh huh. Normi työssäkäyvä äiti pääsee töistä neljältä-viideltä ja sit hakee ne lapset kauan kautta...miten kauan sä olet rötväillyt kun tuo ihana kahdelta kotiin tuntuu ihan kauheelta? Juma jos mä pääsisin joka päivä kahdelta niin olis elämä ihanalla mallilla! Niin ja duunikin muuten yleensä alkaa sitten aikaisemmin kuin tuo ihana puol kybä!

Alku on kamalaa,tuntuu oikeesti että pää leviää. Harrastukset oli pakko jättää pois alkuun ja jatkaa sitten kun tottuu rytmiin. Oon ite 7.00-15.30 töissä...

Muoks. Mut sitten se helpottaa kuitenkin melko äkkiä =)

Aikansa se ehkä ottaa mutta eiköhän ala sujua.
Mä teen 8.30-15.30, vähän ennen neljää oon päiväkodilla ( jos siis mä haen pojan ), siitä kävellään kotiin, pötkötellään tai muuten vaan levähdetään hetki, laitetaan ruokaa ja ollaan vaan.
Tietysti kotihommiakin täytyy tehdä mut ei nyt sentään joka päivä. Eikä pidä asettaa mitään "mun on pakko"-juttuja, silloin se pää varmasti hajoaakin jossain vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja RivoEnkeli:
No huh huh. Normi työssäkäyvä äiti pääsee töistä neljältä-viideltä ja sit hakee ne lapset kauan kautta...miten kauan sä olet rötväillyt kun tuo ihana kahdelta kotiin tuntuu ihan kauheelta? Juma jos mä pääsisin joka päivä kahdelta niin olis elämä ihanalla mallilla! Niin ja duunikin muuten yleensä alkaa sitten aikaisemmin kuin tuo ihana puol kybä!

Nii-in, sitähän mä just ihmettelinkin :headwall: Vielä kun tuo kurssi on semmosta diiba-daabaa, eli ei mitään raskasta.
Neljä vuotta ollu kotona. Sitä ennen oon tehny duunia kyllä tosi reilusti, muttei se koskaan oo tuntunu näin rankalta.

Väsyneenpi minä olen sellaisella viikolla kun olen koululla 8.15-15.00 kuin sellaisella kun olen työssä oppimassa esim. 5.45-14.15. Joka päivä haen lapset hoidosta ja teen muutkin normaalit kotityöt.

jep ku aloitin opiskelut kotiäityiden jälkeen, olin aivan puhki. no siihen tottui ja kun aloitin työt opiskelun jälkeen-voi herrasfyygeli kuinka kuollut mä olin ku laahustin kohti tarhaa. aina uusi asia väsyttää.
olin monta vuotta kotiäitinä ja aina mesosin kuinka raskasta on olla kotona. kun opiskelin niin mesosin kuinka raskasta on käydä koulussa, hoitaa koti ja lapset ja tehdä illalla tehtävät. nyt ku oon töissä mesoan kuinka urheita, ahkeria ja sitkeitä työssä käyvät äidit on.
kohta jään äityislomalle ja ensimmäistä kertaa ymmärrän miksi se on äityisloma.ihanaa-täältä tullaan koti.

Yhteistyössä