Miten löytää luottamus parisuhteeseen ja mieheen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaisuliini678
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaisuliini678

Vieras
Erosin kolme vuotta sitten. Miehen ilmoitus erosta tuli yllättäen 10 vuoden yhteiselon jälkeen. Vuosi erosta kuulin , että hänellä oli ainakin eron aikaan ollut toinen nainen kehissä. Minusta tuo toinen nainen ei kuitenkaan ollut se pahin juttu, vaan se, että eksä ei ollut mitään puhunut eroajatuksistaan ja pahasta olostaan. Olin nähnyt hänen ahdistuksensa ja pyytänyt useita kertoja häntä kertomaan, mutta selitti työasioiksi. Lisäksi minulle selvisi, että hän oli tosi pitkän aikaa tehnyt asioita toisin kuin olisi halunnut, ilman että olisi ilmaissut todellisen mielipiteensä. Lisäksi eksä kertoi, että minun sairastamani synnytyksen jälkeinen masennus (lievä/keskivaikea) ja se, millaisena hän minut silloin näki, vaikutti hänen tunteisiinsa.

Kaikki tämä on tuntunut iskulta vyön alle. Tunnen eksän pettäneen minun luottamukseni aivan täysin. Jos ei voi luottaa edes siihen ihmiseen, johon on uskonut kuin kallioon... Lisäksi tuo hänen ajatuksensa sairauteni suhteen tuntuu minusta siltä, etten olisi saanut olla heikko ja sairastua. Tunnen jotenkin sisimmässäni olevani jollakin tavalla viallinen.

En varsinaisesti epäile, etteikö hyviä miehiä olisi. En vain usko, että hyvä ja kestävä parisuhde on mahdollista. Jossain vaiheessa toisen ihmisen epätäydellisyys alkaa ärsyttää ja on vain ajankysymys, koska parisuhde saa riittää. Siksi olenkin vetänyt panssarin päälle enkä uskalla syvimpiä tuntojani kertoa miehelle, jota olen tapaillut. Toisaalta tiedän, ettei tässä panssarin pitämisessä ole järkeä pitemmän päälle. Mutta tuntuu, ettei sitä voi luottaa kuin itseensä. Ja tuntuu ihan hirveän surulliselta tuntea näin.

Se voi olla tietty vaikeaa mutta jos johonkin ihastuu niin se on menoa. Itselläni mies lähti myös mitään sanomatta päälle kaksi vuotta takaperin ja olimme olleet avoliitossa 24 vuotta. Hänellä ehkä oli myös toinen nainen kehissä minun aikanani. exäni meni viikonloppuisin baariin ilman minua ja tätä menoa jatkui kauan,itse en viiihtynyt silloin baareissa vaan olisin halunnut exäni kanssa olla kotona ja viettää siten viikonloppua. nyt olen löytänyt miehen ja asun hänen kanssaan ja hänessä ovat piirteet suht samanlaiset kuin exälläni eli menoa riittäisi ja pelkään hirveesti että tämä tulee toistumaan niinkuin exälläni. välillä on hetkiä kun ajattelen että olisiko sittenkin pitänyt olla yksin.sinulle sanoisin että eivät tietysti kaikki miehet ole samanlaisia mutta tiedän tunteesi että sitä pelkää alkaa uuteen suhteeseen ja näin kävi nyt minullekkin.

nyt olen löytänyt miehen ja asun hänen kanssaan ja hänessä ovat piirteet suht samanlaiset kuin exälläni eli menoa riittäisi ja pelkään hirveesti että tämä tulee toistumaan niinkuin exälläni.

Anteeksi nyt, en halua pottuilla mutta pakko kysyä että miksi pitää ottaa kumppaniksi ihminen, jonka vapaa-ajan harrastemieltymykset on noin erilaiset?

Viimeksi muokattu:
Niin, viesteistä pisti silmääni kaksi asiaa. "Luottaa kuin kallioon", tuntuu uskomattomalta että tänä päivänä, jos koskaan, ihminen luottaa täysin toiseen. Älkää hyvät ihmiset rikkoko itseänne sinisilmäisyydellänne, ei kehenkään saa luottaa "kuin kallioon".
Toinen oli tuo baareissa hyppääminen viikonloppuisin, ollaan sit aviossa tai ei. Siitä touhusta ei koskaan ole mitään kaunista kerrottavaa lapsille. Herätkää ihmiset, ja eläkää aikuisten elämää koska olette kuitenkin jo aikuisia. Baareissa loikkiminen on nuorison ja paria etsivien puuhastelua.