Ymmärrän, että jännittää. Kuuntele itseäsi ja vauvaa, oikea aika löytyy! Jouduin itse lopettamaan yllättäen 1v4kk, koska jouduin pieneen leikkaukseen, josta piti pitää 24h imetystauko ja koska se meni hyvin, lopetin kokonaan. Olin toki jo muutenkin harkinnut lopettamista ja imetin vain pyynnöstä, mutta sekä päivällä että yöllä.
Laitoin nännien peitoksi laastarit ja näytin ne pojalle, selitimme että tissi on mennyt rikki ja maito loppu. Hän tiesi kyllä mitä rikki meneminen tarkoittaa, koska leluja on mennyt rikki. Hän oli aika ihmeissään ja säälivä minua kohtaan, pari kertaa ensimmäisenä päivänä itketti, mutta sylillä siitä selvittiin. Alkoi turvautua enemmän isään. Ja minähän tiesin että en kertakaikkiaan nyt saa imettää, se ehkä helpotti itseä.Ensimmäisenä yönä itki ehkä tunnin verran surkeasti ja oli vihainen minulle. Sen jälkeen nukkui yöt heräämättä, ja meni aina mielellään omaan sänkyynsä, paitsi että noin viikon kuluttua yhtenä yönä kiukkuisesti huusi, taisi testata olenko tosissani. Päivät menivät yllättävän hyvin, parina ensimmäisenä hän kävi katsomassa paitani alle ja kyseli onko ne tosiaan rikki. Pidin niitä laastareita välillä ja näytin hänelle että on rikki ja loppu. Välttelin joidenkin viikkojen ajan vähissä vaatteissa näyttäytymistä hänelle.
Lypsää piti pari viikkoa (pojalta piilossa) mutta jo parissa päivässä maidon tulo romahti ja olo helpottui.