Miten lopettaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja salasuhde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

salasuhde

Vieras
Te, joilla on kokemusta salasuhteista ja kakkosena olosta, kertokaa please, miten suhde olisi yksinkertaisinta lopettaa.

Lopetanko vain viesteihin ja yhteydenottoihin vastaamisen?

Kerronko, selvästi tai annanko ymmärtää, etten enää halua tavata? Tätä ole yrittänyt, mutta mies ottaa jonkin ajan päästä yhteyttä ja ehdottelee tapaamista, ja olen mennyt uudestaan samaan lankaan.

Pitäisikö ilmoittaa katkerasti, mihin kaikkeen on pettynyt ja sanoa, kiitos nyt riittää?

Vai pitäisikö lähetellä toistuvasti iltaisin viestejä ja soitella, jotta mies huomaisi salasuhteen vaarat ja lopettaisi itse yhteyksien pidon?

No se, miksi haluan lopettaa salasuhteen, on, että tunnen olevani erittäin hyväksikäytetty. Minulla ei ole tulevaisuutta tuossa suhteessa. Se on tullut selväksi. Lisäksi mies valehtelee ja ilmiselvästi salailee. Luultavasti hänellä on muitakin kakkosia. Olen itse ollut hienotunteinen häntä ja hänen perhettään kohtaan. En myöskään ole kertonut tuttavapiirille tai työkavereille tästä suhteesta, vaikka mikään ei olisi estänyt minua tekemästä niin.

Niin ja, voisitteko vielä kertoa, mitä olette tehneet sen jälkeen, kun juttu on ohi. Kuinka löytää uusi uusi suhde ja rakkaus, joka olisi enemmän ja aidompaa. Miten välttää jatkossa karikot ja pettäjämiehet? Heitähän on kovasti tarjolla.

Yksinkertaisintahan on soittaa tai mielummin naamatusten kertoa että suhde on ohi. Itsesi takia sinun täytyy kertoa kaikki mieltäsi painavat asiat, mitä haluat, mihin olet pettynyt, mikä tuntuu pahalta jne...niin ettei jää jälkeen päin harmittamaan etten muistanut/kehdannut sanoa sitä ja sitä... kirjoita vaikka lapulle ensin että tiedät mitä sanot, miten haluat keskustelun jatkuvan. Ja kuuntele häntä.
Ei sinun syyttää ja tuomita tarvitse, kerrot mitä elämältä haluat, jokainen valitsee itse tiensä, hän olisi tullut luoksesi jos olisi halunnut. Hän kohtelee sinua niin kuin annat itseäsi kohdeltavan.
Helppo sanoa, mutta minulla oli aivan sama tilanne ja näin toimin.

Mieleeni tuli ajatus että perustuuko elämämme valinnat ja teot pelkoon. Pelkoon aloittaa alusta omaa elämää, pelkoa kohdata uutta, ottaa vastuuta itsestä ja seisoa omilla jaloilla. Turvallistahan on aina palata sen tutun ja ""turvallisen"" luo.
En usko että miehen perheelle kannattaa kertoa mitään, miksi pitäisi? Ei siitä tule kuin enempi murhetta.

Myös miehelle ero oli jollain tavalla raskas. Ei aivan hevillä jättänyt rauhaan. Mutta kun ei enää vastaa puhelimeen/tekstareihin, vastaukset harvenevat.

Silloin kun teot ja sanat ovat ristiriidassa, ainoastaan teot lasketaan.

Kun suhde oli ohi, toki surin sitä paljon, mutta ei saa jäädä kiinni siihen. Aloin harrastamaan liikuntaa.
Se kohottaa mielialaa ja kroppa pysyy kunnossa.
Liikun hikiliikuntaa kuusi kertaa viikossa.
Lisäksi meditoinnista saan henkistä rauhaa ja varmuutta.
Treffeillä olen jonkin verran käynyt.

Ei elämässä karikoita voi välttää niitä tulee.
Ehkä sinua lohduttaa ajatus että mikään elämässäsi ei ole sattumaa. Kaikella on tarkoituksensa.
Pohdi mitä tämä mies antoi sinulle? Mitä opit suhteesta? Mikä tarkoitus tällä miehellä oli elämässäsi?
Kuinka tämä on muuttanut sinua? Arvomaailmaasi?
Entä nyt? Minkälaisen suhteen haluat seuraavaksi?

Kaikkea hyvää sinulle!

Salasuhteen lopetustilanteita on erilaisia. Jos suhde ei tyydytä, yhdestä tai toisesta syystä, se täytyy voida kaverille rehellisesti kertoa ja lopettaakin.
Pitää pyrkiä siihen, että inhimillisyys ja ihmisten välinen ystävyys voi jatkua, vaikka suhde muutoin loppuukin.

Tämä pitäisi puhua jo selväksi suhteen aloitusvaiheessa, ettei myöhemmät tilanteet jättäisi turhia haavoja.
Repiminen on raastavaa molemmin puolin, varsinkin, jos tunteet ovat liikkuneet rakkauden tasolla.

Itse keskustelen partnerini kanssa usein erotilanteesta, koska kumpikin tiedämme, että suhteemme paljastuminen olisi liian suuri katastrofi perheillemme.
Emme halua haavoittaa heitä ja siksi pohdimme jatkuvasti tilannetta, joka on jatkunut jo vuosia.

Olemme niin tunteittemme orjia, että kahden viikon ero tuntuu kestämättömältä. Sen tähden emme ole pystyneet eroamaankaan, koska kaipaus vetää meitä yhteen kuin mangneetti. Mistään toisen hyväksikäytöstä ei kohdallamme voi puhua.

Taidan olla itse avustettavien listalla, vaikka neuvoja yritin antaa.

itsellä ei ole salasuhdetta, eikä ole ollut.
Mutta taisin juuri huomata yhden asian, mikä pitää ihmisiä salasuhteissa; se on jännitys. Tasainen elämä saa melkoisen piristysruiskeen, kun pettäjät yhdessä miettivät omia perheitään. Heillä on yhteiset uhat, he käyvät ikäänkuin harrastamassa vaarallisia leikkejä. Ja siihen tuntuu jäävän koukkuun, Paitsi jos toisella ei olekaan perhettä tai mitään jännitettävää, mikä voisi paljastua.
Ehkä juuri siksi sinkut ovat huonoja petostovereita, kun heidän perheestään ei ole uhkaa ja alkavat ajatella salasuhteen tulevaisuutta, sen sijaan, että he kieriskelisivät jännittävässä roolissa.

Enpä kovin hyviä motiiveja antanut pettureille, vaikka tietysti he itse kutsuvat peliään rakkaudeksi.

Salasuhde lopetetaan kuten on aloitettukin, yllättäen ja salassa. Ei siinä tarvitse tehdä muuta kuin lopettaa yhteydenpito. Kun toinen kysyy miksi et vastaa sanot että kiirusta pitää. Toki mies ymmärtää että olet voinut tavata vapaan miehen tai olet yksinkertaisesti kyllästynyt kakkosena olemiseen. Yhtälailla kuin vastaavasti kakkosnainen voisi ymmärtää ettei mies halua suhteen syvenevän enempää ja siksi haluaa etäisyyttä. Oli mies sitten löytänyt uuden kakkosen tai mennyt vaimonsa syliin :) etäisyys haetaan juuri tästä motiivista ettei tule vakavampaa juttua. Kun asioita ei oksenna toisen päälle suoraan (mitä hieman tuumit) voitte olla jatkossa hyvänpäivän tuttuja. Ja eihän sitä koskaan tiedä...

Tämä palsta on parisuhdepalsta, eikä parittelusuhdepalsta, sellaisesta suhteestahan tässä on kysymys.
Jaa, että mitenkähän tuon lopettaisi? Tunnut lankevan hyvin herkästi, eli sinun pitäsi itse asettaa itsellesi rajat.

Löytyisiköhän vanhasta sanonnasta apua ""Antaa ymmärtää että antaa, mutta ei ymmärräkään ataa"" Tällähetkellä elät tilanteessa ""Antaa ymmärtää että antaa, mutta ei ymmärrä miksi antaa"".

Kerro sille vaikka, että olet saanut sukupuolitaudin, etkä halua tartuttaa sitä häneen siksi seksisuhde pitää lopettaa. -Siisti homma. Toinen pelkää saavansa sukupuolitaudin ja panot loppuu siihen. Ehkä olisi syytä ilmoittaa, että sinulla on HIV, tai AIDS, ne tehoavat varmasti paremmin, kuin tippari, tai kuppa. -So simply!

Sukupuolitauti, toi on hyvä! Siinä on kaikki ainekset lopettamiseen ja miehen tavatkin korjaantuvat, kun alkaa miettimään, että koska vaimo alkaa oirehtimaan.
Vaimo saa muuten useimmiten taudin mieheltään...

Ei sukuopitaudilla peloittelu taida tätä miestä ainakaan tässä suhteessa kovasti häiritä.

Ja mitäpä minä kertomaan sellaista, mikä ei ehkä pidä paikkaansa. Olisiko sinusta, mies, kiva kertoa naiselle, vaikkapa vain narraten, että sinulla on (parantumaton) sukupuolitauti. Ei varmastikaan. Minullakaan ei ole mitään syytä mollata tai aliarvostaa itseäni.

ihmettelen kyllä, miten varomattomasti miehet seikkailevat salasuhteissaan. Mies ei ehkä oivalla, että toistuva kanssakäyminen naisen kanssa ei estä naista harrastamasta seksiä muiden miestenkin kanssa. Osaavat naiset olla ihan yhtä petollisia kuin miehetkin. Salasuhteeseen ryhtyminen jo sinänsä vaatii kykyä ylittä erilaisia sääntöjä ja morralikynnyksiä, vaikka sen tekisi kuinka ""viattomalla mielellä"".

Tosiaan, tämä on parisuhdepalsta! Mietinkin aloittaessani, kuuluuko juttu tänne, mutta kun koko sivu vilisi pettämistä, niin katsoin ihan sopivaksi pistää tänne tämänkin keskustelun aiheen.

Sitäpaitsi salasuhde koskettaa enemmän tai vähemmän parisuhdetta, varsinkin paljastuessaan. Se muuten onkin eräs tapa lopettaa salasuhde. Suhde muuttuu silloin julkiseksi eikä sitä koske enää salasuhteen normit: vaitiolo ja piilottelu.

Sinulla on ihan oikea palstavalinta. Tämä palsta käsittelee nimenomaan pettämistä. Useat kirjoittajat kertovat omista pettämiskokemuksistaan ja toiset valittavat sitä kun puoliso pettää, joko fyysisesti tai henkisellä tasolla (vilkuilee muita naisia tai tumputtaa tietokoneen / videoiden kanssa tai todella sitten käy vieraissa)

Jos tällä palstalla ei suoranaisesti keskustella pettämisestä, niin sitten keskustellaan pettämiseen liittyvistä oheistoiminnoista. kännykän piilottelusta tai sen penkomisesta, netin sivuhistorian tutkimisesta jne.

Lopuksi neuvo salasuhteesi lopettamiseen: Joko hankit oikeasti itsellesi vapaan miehen tai jos se ei onnistu, sanot kuitenkin salamiehellesi löytäneesi vapaan miehen, jonka kanssa aiot seurustella, etkä kaipaa suhteeseen kolmatta pyörää. Vetoa vaikka moraalikäsitykseesi, joka ei (nykyisin) salli sivusuhteita.

Se lopetetaan. Poista miehen numero kännykästäsi ja kaikki hänen yhteystietonsa. Kun tulee puhelu, jos vaikka sen numeron vielä tunnistaisit, älä vastaa. Jos tulee tekstiviesti, älä vastaa. Älä vastaa mitään. Ennen näitä tekoja kerro, että tämä täytyy lopettaa, et aio olla enää yhteydessä. Kun olet sen numeron poistanut kännystäsi, et heikkona hetkenä soita itsekään vastoin päätöksiäsi. Pysy lujana, ei mitään yhteyttä, kunnes mies on pois tunnepuoleltasi. Riittävän ajan kuluttua hymyilet koko jutulle.

Etsi itsellesi vapaa mies; saatat joutua olemaan yksin jonkin aikaa, mutta ei se haittaa. Yksinollessa saattaa tutustua itseensä. Tsemppi. Kasvu vaatii kaikenlaisia kokemuksia ja joskus tuskaakin. Niistä selvitään.

Salasuhteen lopetat vain sanomalla ettei tämä enää riitä tekemään sinua tyydytetyksi. Mikäli mies on sinusta todella kiinnostunut niin kun oletkin kovana uudessa kaikki tai ei mitään -linjassasi, niin saattaapi mies hakea sitä eroakin. Alathan muistuttaa kovasti hänen vaimoaan tuolla asenteella, joka paljastaa että olet hänelle uskollinen. Tuolla uskollisuusteemalla vaimo kaiketi on miehensä omakseen saanutkin, miehet ovat turvallisuushakuisia :) Joskin en ymmärrä miksi haluaisit moisen pettäjän ikiomaksesesi. Mutta se on minun ongelmani ei sinun.

En ymmärrä miksi et voi vain sanoa että älä ota enää yhteyttä tai kerron perheellesi. Miksi yleensäkään vastaat enää uudelleen ja uudelleen jos olet lopettanut ? Ota mielummin uusi salarakas näin et ajaudu tälle miehelle aina uudelleen ja uudelleen. Jos mies ei kerran panosta sinuun miksi olet niin hyvä ja kiltti ettet hänen perhettä sotke asiaan. Miehestä pääsee eroon kun uhkaa kertoa vaimolle tai muille tutuille.

Tuollainen uhkailu ei kuulu normaaliin ajatteluuni, enkä halua tieten tahtoen loukata ihmisiä. Joskus sitäkin valitettavsti tekee, kun on itse ensin tullut liikaa loukatuksi.

Suutuspäissään voi laukoa suoria sanoja, ja uskon osuvani helposti ytimeen. Tiedän kyllä, että näin saan suhteen loppumaan, mutta ajattelin kysellä, miten muut saattaisivat vastaavssa tilanteessa toimia.

Mieshän ei suoranaisesti ole ollut minulle ilkeä eikä häijy, mutta kaksoissuhteet rasittavat aina, ja niihin liittyy tavallista enemmän pettymystä. Salasuhdehan ei lähtökohdiltaankaan ole kovin reilu. Tunnistan myös oman kiltteyteni ja voi olla, että kerään täältä netistä voimia suoraan toimintaan.

Kiitos monista hyvistä näkökulmista. Vaihtoehtoisia tapoja lopettaa salasuhde on ainakin niin paljon kuin arvelinkin. Ehkäpä toimin niin, että seuraavaan miehen yhteydenottoon vastaan, etten enää halua jatkaa, koska nykyinen tilanne ei tyydytä minua. Ja sen jälkeen en enää vastaa viesteihin.

Mutta niin kuin aina, niin eihän sitä koskaan tiedä, jos tilanne olennaisesti muuttuu...

Naurettavaa, että ihminen, joka loukkaa kokonaista perhettä pelehtimällä pettäjän kanssa, kirjoittaa, ettei hänen moraalikäsitykseensä kuulu loukata ihmisiä tieten tahtoen.
Jollei sinua, ap, ole suhteeseen varatun miehen kanssa huijattu, suosittelisin sinua menemään peilin eteen ja miettimään.
En usko, että kovinkaan monen ihmisen sympatiat riittävät noin tyhmälle ihmiselle, joka touhuaa perheen isukin kanssa ja tuhoaa perhettä ja jaksaa vielä tulla tänne kiillottamaan sädekehäänsä. Et todellakaan ole mikään pyhimys! Luultavasti olet helppo pano, kun vaimo ei jaksa. Sinua ei tarvitse edes yrittää pitää tyytyväisenä. Sinä levität hänelle kuitenkin!
Paskamaista touhua tuollainen!

Sinä olet riippuvainen tuosta miehestä. Riippuvuudesta pääsee ainoastaan sillä keinolla eroon, että tulee muuta vähintään yhtä tärkeää tilalle.

Minä itse kamppailin samojen asioiden kanssa 2 v sitten. Olin aviossa ja minulla oli suhde vapaaseen, typerään mieheen joka ""petti"" minua aina kun tilaisuus tuli. Kun soittelin viikonloppuisin niin kännykkä oli kiinni ja syynä se että hän oli jollain naisellaan yötä. Voit arvata minkälainen oli minun oloni, se oli tuskaisista tuskaisin.
Yritin päästä irti moneen kertaan.
Ei auttanut numeron poistaminen kännykästä, sain takaisin numerotiedustelusta. Ja vaikka jätin vastaamatta hänen puheluihinsa, niin hän soitti jatkuvasti.

Minä tein radikaalin muutoksen elämääni.
Vaihdoin työpaikkaa, jätin mieheni ja lapseni ja lähdin opiskelemaan. Jätin myös salarakkaan. Oikeastaan kävi niin että kun vihdoin olisin ollut vapaa, niin tämä oli juuri löytänyt uuden naisen. Sanoi kyllä että voi käydä myös minua katsomassa silloin tällöin. Todellinen lurjus.
Ajattele, edes tämä teko ei kokonaan hälventänyt ikävää miestä kohtaan, olin niin riippuvainen hänestä.

Pikkuhiljaa kun elämä asettui kohdalleen, ikävä helpotti.

Tilanne on tänään se, että palasin perheeni luo, opiskelen edelleen ja uusi työpaikka on taivaallisen ihana.

Pääsin irti ja voin nyt sanoa että ikinä en enää lankea vaan pysyn aviomieheni rinnalla elämän loppuun asti.
Minä olin aivan rikki, elämänilo oli poissa ja ahdistus valtava.
Sellaista en enää ikinä halua kokea.

Neuvo sinulle:
Keksi jotain muuta, lähde opiskelemaan, harrastamaan jotain joka saa ajatuksesi muualle. Et koskaan löydä toista ihmistä rinnallesi jos roikut hänessä.

no huh,

""Jollei sinua, ap, ole suhteeseen varatun miehen kanssa huijattu."" - Niin miten sen nyt ottaa!

Ei mies kertonut vaimostaan, kun tutusteltiin. Jotenkin antoi ymmärtää olevansa ""vapaa mies"", mutta lopulta myönsi vaimonkin, kun jatkoin kyselemistä perheestään. Mutta suhde oli jo ehtinyt alkaa. Voisi sano, että kyseessä on ihan klassinen tarina vaimoaan pettävästä miehestä. Ellen salasuhde (tai yksi monista) olisi minä, niin joku muu kuitenkin.

Oman moraalini kanssa olen kamppaillut kaiken aikaa. Se on varmasti tärkein seikka, miksi haluan suhteen lopettaa. Ja eihän salasuhde todellakaan ole aito ja täysipainoinen ihmissuhde. Miehessä ei oikeastaan ole muuta vikaa kuin, että hän on pettäjä, sellainen hurmuri ja epäluotettava seikkailija. Varmaan useimmissa salauhteissa on juuri nämä samat ristiriidan ainekset: kovasti vetoa pysyä suhteessa ja samalla työntö siitä pois.

Ymmärrän, no huh, äkäistä kommenttiasi oikein hyvin, sillä joitakin vuosia sitten olen petettynä vaimona. Moraali näyttäytyi minulle silloin erilaisena. Katsoin sitä samasta näkökulmasta kuin sinä. Oli helpompi jakaa langettava tuomio toiselle kuin nyt itselleen. Mutta tiedän, ettei tällaisia tilanteita pitäisi olla. Haluaisin päästä eroon salasuhteestani.

Miten sinä lopettaisit ns. tavallisen parisuhteen, johon et ole tyytyväinen? Eikö salasuhdettakin voisi lopettaa samalla tavalla? Sinuna minä sanoisin miehelle, etten halua jatkaa suhdetta enää, enkä halua olla minkäänlaisessa yhteydenpidossa tähän. Mutta tämän tehtyäsi olet aina sortunut samaan lankaan uudestaan. Ehkä ongelmasi ei olekaan tavassa lopettaa, vaan kyvyssäsi pysyä päätöksessäsi.

Mielestäni olet miettinyt perustelusi lopettamiselle hyvin. On rankaa joutua koko ajan epäilemään omien tekojensa oikeutusta, elää tavalla, mitä ei kuitenkaan koe oikeaksi. Tunnet myös itse joutuneesi petetyksi tämän miehen taholta, ja olet pettynyt häneen ja hänen epäluotettavuuteensa.

Kaiketi pelkäät yksinäisyyttä, mutta mietipä hetki kannattaako se. Kuinka ns. kaksin ja onnellinen olet nytkään? Tiedät kuitenkin olevasi vain yksi monista viihdykkeistä miehelle, tuskin millään lailla korvaamaton. Etkö tunne olevasi loppujen lopuksi paljon yksinäisempi hänen kanssaan kuin ilman häntä olisit? Ilman häntä olisit ainakin tehnyt kuten sinä parhaimmaksi näet, olisit vapaa rakastamaan itseäsi ja kaiketi joskus jotakuta muutakin ilman häpeää, katumusta ja omatunnon tuskia. Onko todella onneton salasuhde parempi kuin onnellinen ja vapaa yksinolo?

Minä luulen, että tässä olikin jo lisää mietittävää, joista saat lisää voimaa pysyä päätöksessäsi, kun olet sen tehnyt. Jos tunnet vielä tarvetta lisäapuun, niin sellaisiakin keinoja on: Yleensä toisen yhteystietojen poistaminen omasta puhelimesta on, jos ei muuta, niin ainakin psyykkinen askel eteenpäin. Lisäksi voit päättää, ettet enää koskaan suinpäin vastaa miehen puheluihin ja tekstareihin, vaan mietit rauhassa vuorokauden verran kannattaako se. Yön yli nukuttuaan, kun on aamuyön tunneilla vielä oikein demonisoinut miehen mielessään, saattaa houkutus langeta lankaan olla jo paljon pienenpi. Siten ainakin teet harkittuja päätöksiä, mitä hyvänsä sitten päätätkin. Ja jos ei mikään auta, mies vain jatkaa ahdistelujaan, voit aivan hyvin uhata suoraan hänen vaimolle kertomista, jos hän ei lopeta. Et sinä sillä tavoin yhtään sen huonommin miestä kohtele, kuin hän on kohdellut sinua. Turhaa sinä siinä vaiheessa tunnet tuskaa siitä, että hän loukkaantuu. Sinähän jo yritit kuitenkin hoitaa asiat paremminkin.

Kuinka sitten löytää uusi rakkaus. Se kyllä tulee ajallaan, ihan varmasti. Sitä ennen voisit miettiä, mitä sinä miehestä haluat. Jos et halua pettävää miestä, niin sanomattakin lienee selvää, ettei enää varattuihin kannata sotkeentua. Tietoisesti tuskin näin tekisitkään, mutta vastaisuudessa voit toki lopettaa suhteen heti silloin, jos sinulle paljastuu, ettei miehellä olekaan puhtaat jauhot pussissa. Luulisin, että se on helpompaa aiemmin kuin myöhemmin. Ja sinuillahan on jo kokemusta siitä, kuinka vaikeaa se sinulle nyt myöhemmin on...

Takeita toisen uskollisuudesta ei kukaan voi antaa, uuteen ihmiseen ja suhteeseen pitää vaan päättää luottaa. Ja jatkaa sitä luottamusta, niin kauan kuin toinen osoittaa olevansa sen arvoinen. Tärkeää on myös yrittää säilyttää tietty perusluottamus siihen, että elämä ja muut ihmiset ovat hyviä. Katkeroituneena ja pohjiaan myöten pettyneenä ei ainakaan hyvää suhdetta löydä. Ihminen on kuitenkin aina itse oman onnensa seppä. Perusluottamuksen varjopuolia on toki se, että lähes varmasti tulee siinä prinssinsä metsästyksessä suudelleeksi sammakoitakin, mutta perusluottavainen ihminen jaksaa silti uskoa ja odottaa, että se helmi sieltä sikojen joukosta löytyykin. Liian moni menneisyyden pettymyksiin takertunut kävelee helmensä ohi.

Toivon sinulle paljon onnea ja rakkautta elämääsi, ja myös tervettä itserakkautta. Sillä tavoin löydät kyllä kaiken sen hyvän, mitä ansaitset.

Kiitos N2 hyvästä kirjoituksesta.
Varsinkin loppuosa kolahti tällaiselle ""ikisinkulle"", joka jo on alkanut luovuttamaan ja rauhoittumaan omiin oloihinsa. :-D

..""Takeita toisen uskollisuudesta ei kukaan voi antaa, uuteen ihmiseen ja suhteeseen pitää vaan päättää luottaa. Ja jatkaa sitä luottamusta, niin kauan kuin toinen osoittaa olevansa sen arvoinen. Tärkeää on myös yrittää säilyttää tietty perusluottamus siihen, että elämä ja muut ihmiset ovat hyviä. Katkeroituneena ja pohjiaan myöten pettyneenä ei ainakaan hyvää suhdetta löydä. Ihminen on kuitenkin aina itse oman onnensa seppä. Perusluottamuksen varjopuolia on toki se, että lähes varmasti tulee siinä prinssinsä metsästyksessä suudelleeksi sammakoitakin, mutta perusluottavainen ihminen jaksaa silti uskoa ja odottaa, että se helmi sieltä sikojen joukosta löytyykin. Liian moni menneisyyden pettymyksiin takertunut kävelee helmensä ohi.""

Etkö huomaa että alkuperäinen on yrittänyt jättää miestä, eiköhän suhteessa kuitenkin jotain muutakin ole sillon kun suhdetta ei aivan noin vaan pystykään lopettamaan.

Etkä no huh, näe että miehenhän se kuuluisi suhde lopettaa tai sitten tosiaan erota. Ilmeisesti alkuperäisellä on tunteet suhteessa mukana, jos tunteet eivät ole se mitä mies suhteelta hakee niin eikö tosiaan olisi miehen tehtävä kertoa se alkuperäiselle kirjoittajalle, että alkuperäinen voisi sitten tehdä valintansa miten toimia. Luultavasti alkuperäisen olisi hyvin helppo tehdä päätöksensä jos mies esim. sanoisi hänelle että hän hakemassa vain panoa tms.

Voin kokemuksesta sanoa että suhdetta on hyvin, hyvin vaikea lopettaa jos lopettaminen perustuu siihen että vain toinen osapuoli sanoo suhteelle ei vastoin tunteitaan ja toinenkin vielä haluaa suhdetta jatkaa ja palaa takaisin aina vaan uudestaan ja uudestaan. Kokeipa no huh, suhteen lopettamista yksipuolisesti vastoin tunteitasi ? Ja kirjoita sen jälkeen tänne kuinka oikeasti kävikään.

Touhuaa perheen isukin kanssa, heh, etkö näe että miehelläkin on vastuunsa tilanteesta. siihen touhuamiseen tarvitaan kaksi. Miksi sysäät vastuun tilanteesta vain naiselle ?