Miten lopettaa motkotus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kiki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kiki"

Vieras
Eli yksinkertaisuudessaan olisiko jollain neuvoja, joilla osais pitää suunsa kiinni miehelle? Kun tulee motkotettua, säksätettyä, valitettua, ärähdettyä jne ihan liian helposti. Siis ihan semmosien juttujen takia, jotka muut ohittais olan kohautuksella. Mies sanoo väärän sanan, ei satu lukemaan mun ajatuksia tai vaikka nyt laittaa kuppinsa väärään kohtaan pöydällä.

On asioita, joissa tuo mies vois ottaa itseään niskasta kiinni ja jotka myös helpottais mun oloa samalla, mutta totta puhuakseni mie taitaisin silti ärähdellä. Ei sillä, että siitä ärähtelystä mitään hyötyä olisi, paremminkin toisin päin. Mies sulkeutuu ja sulkeutuu, enkä minä sitä halua. Mutta kun en osaa sanoa nätisti tai sitten niitä sammakoita vaan hypähtelee suusta.

Henkisesti väsyneitä ollaan kai molemmat, miehellä koulu stressaa ja minä ja se, että on vähän pihalla tuon multiallergikon asioista. Ja minua sitten tuo mukula, kun aina tulee takapakkia, eikä oikein just nyt tiedä, mitä tuon ruokavalion kanssa tekisi. Unta kaikkien ainakin tuntimääräisesti pitäis saada tarpeeksi, laatu on sitten eri juttu. Mutta nämä siis vain selvennyksenä siihen, että miksi molemmat ollaan vähän herkillä.

Eli siis käytännön neuvoja, millä muistaisin pitää suuni kiinni edes välillä ja sanoa tarpeellisista asioista kauniimmin? Ja jos on vinkkejä niin miten kohottaa tuon miehen itsetuntoa sillai huomaamatta?

Yhteistyössä