Miten lopettaa juominen? Osaisko joku antaa apua, ahdistaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Maria";28414871]Kuulostaa tutulta tuo viinin houkuttelevuus viikonloppuiltaisin, itse käyn samaa kamppailua usein :) Minulle pienikin määrä alkoholia useampana iltana peräkkäin aiheuttaa mielialan laskua, minusta tulee ahdistunut ja itkuinen (johtuu varmaan osittain tuosta yöunen häiriintymisestä). Ja muutenkin on tietenkin vähemmän energinen olo seuraavana aamuna kuin ilman. Siksi olen päättänyt, että saan viikonloppuna ottaa sitä viiniä vain toisena iltana. Mutta viinin maku ja sen tuoma rentoutuminen (ihana pikkuhiprakka) assosioituu niin voimakkaasti viikonloppufiilikseen, että ilman oleminen vaatii itsekuria.

Koeta ajatella sitä, että se viinilasi on vain hetken ilo, joka oikeasti on aika turha ja aiheuttaa ison morkkiksen. Kun useamman kerran jätät väliin niin voit vaikka kerran parissa viikossa ottaa ne lasilliset hyvillä mielin.[/QUOTE]

Ihana ohje tässäkin :)

aikoinaan lopetin runsaan alkoholin käytön niin,että päätin aina että tänään en juo mutta huomenna sit taas otan..ja pikkuhiljaa se harveni ja harveni..nykyään juon parin kuukauden välein kun ennen 3-4päivää vko.

Syöminen, juominen, pelaaminen, seksi. Kaikki löytyy korvien välistä. Kaikkeen voi syntyä riippuvuus. Riippuen harjoittelun määrästä, mutta vain osittain. Persoonan piirteet joko vaikeuttavat tai nopeuttavat ongelman syntyä. Osalla menee kokeiluksi rankimman kautta ja osa huomaa varhain. Voisi kysyä ylipäätään, miksi riippuvuus syntyy. Hyväolo koukuttaa, edes hetken hyvä ja sen helppo, nopea saaminen.