Miten lopettaa imetys, kun lapsi ei ota tuttipulloa????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkuinen imettäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkuinen imettäjä

Vieras
Mitään vinkkejä tai kokemuksia? Lapsi on nyt 5kk, isokokoinen (noin 9kg ja 65cm). Syö jonkin verran jo soseita, suunnilleen kahden pilttipurkillisen verran päivässä, tykkää kovasti. Yöt on kamalia, syö noin 1,5h välein rintaa. Ei huoli mitään pullosta, minkäänlaisesta pullosta. Ollaan kokeiltu kaikenmaailman tutteja ja annettu jopa lusikalla mutta ei ota, myös kokeiltu tissimaidot, vellit, tuttelit, nannit, semperit jne.

Olen ikuisesti kiitollinen jokaisesta kokemuksesta tai neuvosta jonka saan!

tuttiin eikä tuttipulloon..eikä sitä mun mielestä sillon kannata tyrkyttää:(

sillä imuttelulla haetaan turvallisuuden tunnetta ja läheisyyttä..välttämättä kyse ei ole niinkään nälästä..

En osaa sanoa ku pikkuhiljaa ja vähän kerrallaan. Ei kukaan opi yhdestä kerrasta. Tai edes kahdesta. Ootko jo kokeillu nokkamukia? Syökö tuttia? Mun mielestä ei imetyksen lopettamisella ois vielä kiirettä, öihin ehkä kaipais vähän rauhotusta.

mun mielestä n. 8kk iässä alkaa sellainen vähän "heräämisvaihe" lapsella ja siitä seuraava pari kk lapsi usein itse vähentää tissittelyä..meillä neiti täytti 1v, ni ainoastaan iltaisin halusi lattialla leikkiessä tissiä..ja sit nukahtamisvaiheessa..kunnes meidän isäntä vei neidin nukkumaan ja yötisut unohtui..

..sit vaan kerran sanoin neidille,että eikai me mitään iltatisujakaan enää tarvita..ja keksin samantien jonkun vähemmän sallitun kohteen..eli iskän työkalupakin..joten asia unohtui siltä illalta..ja toistin samaa kaavaa..eli aina keksin nopeesti jonkun mikä vois kiinnostaa..toki annoin muutaman kerran sit periksi,kun toinen niin anovasti tuijotteli mun paidanrintamusta..

Ootko kokeillut antaa illalla viimeiseksi sosetta, että ois yötä vasten varmasti masu täynnä?
Mun tyttö alkoi kans yhtäkkiä n. 7 kk:n iässä vaatimaan tissiä yöllä tunnin välein... Vitsi mä olin poikki! Mä aloin vähentämään yösyöntiä niin, että ottin tytön aina vain tiukasti kainaloon, enkä antanut rintaa läheskään joka kerta. Kummasti hän alkoi siihen rauhoittumaan. Hänellä taisikin olla osaksi vain kaipuu läheisyydesta, mutta tissi tietysti aina kelpasi, kun minä luulin, että hän kitisi nälkäänsä. Näin samalla tavalla lopetimme sitten imetyksenkin kokonaan myöhemmin. Meilläkään tyttö ei huolinut koskaan aikaisemmin tuttipulloa, mutta kun sitä sinnikkäästi tarjosimme, alkoi kelpaamaan. En valitettavasti osaa muuten auttaa, kuin kertoa, että tiedän tunteesi.

Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
En osaa sanoa ku pikkuhiljaa ja vähän kerrallaan. Ei kukaan opi yhdestä kerrasta. Tai edes kahdesta. Ootko jo kokeillu nokkamukia? Syökö tuttia? Mun mielestä ei imetyksen lopettamisella ois vielä kiirettä, öihin ehkä kaipais vähän rauhotusta.

Kyllä minä haluaisin jo imetyksestä eroon, monesta painavasta syystä. Tuttipulloa on kokeiltu nyt 2kk iästä asti, ei siis ole kyse kerrasta tai parista. 2kk ikäiseksi vielä söi kerran päivässä pulloa, sitten yhden yön jälkeen lopetti täysin. Tuttia ei syö.

Iltaisin on kokeiltu antaa puuroa tai hedelmää, on myös painotettu muuten soseet iltapäivään että maha olisi yötä vasten täydempi. On koko illan aina myös sylissä, tankataan läheisyyttä.

Lapsi on nyt kolmas, olen omasta mielestäni tarpeeksi kokenut imettäjä että voin sanoa miltä se tuntuu. Ja siis taustalla on isoja juttuja, joiden vuoksi imetys olisi hyvä saada loppumaan. Neuvolastakin jopa asiaa suositeltiin mutta siihen jäi ohjeistus, luu kädessä kotiin ihmettelemään :(

no raaín konstihan on ajatella että kyllä se pullo kelpaa kunhan on nälkä??
eli jätät tissin pois vaa, ja annat pulloo, kyllä varmasti se josainvälissä kelpaa =) Tai jos ei pulloo, niin nokkamukia... Kaikkee mahollista tyrkytät...

Jatkan.. Jos mun reuma ei olis rauhottunu tavallisilla lääkkeillä ja oltais rankempiin aineisiin jouduttu niin olisivat lastenosastolle ottaneet hetkeksi ja opettaneet pullolle. Tyttö silloin 5,5kk

Meillä ei typylle kelvannut pullo vaikka oli jo 'nälkäkuoleman partaalla'. Pullo ei kelvannut MINULTA! Ukolta ja ystävältäni kyllä. Minä kai tuoksin sille tissimaidolle. Muutaman päivän jälkeen pullo kelpasi minultakin muttei sylissä.

Ja tissillä jatkuvasti asuneelle kelpasi vain luonnonkuminen mahdollisimman leveä pullotutti.

Voi ei, mie olen kauhean huono neuvomaan näissä imetysasioissa, kun itse imetin niin vähän aikaa ja loppu on kirjatiedon varassa. Kuulosta siltä, että teillä on aikalailla kaikki keinot olleet käytössä. Sillon pitäs jonkun auttaa, eikä terkkarin vaan kohautella olkia ja sanoa, että kyllä sen imetyksen pitäs loppua.

Meillä oli kans pari kuukautta sitten edessä imetyksen lopettaminen ja neiti ei huolinut pulloa sitten millään. Kokeiltiin nannit ja tuttelit, isä yritti, minä yritin, mummo yritti. Ei, hirmu huuto vaan jos pullo tuli lähellekään. No, iho-oireiden vuoksi otettiin verikokeet ja tulosten tultua selvisi, että tyttö on lehmänmaidolle allerginen. Ostettiin apteekista almiron pepti-nimistä korviketta ja johan rupes pullo kelpaamaan saman tien. Myös jatkuvat pulauttelut loppuivat kuin seinään. Että näinkin voi olla!

Meillä ei tuttipullo kelvannut ollenkaan... Sitten aloin vaan itsepäisesti antamaan nokkamukista niin pikku hiljaa alkoi kelpaamaan.
Nokkamukista tulee helpommin ja meillä oli tippalukolla nin toimi hyvin. siis hitaasti,mutta varmasti onnistui meillä.

Meillä 3 kk tyttö ja tähän asti on iskältä ja mummilta kelvannut tuttipullosta sekä äidinmaito että tuttelit oikein mainiosti niin on itse päässyt välillä urheilemaan ja jopa baariin piipahtamaan.. sitten ihan äkisti lakkas kelpaamasta ja tässä on pian viikko koitettu joka ilta ja päivä pulloa uudestaan, mutta tyttö sylkee kaiken ulos.. suostuu siis imemään, mutta tavara ei kelpaa. onko kokemusta tällaisesta? kokeiltiin uutta tuttipulloa, luonnonkumisia tutteja ja syöttämistä eri paikoissa=mikään ei toimi. nokkamukia ei ole kokeiltu, että olisko se sitten seuraava..

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
tuttiin eikä tuttipulloon..eikä sitä mun mielestä sillon kannata tyrkyttää:(

sillä imuttelulla haetaan turvallisuuden tunnetta ja läheisyyttä..välttämättä kyse ei ole niinkään nälästä..

näin meilläkin oli..siksipä imetin 1,7 v :saint:

Hörpytys on yksi keino, erilaisista mukeista ja laseista ja mitoista, pienisuiset saattavat miellyttää.

Tai sitten nokkamukikokeiluille. Näitä on erilaisia, on pehmeitä nokkia esim.sellainen, joka tulee tuttipullon päähän tai sitten muitakin tai sitten näitä kovia nokkia, joita niitäkin on erilaisia. Sellaisia, joista pitää imeä tai sitten ei. Kokeilemaan vaan erilaisia.

Tuttipulloa jos haluat vielä kokeilla niin voisi kokeilla silikonista tai luonnonkumista päätä ja erilaisia niitäkin, joska on eroa.

Voimia tähän rumbaan!

Yhteistyössä