Miten lopettaa alkon juonti kokonaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emmiemmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emmiemmi

Vieras
Niin tietty, älä vaan juo.

Muttamutta kun joku tuolla aivojen solmussa aina unohtaa että en saisi juoda, kaikki menee aina pieleen. Ja juon 2 päivää, keinolla millä tahansa. Eli jonkinlaista alkoholismiahan tuo on vaikka juomisten välissä on kuukausia.

Mitä ihmettä teen etten taas juo, aina luulen että se pysyy hallinnassa ja unohdan miten viimeksi kävikään....

ajattelin itsekin noita aa-juttuja mutta sitten taas tuntuu että ottaako ne minua tosissaan, kun Suomessa kovempiakin juoppoja kuin minä... Mutta huomaan että minulla on ongelmaa tuon alkon kanssa ja en halua perhettäni menettää.

Mua kans kiinnostais tietää, että mitä siellä AA:ssa sitten oikeasti tehdään, jos sinne soittais?

Tiedän, että jonkinasteinen alkoholiongelma on, mutta en halua mihinkään vaivaannuttavaan "hei, olen alkoholisti"-ryhmään..

siis aa--ryhmä on anonyymit alkoholistit ryhmä, joka on nimenomaan semmoinen hei, olen pekka ja olen alkoholisti-ryhmä. toki siellä ei kenenkään tarvitse puhua jos ei halua voi vaan käydä juomassa kahvia ja syödä pullaa.
a-klinikka sitten on paikka, missä yleensä kunnan/kaupungin päihdehoito on toteutettu, siellä on mahdollisuus yksilö ja ryhmäkesksuteluihin, ja se on kyllä ensisijainen paikka mihin ottaa yhteyttä jos apuja haluaa. oman kunnan nettisivuilta tai a-klinikkasäätiön nettisivuilta saa lisää tietoa. a-klinikalla on yleensä aina joku aika, jolloin sinne voi vaan mennä paikalle ilman soittoa tai ilmoittautumista.

mietin että oiskohan joku puhelinepu tai joku semmoinen alkuun mitä koittais, oiskohan jotain sellaista tukea olemassa? puhelimitse tai netissä tai jotenkin.. Pelottaa mennä heti suoraan tuollaiseen ryhmään tai tapaamiseen, tarvitsisin varmaan ensin lisää rohkeutta ja rohkaisemista. Kuitenkin minun säkällä siellä olisi vastassa joku lapseni koulukaverin äiti.

Suomen AA – Nimettömät Alkoholistit (myös läheisille)
puh. (09) 750 200 (valtakunnallinen)
joka päivä 9–21
Kajaani puh. 044 281 3903 (ti 19–20, pe 19–20 ja su 16–17, muulloin vastaaja)
www.aa.fi

Voit soittaa aluksi vaikka ihan nimettömänä paikkakuntasi a-klinikalle ja pyytää soittoaikaa sairaanhoitajalle tai sosiaalihoitajalle jos se tuntuu helpommalta. Tuo käsitys noista ryhmistä itää vahvana mutta todellisuudessa se ei todellakaan ole ainoa tapa jolla klinikalta saa apua eivätkä ryhmät ole mitenkään pakollisia ellet niihin halua osallistua.

Voit aivan yhtä hyvin käydä juttelemassa sosiaalihoitajan ja/tai sairaanhoitajan kanssa pelkästään. Ota rohkeasti sinne yhteyttä, mitään pelättävää tai hävettävää sinulla ei ole.

Yhteistyössä