Miten lentokoneeseen hiuslakka ja muu kosmetiikka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24897906]Mites paljon sinne ruumaan saa ottaa esim käsidesiä?Lasketaanko se alkoholiksi?Meitä lähössä iso porukka egyptiin ja neuvottiin käsidesiä käyttää joten jokunen pullo olis otettava[/QUOTE]

Ruumaan ei saa laittaa palavia aineita, joten käsidesit sen mukaan.

[QUOTE="ruu";24898136]Aineet PITÄÄ olla alkuperäisissä pulloissaan eli et voi ostaa "merkittömiä" tyhiä pulloja. Tämä on FAKTA[/QUOTE]

Missä näin sanotaan? Ainakaan Finavian tai Ilmailuhallinnon sivuilla ei sellaista mainita, ja luulisi että mainitaan jos näin on. Itselläni on usein ollut merkittömiä pulloja joukossa, eikä ole ikinä sanottu mitään. Ja aika paljon on tullut reissattua.

Ilmailuhallinto - Mukaan matkustamoon

[QUOTE="ruu";24898136]Aineet PITÄÄ olla alkuperäisissä pulloissaan eli et voi ostaa "merkittömiä" tyhiä pulloja. Tämä on FAKTA[/QUOTE]

Olkoon vaan fakta muttei yleinen käytäntö. Minulla on dermosilin tyhjiä pikkupulloja joihin olen laittanut shampooni sun muut. Mitään sanomista ei ole ollut. Mä en oikein ymmärrä mitä merkitystä sillä on, voihan siinä alkuperäisessä pakkauksessakin olla sisällä jotain muuta eihän ne sentään sinetöityjä ole.

[QUOTE="suvi";29854176]Saako meikkejä kuljettaa käsimatkatavaroissa,siis käsilaukussa? Ja voiko lentolaukun viedä lentokoneeseen? Painorajoitus yms.[/QUOTE]
Lentolaukkua ei voi viedä lentokoneeseen. Kuten nimestä voi päätellä lentolaukut tulee kuljettaa laivassa.

Eikä oo kiellettyjä, pitää vaan olla niitä desin ns. matkakokoja. Jos reissaa paljon, nuo haukkuu kyllä hintansa.

pieniä matkakokoja esim. shampoo, hiuslakka... saa ainakin Tokmannilta , halvin matkakoko shampoo maksoi hurjat 45 senttiä! hiuslakka 95 senttiä. matkustan paljon skandinaviassa ja Euroopassa, parin kolmen päivän reissuja käsimatkatavaroilla, reppuun jää vielä tilaakin ja mahtuu kaikki hyvin siihen 8kg käsilaukku mukaan laskettuna. matkokoja saa myös fanletti kampaamomyymälässä esim. hiuslakat, shampoot jne....

Yhteistyössä