Miten laskutus kannattaa suorittaa, jos myy jotain netissä?

  • Viestiketjun aloittaja Tietämätön
  • Ensimmäinen viesti
Tietämätön
Eli miten olisi turvallisinta hoitaa laskutus, jos myy jotain netissä?

Mulla olisi kasa myytävää tavaraa. En vaan ole saanut aikaiseksi laittaa niitä myyntiin, kun en tiedä miten laskutus olisi järkevintä suorittaa.

En halua ottaa riskiä siitä, että henkilö noutaa tavaran postista maksamatta. Tiedän myös että kukaan ei maksa etukäteen ilman että saa tavaraa. Miten siis maksut olisi nettimyynnissä järkevintä tehdä, niin että se olisi kummallekin osapuolelle turvallista ja edullista?

Btw. Miten nettikaupassa yleensä jaetaan toimitusmaksu? Maksetaanko se puoliksi myyjän ja ostajan välillä, vai maksaako ostaja sen kokonaan?
 
huutonetin kautta on suht turvallista ja siellä ostaja jo valmiiksi käsittää että maksu on suoritettava ennakkoon sun tilille ja kun suoritus näkyy postitat paketin, myös kuluista vastaa yleensä ostaja (postitus)
Olen käyttänyt tuota, koska huomannut, että monesti halutaan tavara postiennakkona, jossa taas kalliimmat postarit(mitä ei haluta maksaa) ja tuurilla sitten jopa jätetään tavara noutamatta.
Myös matkahuollon kautta myytäessä olen ottanut maksun ennakkoon, kantapään kautta oppii...

suosittelen siis kokeilemaan huutonettiä, tai vaikkapa tätä kautta, sillä periaatteella että postitat kun suoritus näkyy tililläsi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja krissemaria:
Ostaja yleensä maksaa postikulut.Itse olen tehnyt niin et rahat tilille ja sen jälkeen paketti postiin, olinpa ostaja tai myyjä.
Eli ihmiset luottavat sitten sen verran toisiinsa että ovat valmiita maksamaan tuotteen etukäteen?

Mutta tuo tilillemaksu tietysti on aika turvallista, kun siinä kuitenkin ilmenee myyjän henkilöllisyys. Eli jos ongelmia ilmenee, niin myyjään pystyy ottamaan jälkikäteen yhteyttä.
 
A shadieeyah
ostaja maksaa postarit.
Ja ite oon aina maksanu tavaran ennen ostoa ja sitä odotan myös vastapuolelta jos jollekkin myyn jotakin. (ja näin se myös toimii yleensä nettikaupoissa. Monet vaatekaupat ei anna postiennakolle koska on tullut väärinkäytöksiä että asiakas on jättänyt noutamatta ja firmalle on tullut ylimääräisiä kuluja)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja krissemaria:
Ostaja yleensä maksaa postikulut.Itse olen tehnyt niin et rahat tilille ja sen jälkeen paketti postiin, olinpa ostaja tai myyjä.
Eli ihmiset luottavat sitten sen verran toisiinsa että ovat valmiita maksamaan tuotteen etukäteen?

Mutta tuo tilillemaksu tietysti on aika turvallista, kun siinä kuitenkin ilmenee myyjän henkilöllisyys. Eli jos ongelmia ilmenee, niin myyjään pystyy ottamaan jälkikäteen yhteyttä.
Riippuu mitä teitoja siinä on.Onhan täällä saanut lukea että tuotetta ei ole saanut vaikka raha on maksettu.Ja tiliteidoissa ei ole ollut koko nimeä tms.
Ittse kyselisin tietoja ennen myymistä puolin ja toisin.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja babyporkkana:
huutonetin kautta on suht turvallista ja siellä ostaja jo valmiiksi käsittää että maksu on suoritettava ennakkoon sun tilille ja kun suoritus näkyy postitat paketin, myös kuluista vastaa yleensä ostaja (postitus)
Olen käyttänyt tuota, koska huomannut, että monesti halutaan tavara postiennakkona, jossa taas kalliimmat postarit(mitä ei haluta maksaa) ja tuurilla sitten jopa jätetään tavara noutamatta.
Myös matkahuollon kautta myytäessä olen ottanut maksun ennakkoon, kantapään kautta oppii...

suosittelen siis kokeilemaan huutonettiä, tai vaikkapa tätä kautta, sillä periaatteella että postitat kun suoritus näkyy tililläsi.
Kiitti vinkeistä. Tuossa postiennakossa tosiaan on toi vaara, että ostaja ei käykään tuotetta ostamassa ja turhat postimaksut jää omaksi maksettavaksi.
 

Yhteistyössä