Miten lasketaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helsingin Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Helsingin Äiti

Vieras
... miehen maksamat elatusmaksut?

Jos on kolme lasta, kaikki alle kymmenenvuotiaita, niin miten ne lasketaan. Miehen tulojen mukaanko?

Vaikuttaako siihen onko yhteis- vai yksinhuoltajuus?

Tahtoo tietää...

Mies vaan tänään totesi, että en pysty lapsia elättämään yksin.

Miten se voi sen tietää, se ajattelee että sen ei tarvitse maksaa niistä mitään kun ovat mun luona asumassa...? (kamalasti sanottu...)

Jos minä tienaan 1600 euroa kuussa ja mies 5000 euroa kuussa, niin kait se sentään jotain joutuu lasten eteen tekemään? Tämä bruttona...

Alkuperäinen kirjoittaja Helsingin Äiti:
Mies vaan tänään totesi, että en pysty lapsia elättämään yksin.

Miten se voi sen tietää, se ajattelee että sen ei tarvitse maksaa niistä mitään kun ovat mun luona asumassa...? (kamalasti sanottu...)

Jos minä tienaan 1600 euroa kuussa ja mies 5000 euroa kuussa, niin kait se sentään jotain joutuu lasten eteen tekemään? Tämä bruttona...

soitappa aika joko lastenvalvojalle tai sitten oikeusaputoimistoon jos mies ei ole samaa mieltä kuin sinä tapaamisista ja elareista

esimerkiksi näin

350e per lapsi eli tämä kerrotaan 3 on 1050,- , tästä miinustetaan lapsilisät ja yh-korotukset 481e ,tästä jää 569e.

tämän 569 jaat kahdella vanhemmalla eli sinulla ja lasten isällä, tulos on 248.

eli tämän laskukaavan mukaan saisit elatusapua yhteensä 248e, mutta jos miehen tulot ovat huonot voi olla että kunta tai kaupunki maksaa kaiken tai osan elatuksista, ja toisaalta jos isän tulot ovat hyvät voit saada enemmän... sovi aika paikalliselle lastebvalvojalle niin saat sieltä teille "räätälöidyn" vastauksen...

Alkuperäinen kirjoittaja lastenvalvoja:
esimerkiksi näin

350e per lapsi eli tämä kerrotaan 3 on 1050,- , tästä miinustetaan lapsilisät ja yh-korotukset 481e ,tästä jää 569e.

eli tämän laskukaavan mukaan saisit elatusapua yhteensä 248e, mutta jos miehen tulot ovat huonot voi olla että kunta tai kaupunki maksaa kaiken tai osan elatuksista, ja toisaalta jos isän tulot ovat hyvät voit saada enemmän... sovi aika paikalliselle lastebvalvojalle niin saat sieltä teille "räätälöidyn" vastauksen...

mulla ainaki laskettiin ihan eri tavalla :whistle:

yksi laskenta tapa on myös se että isä maksaisi 10% netto tuloistaa eli jos esim. miehesi palkka on bruttona 5000,- ja nettona 4200e, tästä 10% on 420e kk per lapsi,MUTTA kun kukaan lapsi ei kuluta 840 e kk niin et tulisi saamaa tuota 420e per lapsi.
ja laskentaan vaikuttaa myös miehen menot esim asunnon menot, lainat, auto jne.

Alkuperäinen kirjoittaja lastenvalvoja:
esimerkiksi näin

ei pidä paikkansa!!!
Mä olisin yhestä lapsesta saanu elaria reilu 200 ja isä ei todellakaan tienaa hyvin käteen jää n.1300kk

millä sun eks ukko ois sit elättänyt itsensä? jos vaik vuokra ois jo 600+vesi,sähkö,vakuutukset,auto 400e ja elarit 200e niin oisko se syönny sit vaan 100e edestä kuukaudesta?

Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
millä sun eks ukko ois sit elättänyt itsensä? jos vaik vuokra ois jo 600+vesi,sähkö,vakuutukset,auto 400e ja elarit 200e niin oisko se syönny sit vaan 100e edestä kuukaudesta?

Niin meijän lastenvalvoja sen laski, ja pidin sitä itekkin kohtuuttomana ja sovittiin et maksaa 150

Alkuperäinen kirjoittaja sanna:

Ja eksällä ei ole autoa, vakuutuksia, ja vuokra 300euroo

Yhteistyössä