Miten lasketaan kuukautiskierto? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Idiotka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Idiotka

Vieras
Olen 28-vuotias enkä tiedä... Noloa tiedän, mutta nyt kun lasta on alettu miettiä niin päähäni tuli tällainen kysymys.

Jos kierto on esim. 28 päivää, niin silloinhan ensimmäinen kiertopäivä on se kun kuukautiset alkaa, mutta onko seuraavien kuukautisten alkamispäivä 28 päivää noiden ensimmäisten menkkojen alkamisesta?! Vai jääkö siihen 28 päivää väliä ja menkat alkaa kp 29 (kierron ollessa 28 pvää)?

Jos joku voisi selventää ja tehdä mun elämästä taas hieman helpompaa! :)

Minun ymmärtääkseni se on niin että kun eka vuotopäivä on kierron 1. päivä, niin jos kierto on 28 päivää, niin tuo 28.päivä on viimeinen päivä ennen taas uutta vuotopäivää (eli eka vuotopäivä on aina 1. päivä). Tulikohan vaikeasti selitettyä :D
Eli siis näin kuten sanoit: Vai jääkö siihen 28 päivää väliä ja menkat alkaa kp 29 (kierron ollessa 28 pvää )?

Kiitti dfdf, eli menkkojen mun kohdalla pitäis alkaa sit vasta huomenna :( nyyh, ja oon ootellu niitä ihan täpinöissäni tänään ja luullu jo et oon raskaana... höh.

mä oon aina laskenu niin et merkkaan kalenteriin ku alkaa,esim nyt ku alko ni sunnuntaina(pistin rastin) ja kun loppuun ni taas rasti ja sit lasken montako päivää edellisten ja seuraavien väliin jää.Tiiän et se menee väärin noin mut tolleen mulle opetettiin aikanaan kotona tekeen ja en mä osaa muulla tavalla eli sillä oikeella tavalla laskea vaikka olen yrittäny,mut kun 20v näin on laskenu niin ei sitä osaa enää muulla tavalla laskee menee vaan sekasin ite.

Yhteistyössä