Miten lasketaan jakokulmassa 5:2?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanna***
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jatkat sitä kulmaa oikealle päin ja pistät vitosen perään desimaalipilkun ja sen jälkeen nollan. sitten pudotat sen nollan sinne ykkösen viereen ja jaat sen kahdella ja pistät vastauksen sinne jakokulman päälle. Ja pilkun sinnekin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30653245:
Jatkat sitä kulmaa oikealle päin ja pistät vitosen perään desimaalipilkun ja sen jälkeen nollan. sitten pudotat sen nollan sinne ykkösen viereen ja jaat sen kahdella ja pistät vastauksen sinne jakokulman päälle. Ja pilkun sinnekin.

Ei pistetä enää sinne päälle, vaan 5:2= perään. Jakokulma on taas muuttunut uudenlaiseksi. Muuten merkataan sinne alle kuten ennen, mutta vastaus laitetaankin itse laskun perään sitä mukaan,kun lasketaan.
 

Yhteistyössä