Miten lasketaan äitiysraha kun laskettu aika menee just yli kun ed. täyttää 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jore:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja haha:
onko mammoilla ollu pikkusen huono ajotus :D Mutta eihän sitä tietenkään aiemmin kannata lasta yrittää vaan tähtää siihen tasan 3 vuoden ikäeroon että saa mahdollisimman kauan olla kotona kelan tuilla :kieh:

Kateellinen lapsetonko siellä huhuilee? :D

Olen mies en ole kateellinen, mut mun ex oli just tollanen laskelmoija, anto pildee vaan tiettyyn aikaan kuussa ja lasta alko himoamaan kun eka oli jo 2v.

:laugh: Ilmankos ootki noin katkera :D

onko mammoilla ollu pikkusen huono ajotus :D Mutta eihän sitä tietenkään aiemmin kannata lasta yrittää vaan tähtää siihen tasan 3 vuoden ikäeroon että saa mahdollisimman kauan olla kotona kelan tuilla :kieh:

Olen mies en ole kateellinen, mut mun ex oli just tollanen laskelmoija, anto pildee vaan tiettyyn aikaan kuussa ja lasta alko himoamaan kun eka oli jo 2v.

Ilmeisesti teillä ei tunneta sanaa ehkäisy? :D :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja nitta:

Ilmeisesti teillä ei tunneta sanaa ehkäisy? :D :whistle:

Kyllä se aluks niit nappeja söi, mutta ei ne sille sopinu.

Alkuperäinen kirjoittaja edellinen lisää:
Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Jos ihan vaan täpärästi menee yli niin mä varmaan valehtelisin ekalla neuvolakäynnillä että milloin viimeiset menkat on ollu :ashamed: Jos siis vaan päivistä on kysymys :ashamed:

ja sit ultrassa selviää oikea laskettuaika joka merkataan papereihin.
mulla ainakin laskettua aikaa muutettiin uä:tä vastaavaksi. vaikka muutamastapäivästä vaan oli kyse.

Mulla neljä lasta eikä IKINÄ laskettua aikaa olla muutettu uä:tä vastaavaksi vaikka vauva aina uä:n mukaan vähän pienempi kuin mitä viimeisten kuukautisten mukaan.

Ei kai sitä siirretäkään jos ei ole kyse suuremmasta heitosta, useimmissa paikoissa.
Kakkosen la muutettiin, oli aluksi 5.12. ja siirrettiin eteenpäin 14.12. (syntyi 15.12.)

Alkuperäinen kirjoittaja Jeccika:
Onko äitiysraha parempi kun on kaks lasta? ja jos toinen on alle kolmen?

Lasten lukumäärä ei vaikuta äitiysrahaan, mutta seuraavasta lapsesta saa saman ä-rahan kuin edellisestä jos edellinen on laskettuna aikana alle 3v. Eli jos on ollut hoitovapaalla ekan lapsen jälkeen, voi toisesta saada saman ä-rahan kuin ekasta eikä tipu minimille (joka tod. näk. tulisi jos hakisi ä-rahaa edellisen vahvistetun verotuksen mukaan).

Ei ole periaatteessa parempi kuin jos todella ei ole ollut töissä välillä. Jos on alle 3 v ikäeroa lasketaan edellisten tulojen mukaan ja jos on yli 3 niin ilmeisesti sitten edellisen verotusvuoden mukaan joka minun tapauksessa tarkoittaisi että lasketaan hoitovapaasta :/

Ja sille tiedoksi joka rupesi nälvimään niistä tuilla elämisistä ym. laskelmoinneista niin tosi kiva jos sun elämä menee aina niinkuin "laskettu". Jos minunkin elämä olisi mennyt niin kuin sen "laskin" olisi minulla jo se toinen lapsi ja ei tarvitsisi täällä kysellä tälläisiä asioita.

entäs sitte jos ekasta lapsesta tuli jo minimipäiväraha niin onko se toisesta silti sama jos on se eka alle 3vuotias.. kun mulla oli ekasta minimipäiväraha ja nyt jos tälle vuodelle syntyy toinen niin voisin saada paremman ku minimin jos menis 2008 vuoden verotuksen mukkaan..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei ole periaatteessa parempi kuin jos todella ei ole ollut töissä välillä. Jos on alle 3 v ikäeroa lasketaan edellisten tulojen mukaan ja jos on yli 3 niin ilmeisesti sitten edellisen verotusvuoden mukaan joka minun tapauksessa tarkoittaisi että lasketaan hoitovapaasta :/

Ja sille tiedoksi joka rupesi nälvimään niistä tuilla elämisistä ym. laskelmoinneista niin tosi kiva jos sun elämä menee aina niinkuin "laskettu". Jos minunkin elämä olisi mennyt niin kuin sen "laskin" olisi minulla jo se toinen lapsi ja ei tarvitsisi täällä kysellä tälläisiä asioita.

Joo, ei kaikki aina mene omien "laskelmien" mukaan. Mullakin toinen lapsi syntyi aika lähellä ekan kolmevuotissynttäriä johtuen siitä että välissä oli raskaus joka keskeytyi puolivälissä. Jos asiat olisi menneet mun suunnitelmien mukaan, sitä keskenmenoa ei tosiaankaan olisi tapahtunut.

Yhteistyössä