Miten laitetaan ketjut takaisin paikoilleen pyörään?

no
Nostat ne takaisin siihen rattaalle. Venytät ketjua varovasti nostaessasi. Jos sulla on yli 20-vaihteinen pyörä etuvaihtajan avulla saat ketjua liikkumaan rattaalta toiselle.

Tarkista ketjujen kunto ja pituus, putoavat ketjut ovat usein löysiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
ja ikä oli?
mun tyttö nyt 10v, on osannut laittaa ketjut paikalleen pyörään jo pari vuotta...
No sama se onko tyttösi laittanu mitä ja kuinka kauan mutta musta on hienoa että ap nyt tilanteen sattuessa kysyy neuvoa ja haluaa oppia. Miks aina pitää olla tylsä ja morkata toista?
 
IhanaValo
Isä laittoi niin et ensin käänsi pyörän ylösalaisin ja sit yhdestä kohtaa kun sai sen ketjun takas, niin sit kai pyöritti niitä polkimia ja se loppuketjukin meni sit paikoilleen..
Ei oo itteni tarvinnut ikinä laittaa niin ohjeet on sen mukaiset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Nostat ne takaisin siihen rattaalle. Venytät ketjua varovasti nostaessasi. Jos sulla on yli 20-vaihteinen pyörä etuvaihtajan avulla saat ketjua liikkumaan rattaalta toiselle.

Tarkista ketjujen kunto ja pituus, putoavat ketjut ovat usein löysiä.
Kiitoksia. Toi on kyllä ihan vaihteeton mummopyörä ja ajattelin ottaa käyttöön kun edellinen tuossa pöllästiin menneellä viikolla.

 
Takavaihtaja joustaa, joten tässä tapauksessa voi nostaa jossain kohtaa ketjun paikoilleen, pyörittää ja johan on komeus paikallaan. Mutta jos takavaihtajaa ei ole, niin sehän on hankalampi juttu. Ketjun katkaisija minusta tarvitaan, mikäli ei saa pingotettua paikoilleen. Pojan 12" kylläkin löysäsin takarengasta ja laiton ketjun päälle ja kiristin renkaan takaisin oikeaan kohtaan.
 
vierailija
Mä osaan laittaa yleensä ketjut takaisin paikalleen mut nyt mun pyörän ketjut on niin tiukat ettei mulla oo toivookaan saada niitä takas paikalleen!. Kyseisessä pyörässä on seitsemän vaihdetta ja ketjua ei ees saa pois eturattaalta kun siinä joku juttu edessä.
Osaako joku neuvoa mulle mitä voin tehdä?
 
Korpikuono
Mä osaan laittaa yleensä ketjut takaisin paikalleen mut nyt mun pyörän ketjut on niin tiukat ettei mulla oo toivookaan saada niitä takas paikalleen!. Kyseisessä pyörässä on seitsemän vaihdetta ja ketjua ei ees saa pois eturattaalta kun siinä joku juttu edessä.
Osaako joku neuvoa mulle mitä voin tehdä?
A) laitat ketjun takahammasrattaan päälle ja vedät väkisin pyörää taaksepäin

B) turvallisempi vaihtoehto on että löysäät takarenkaan kiristyspultteja, 1 molemmin puolin, kun rengas löysällä vedä rengasta eteenpäin. Nyt ketjun voi vaivatta nostaa hammasrattaan päälle. Vedä rengasta taaksepäin ketjun ollessa paikallaan jotta ketju jää kireälle ja kiristä takarenkaan kiinnitysmutterit.

C) yleensä siinä etuhammasrattaan edessä on jonkilainen suojamuovi ettei housun lahkeet mee kettingin väliin. Sisäpuolelta kuitenkin yleensä avonainen joten jos joskus tarvii sinne sorkkia nii sisäpuolelta pystyy ilman suojamuovin irroittamista.
 
vierailija
Nostat ne takaisin siihen rattaalle. Venytät ketjua varovasti nostaessasi. Jos sulla on yli 20-vaihteinen pyörä etuvaihtajan avulla saat ketjua liikkumaan rattaalta toiselle.

Tarkista ketjujen kunto ja pituus, putoavat ketjut ovat usein löysiä.
Kiitos sain uuteen 21 vaihteiseen pyörään katsoin vinkin tabletilta yritin kiittää sua sillä mutta se lagaa liikaa no mutta on helpompi sitten kännyl
 

Yhteistyössä