Oon lukenu paljon laihduttamisesta kun itsekin tiputan painoa koko ajan. Joka paikassa törmään juttuihin, että hiljaa hyvää tulee laihduttamisessa! Valitettavasti jopa 80 prosentilla laihduttaneista kilot ovat vuoden kuluttua takaisin. Mitä nopeammin ne on tipahtaneet, sitä varmemmin...
Ne tulee siks takas varmemmin, koska hyvin todennäköisesti tällöin ei ole tapahtunut todellista pysyvää muutosta elintavoissa. Ja kun laihdutuksen jälkeen tavoitteesi saavutettuasi taas aloitat "normaalin" elämän, käykin niin, että normaalissa elämässä kilot vaan tulee takas, kun siinä ei ole mikään muuttunut. Laihdutus ei ole mitään tähtitiedettä!
Suosittelen siis satsaamaan hitaisiin prosesseihin, yhteen muutokseen kerrallaan. Esimerkiksi itse ostin aivan ensimmäisenä
juoksukengät ja aloin juosta, tai hitaasti hölkätä, pari kertaa viikossa. Kun sain tästä rutiinin, otin seuraavaksi tavoitteeksi syödä kasviksia kilon päivässä, näin ruokatottumukseni muuttuivat olennaisesti vähitellen. Kasvispainotteinen ruokavalio on säilynyt pari vuotta ja tulee jäämään lopuksi elämää, koska olo on niin hyvä, en sairasta kuten ennen eikä kilot tule takas, joten se on hyvä mulle. Eikä mun siis tarvii enää miettiä koko painoasiaa, vaan kilot vaan pysyy poissa, koska liikun sopivasti ja syön sopivasti. Tiputin 30 kiloa.