Miten laihtua kun vaativa vauva jatkuvasti vierellä?

  • Viestiketjun aloittaja "Yh äippä"
  • Ensimmäinen viesti
"Yh äippä"
Kertokaa miten olette ehtineet kuntoilla ja laihduttaa raskauskiloja kun olette yksin hoitaneet vauvaa ilman apuja? Imetän lisäksi.

Vauva ei nuku päiväunia kuin pätkissä, ja vaunulenkit alkaa tylsistyttää. Vauva myös vaatii paljon huomiota.

Miten ehdin huoltaa itseäni? Vai pitäisikö suosiolla odottaa että lapsi kasvaa? Toimisiko esim. Jutan gofatgo-dieetti?
 
[QUOTE="Yh äippä";30642671]Kertokaa miten olette ehtineet kuntoilla ja laihduttaa raskauskiloja kun olette yksin hoitaneet vauvaa ilman apuja? Imetän lisäksi.

Vauva ei nuku päiväunia kuin pätkissä, ja vaunulenkit alkaa tylsistyttää. Vauva myös vaatii paljon huomiota.

Miten ehdin huoltaa itseäni? Vai pitäisikö suosiolla odottaa että lapsi kasvaa? Toimisiko esim. Jutan gofatgo-dieetti?[/QUOTE]

Itse kävin siellä vaunulenkeillä ja jumppasin kotona. Vauvalla oli oma viltti minun vierellä ja jumpattiin musiikin tahtiin porukassa. Osan liikkeistä tein vauva painona käsivarsilla tai sylissä.

Lisäksi laskin painonvartijoiden pisteitä imettäjän ohjeilla. Myös kiloklubissa on imettäjille kalorilaskuri.
 
"yh äippä"
Imetys on toiminut ihan ok sillä olen pudottanut nyt jo 14 kiloa ihan vaan synnyttämällä ja imettämällä. Ei olisi varaa maksullisiin jumppiin...

Lähinnä jalat on pilalla, täynnä arpia ja sellua sekä ihraa. Vatsa roikkuu mutta en uskalla sitä harjoittaa kun vauva on 3 kk ja sektio takana.
Kiloja pitäisi pudottaa vielä n. 20 kg. Imetyksellä tippuu n. 1kg viikossa.

Jumppaa kotona voisin kokeilla jos vauvalla riittää kärsivällisyys... Mutta pitääkö sitten syödä enemmän ettei maito lopu?
 
V.ieras
[QUOTE="yh äippä";30642737]Imetys on toiminut ihan ok sillä olen pudottanut nyt jo 14 kiloa ihan vaan synnyttämällä ja imettämällä. Ei olisi varaa maksullisiin jumppiin...

Lähinnä jalat on pilalla, täynnä arpia ja sellua sekä ihraa. Vatsa roikkuu mutta en uskalla sitä harjoittaa kun vauva on 3 kk ja sektio takana.
Kiloja pitäisi pudottaa vielä n. 20 kg. Imetyksellä tippuu n. 1kg viikossa.

Jumppaa kotona voisin kokeilla jos vauvalla riittää kärsivällisyys... Mutta pitääkö sitten syödä enemmän ettei maito lopu?[/QUOTE]

Imetystä ajatellen tarvitset 500-700 kcal enemmän kuin normaalisti.
 
vierasssss
Älä vaan vielä aloita vatsatreeniä, saat ikuisen pömppövatsan!!

TUosta 3kk iästä se imetyksen laihduttava vaikutus vasta alkaakin =) paras vaihe on 3-6kk eli sulla just edessä =)

Osta juoksumatto kotiin!
 
Vaativa vauva
Jaa-a, ite laihduin ihan sillä, että oli se vaativa vauva, joka viihtyi vain ja ainoastaan rinnalla. En ehtiny syömään tai suihkuun....isäkin kyllä oli kuvioissa. Mut puoli vuotta synnytyksestä(sektio) painoin paljon vähemmän kun raskaaksi tullessa! Ei kyllä hirveesti raskauskiloja tullutkaan ja olin normaalipainon alasajoilla kun tulin raskaaksi.
Noiden helppojen vauvojen kanssa on painokin tippunu hitaammin ja kiloja jäänytkin!
 
"hehh"
No juuri sen vaativan vauvan avulla... imetin tunnin/kahden välein ja vauvaa sai jatkuvasti kanniskella paikasta toiseen. Vaunulenkkiä tuli kans heitettyä aikalailla tai sitten pistäppä vauva reppuun/ liinaan ja lähde metsään kävelemään. Voin sanoa että käy hikilenkistä...
 
V.ieras
Alkuperäinen kirjoittaja näinkin laihtuu;30642824:
Jos ei aikaa liikuntaan ole voit aina syödä vähemmän.
Ap imettää. Olisi täysin hullua alkaa vähentämään syömisiä.
Ei tietenkään tarvii napostella sipsejä, karkkeja, leivoksia ym. ylenmäärin, mutta "oikeasta"ruoasta ei kannata alkaa tinkimään.
 
"Jenis"
Siis kilo viikossahan on just ihanteellinen tahti? Imettäessä ei saa laihduttaa, mutta liikkua voi - jos nimenomaan jalat on ongelma, hommaa kahvakuula ja tee sopivissa väleissä kyykkyjä/askelkyykkyjä. Toimii myös vauvan kanssa, eli vauva kantoliinaan ja kyykkäämään :)
 
"yh äippä"
Ei se syömättä jättäminen auta jos pitäisi kiinteyttää kehoa. Ja tosiaan imetän.

Alkupainoni raskaudessa oli 70 kg ja lopulta sain 96 kg. Kävin salilla jne. suvussamme naiset lihoo raskaana tosi helposti. Ajattelin tiputtaa 62 kg asti.
Mutta haluan tiputtaa hikitreenillä en kituilemalla, se olisi rumaa. Ehkä pitäisi vielä malttaa odottaa ja liikkua hyötyliikuntaa toistaiseksi eli vaunuilua ja vauvan nostelua. Jalkakyykkyjä saa tehtyä vaunulenkillä.
 
"Jenis"
[QUOTE="yh äippä";30642976]Ei se syömättä jättäminen auta jos pitäisi kiinteyttää kehoa. Ja tosiaan imetän.

Alkupainoni raskaudessa oli 70 kg ja lopulta sain 96 kg. Kävin salilla jne. suvussamme naiset lihoo raskaana tosi helposti. Ajattelin tiputtaa 62 kg asti.
Mutta haluan tiputtaa hikitreenillä en kituilemalla, se olisi rumaa. Ehkä pitäisi vielä malttaa odottaa ja liikkua hyötyliikuntaa toistaiseksi eli vaunuilua ja vauvan nostelua. Jalkakyykkyjä saa tehtyä vaunulenkillä.[/QUOTE]

Jos haluat tuloksia, pelkkä oman kehon paino ei riitä -> tarvitset kahvakuulan tms. tehostimen.
 
"hmh"
Ihmeellistä. Mää laihduin ihan itsestään pelkällä vauvan hoitamisella ja kotoilulla. Meneehän ne normaalit raskauskilot ihan siinä imettäessä; muistaakseni vielä söinkin enemmän kuin yleensä, ja silti paino putosi.

Oletko sä jotenkin hirveästi lihonut raskauden aikana? Mulla tuli kummassakin raskaudessa noin 13 kg, ja paino palasi 50 kg:aan noin alle puolessa vuodessa.
 
"AV-mamma"
[QUOTE="hmh";30643017]Ihmeellistä. Mää laihduin ihan itsestään pelkällä vauvan hoitamisella ja kotoilulla. Meneehän ne normaalit raskauskilot ihan siinä imettäessä; muistaakseni vielä söinkin enemmän kuin yleensä, ja silti paino putosi.

Oletko sä jotenkin hirveästi lihonut raskauden aikana? Mulla tuli kummassakin raskaudessa noin 13 kg, ja paino palasi 50 kg:aan noin alle puolessa vuodessa.[/QUOTE]

Ei se, että paino ei putoa imettämällä, ole mitään tavatonta. Mulla esim. ei tämän raskauden jälkeen lähtenyt ainuttakaan kiloa ennen kuin vauva oli suunnilleen 6 kk, eli söi kiinteitä. Painoa mulle tuli suunnilleen 13 kg, mutta jäi lähemmäs 10! Edellisessä raskaudessa painoa tuli saman verran, mutta sitä jäi vain 3 kg - kuitenkaan sekään ei hävinnyt mitenkään hetkessä!


Oon monelta tutulta kysellyt tästä imetyksen laihduttavuudesta, ja yllättävän harvalla paino on pudonnut imetyksen aikana!
 
Toinen pienen lapsen äiti
Odota rauhassa, että palaudut. Sitten kun siltä tuntuu niin kuntosalille/jumppaan. Itse käyn Fressillä, joissa useimmissa on Lasten fressi, johon vauvankin uskaltaa jättää siksi aikaa kun menee kuntoilemaan. Aluksi annoin vauvan olla vain hetkiä siellä ja kävin tarkastamassa tilanteen, mutta nyt tyttö jaksaa olla tunnin jumpankin ajan. Hoitajat syöttävät pullosta, sylittelevät ja nukuttavat. Lapsi tottuu nopeasti ja pääset itsekkin pois neljän seinän sisältä ja tapaat muitakin äitejä :)
 
"nanna"
Minulla aina synnytyksen jälkeen kilot karisseet itsestään pois PAITSI nyt neljännen kohdalla. Harrastan joka päivä liikuntaa, syön vain terveellisesti ja imetän. Paino junnaa vaan +10kg. Ei ylipainoa virallisesti, mutta omaan normi painoon extraa.

Pienin kohta jo vuoden ja ahdistaa älyttömästi. :(
 
"yh äippä"
Kiitti vinkeistä, maltan vielä odottaa kun vauva kasvaa. Tänään kävin vaunulenkillä ja kyykkäsin vauvan kanssa. Samoin nostelin vauvaa, poika tykkää kovasti kun sen kanssa touhuaa.

Lihoin raskaana tosi paljon, 16-18 kg ja söin isoja annoksia kun olin tosi nälkäinen. Kintut oli niin turvoksissa nestettä että synnytettyäni jalkoihin tuli pitkät raskausarvet, vielä synnytyksessä niitä ei ollut.

En syö sen epäterveemmin, tänään kaurapuuroa, riisiä, kanaa ja salaattia. Meidän suvussa vaan on isoreitisiä emäntiä joihin auttaa vaan treeni.
 

Yhteistyössä