Miten laihduttaa

• Viestiketjun aloittaja läski
  • Ensimmäinen viesti
läski
Hei tietääkö joku teistä miten saa helposti 10kg pois jos tiedät voitko auttaa. Mä painan 66kg.pituuteen nähden liikaa ja kävelykin on hieman vaikeaa HELP!
T:LÄSKI MAMMA

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2006 klo 17:12 lillapulla kirjoitti:
Voi teitä moosekset ja muut "mahtavat" matamit! Terveisin Paakelssi, 150 senttiä ja 60 kg B)
heh teitä kaikkia. 160 ja 80kg.

mutta ap:lle jos tuntuu, että pitää saada 10 kg, se on ihan sun oma asia. eiköhän jokainen tiedä oman parhaan painonsa.
16 kg lähti jättämällä makeat, (kaikki sokeripitoiset) vähentämällä rasvaa ja syömällä pienempiä annoksia.

seuraava tavoite sitten seuraavat 10kg juhannukseen mennessä.
vaikeaksi tekee sen, että tällä hetkellä ei maha kestä mitään kasviksia niin keitettynä kuin raakanakaan ja kuitenkin paino lähti hyvin laskuun kun söi paljon niitä.
porkkanaa, paprikaa, kesäkurpitsaa, kurkkua, salaattia, ituja jne.
kun näillä täyttää vatsaansa + ruisleipä niin ei tule ahmittua sitä epäterveellistä.

ja kannattais ehkä käydä tsekkaamassa www.nutris.com
voit laskea oman päivittäisen kaloritarpeesi.
toimii, kokeiltu on, nyt on vaan motivaatio hukassa :\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 14:36 läski kirjoitti:
Ehkä olette aina olleet sen painosia
mä olen ollut normaalisti 55kg tai vähemmän.
T:läski
Mä olen ollu normaalisti 52 kg ja neljännen lapsen jälkeen 54.. Nyt viidennen jälkeen 72-74 kg pituutta on 165cm.. Eliks en ole ollu aina saman painoinen.. joskus oon painanu vaivaset 2990g :whistle: ;)

Kaikki on suhteellista. Itse olen 170 ja painan 63 ja mielestäni olen aika hirveä matami. Riippuu siitäkin millainen ruumiinrakenne on ja onko lihasta vai pelkkää läskiä. Mulla hirveän leveä lantio ja paksut reidet, yöks!

Tääl yks 172cm, joka ennen raskautta painoi 74kg, eli läski mikä läski. Äitiyspolin lääkärin tekstissäkin luki "lievästi ylipainoinen". Nyt rv 36 ja painoa tullut 20kg. Syksyllä kova taistelu kilojen kanssa, et pääsis edes ennen raskautta olleisiin lukemiin, mut tavoite olis jossain vaiheessa olla n. 65kg.

no siis se ulkonäköhän voi vaihdella tosi paljon vaik olis saman pitunen ja painonen ku joku muu.. tai samaki ihmienen voi näyttä erilaiselta.
esim jos on lihonu paljon ja lahduttanu sen jälkeen samaan mitä oli ni ei vältämättä näytäkään "yhtä hyvältä" vaan paljon isommalta. esim lihakset vaihtunu läskiin, raskauden jälkeen roikkuu maha jne... ja luut painaa eri ihmisillä eri paljon jne..
useinhan kulee et joku sanoo toisesta et miten voit painaa niin paljon ku näytät niin hoikalta..
pitäshän sitä enempi käyttää vaik mittanauhaa ku kiloja mut niitähän yleensä lasketaan tarkemmin...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2006 klo 20:56 lissu kirjoitti:
Tääl yks 172cm, joka ennen raskautta painoi 74kg, eli läski mikä läski. Äitiyspolin lääkärin tekstissäkin luki "lievästi ylipainoinen". Nyt rv 36 ja painoa tullut 20kg. Syksyllä kova taistelu kilojen kanssa, et pääsis edes ennen raskautta olleisiin lukemiin, mut tavoite olis jossain vaiheessa olla n. 65kg.
Jaa, mie olen 173cm ja painoin ennen raskautta 71kg.. ja olin mielestäni hyvinkin sopusuhtainen. Tosin liikuin silloin paljon ja osa painosta oli varmasti lihasta. Nyt painan 64kg ja olen paaaaaljon "löysempi"... Eli paremmassa kondiksessa oli 71 kiloisena! Raskauden aikana mulle tuli lähes 20kg painoa, eikä mulle sen kummemmin rutistu. Kyllä se paino sit lähtee tippumaan. Mie sain tapella viimeisten 7kg kans, mut sit se tipahti siitäkin alempiin lukemiin. Sitä kun alkoi löysäileen eikä urheillut :whistle:

Orion
Olen 174 cm ja painan 68 kg. En koe olevani matami, vaan olen koko M tai L. Treenaan salilla kerran viikossa ja lenkkeilen muutaman kerran viikossa. Olen atleettinen ja sopusuhtainen ainakin omasta mielestani.

Heippa kaikille!

Ensin ap:lle. Elikkä ymmärrän tilannettasi. Itsekkin olen 167cm pitkä ja painoin ennen 62kg. Ei mikään paha, enkä ollut edes ylipainoinen, mutta minusta itsestäni tuntui, että olin läski.Olin annen lasta painanut aina 12v asti 55kg ja koin sen olevan "oma painoni". Kun raskaudesta jäi nuo muut kilot jäljelle koin olevani ruma. En ostanut yhtään vaatetta, koska minusta tuntui inhottavalta ostaa 38-40 kokoisia vaatteita-olinhan ollut aina kokoa 34-36. 2v synnytyksestä päätin, että turha tässä on itseinhossa rypeä,vaan tehdä asialle jotain. Hankin paininvartioiden points kirjan. En sen vuoksi, että varsinaisesti laskisin pisteitä, vaan siksi, että näin kuinka paljon kaloreita missäkin tuotteissa oli ja mitä kannatti kaupasta ostaa.
Aloitin seuraavalla ruokavaliolla:aamulla 2leipää, joissa oli kevyt levitettä ja kevyt juustoa tai kevyt kinkkua päällä. Lounaaksi esim. salaatti,puuro,grillattu kanankoipi+riisiä. Työpäivän jälkeen taas 2 leipää samoin varustein kuin aamulla + 2 palaa suklaa konvehtia tai 1pipari. Illalla joku hedeltä,marjoja tai kevyt kermaviiliin tehty dippikastike+kasviksia. Paino tippui 8vko:ssa. En käynyt kertaakaan missään pikaruokapaikassa,pizzalla ym. en syönyt yhtään pullaa/karkkia aiempaa mainitsemaani enempää.
Laihdutuksen loputtua vaihdoin lounaan normaaliin kotiruokaan, mutta tarkkailin annoskokoa. Karkkia syön harvoin edelleen. Silloin tällöin jonkun pullan tai jäätelön. Pika ruokalassa valitsen yleensä salaatin. "rasvaista ruokaa esim. pizza,kebeb ym. syön ehkä 1x kuukaudessa. Näillä eväillä laihdutus ja painon hallinta onnistuivat minulla. Mitään oikotietä onneen ei ole, vaan kysymys on aina kysynnän ja tarjonnan laista. Pika dieetit esim. kaalikeitolla ovat turhia, koska kun dieetti loppuu ja vanhat ruokailutottumukset palaavat, paino nousee takaisin. Ainoa vaihtoehto pysyvään hoikkuuteen on ruokavalion rukkaus.

Itse olen kyllästynyt siihen, kun vähänkin pyöreämmät tuttuni toteavat esim. kun käymme pikaruokapaikassa tyyliin:" kyllä sä voisit ottaa kerrosaterian kun olet noin pieni,mua ottaa päähän tollanen nipotus, kun kaikki hoikat tekee noin." Siihen usein toteankin, että eipä sitä pysy hoikkana, jos ei katso mitä suuhunsa pistää.

Ihmettelen myös tätä hyökkäävää asennetta ap:tä kysyjää kohtaan. Ei kai tällä palstalla siitä kilpailla, kuka on lihavin ja kenen pitäisi laihduttaa ja kenen ei. Eikö se lähde jokaisen ihmisen omasta minäkuvasta, koska on mielestään hyvän kokoinen? Minusta tällä palstalla pitäisi olla kaikkia kannustava ilmapiiri.

Hyvää kevättä kaikille kokoon ja laihdutustarpeisiin katsomatta! :wave:

yksi hyvä vinkki on jättää vaaleat viljat pois ja tilalle ruista. samoin pasta ja riisi kannattaa vaihtaa tummiin.

kasvikset on jo mainittu, niitä niin paljon, kuin sietää (ei koske perunaa).

paljon vettä.

ei rasvaa, ei sokeria.

samoin paljon jää (hedelmä)sokeria alias kaloreita hyllylle vaihdettaessa banaanit ja mandariinit kasviksiin.

kaikenkaikkiaan kannattaa tsekata aina ja iänkaikkisesti kalorit, niitähän on myös ns. kevyttuotteissa, joita mainostetaan rasvattomina, mutta tilalle onkin ujutettu sokeria. eli plus miinus nolla, mutta myy. asiasta kukkaruukkuun näin kesän kunniaksi.

tsemppiä ap! :hug:

Pituutta 164 ja painoa 68. Olen aika tyytyväinen tähän tilanteeseen, 6 kiloa pudonnut iltapalan pois jätettyäni. Monesti läskeys hyvin suhteellinen käsite, minulla vielä vähän matkaa tavoitteeseen.
Yritän syödä enemmän salaattia ja vihanneksia ja jättää herkut vähemmälle.Kesällä kyllä grillaus liian suuri houkutus :(

kahden mama 36v
tässä omakeksimäni versio vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta joka on ollut erittäin tehokas. Olen toteuttanut sitä pääosin 4 pv viikossa lasten ollessa hoidossa, muina aikoina olen syönyt samaa kuin perhe. tosin tottumukseni ovat matkan varrella hieman muuttuneet. enää ei voileipäpino eikä pottuvuori uppoa kuten ennen.

Mun pää-ohjenuora painon pudotuksessa oli että hiilihydraatit minimiin. Jos ennen lappasi 2 pottua lautaselle niin nyt ottaa vaan yhden pienen tai puolikkaan. Riisiä tai pastaa vain pieni keko. Tilalle enemmän sitä lihaa tms. sekä kasviksia mielinmäärin. Olen ollut maltillinen enkä yhtään ehdoton tämän "dieettini" kanssa mutta tulosta lähti heti tulemaan niin että anoppinikin ihmetteli nopeaa laihtumistani.

Mä jätin hiilihydraatit vähälle, lähinnä ruista ja muita hitaita hiilareita kohtuudella. Proteiinia, vihanneksia ja hedelmiä reilusti eikä rasvaakaan tarvitse kaihtaa. Paino on tullut alas ilman taistelua ja nälkää viime elokuusta n. 10 kg. Maha on pienentynyt ja olen tullut taas sopusuhtaiseksi. Jaksan liikkua taas vauhdikkaammin väsymättä kun ei ole sitä ylimääräistä mukana - tämä kuluttaa kaloria lisää.

Makeita en voinut jättää pois kun en niitä ennenkään harrastanut. Samoin ylimääräisiä välipaloja ym. pupelluksia. Perinteisen neuvolan ravintoympyrän suosittelen tunkemaan hmm. vaikka minne jos mahtuu :D

Tää perustuu siihen ajatukseen että kalorit eivät ole tasa-arvoisia kuten meille on opetettu vaan että esim. rasvat ja proteiinit menevät suoraan kulutukseen ja nopeasti palavat hiilihydraatit tuppaavat varastoitumaan rasvaksi vyötärölle.

ihmettelijä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2006 klo 15:36 haisu kirjoitti:
Miksei pieniä kilomääriä pudottavia haluta tukea?
niin juuri!!naurettavaa lukea,kun heti hyökätään vastaan.jokainen ihminen tietää minkä kokosena on hyvä olla.
itekkin yritän saada itseni vanhoihin mittoihin.olen 167cm ja nyt paino on 64kg.olen aina ollu 54kgmut tokan lapsen jälkeen painoni ei putoakkaan enään niin helposti..

Yhteistyössä