Miten laihduttaa imettäjät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pullukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pullukka"

Vieras
Kun se imetys ei nyt näytä laihduttavan yhtään. Päinvastoin.
Aina kun imetän, eli noin parin tunnin välein päivällä, mulla on nälkä. Olen myös tosi väsynyt vaikka saan nukuttua yöt hyvin. Niinpä syön herkkuja jotta piristyisin.
Tiedän että ne myös lihottavat mutta kun saan niistä edes hetkellisesti pirteämmän ja paremman olon niin olen ihan koukussa mm suklaaseen :(
Polvi ei kai kestä tätä painoa joten en pysty lenkkeilemään polvikivun takia.
Inhoan, suorastaan vaan peilikuvaani. Tuplaleuka, roikkuva maha, reidet niin järkyttävän paksut ja muhkuraiset että oksettaa.
Vauva on nyt 5kk eikä tämän lihavuuden takia ole tehnyt mieli seksiäkään puoleen vuoteen.
Miestä ei häiritse mun makkarat mutta minua hävettää.
Lopetan varmaan imettämisen kuukauden päästä että voin oikeasti laihduttaa ja korvata vaikka tupakalla sokerihimon. (nyt en tupakoi koska imetän!)
Haluaisin jo viskata nämä äitiysvaatteet pois päältäni mutta kun mitkään entiset vaatteet ei mahdu päälle.

imetät nyt vaan rauhassa ja mietit sitä painonpudotusta sitte ku imetys ohi. jos imetys sujuu niin älä laihdutuksen takia vaan sitä lopeta, kerkeet kyllä myöhemminkin. terveellinen ruokavalio ja vaunulenkit, niillä pitäs jotain tapahtua ilman että varsinaisesti laihdutat.

[QUOTE="Kukka";28518993]Ei kait kroppa tiedä laihtuessaan, laihtuuko tarkoituksella vai vahingossa.[/QUOTE]

laihduttaa voi sekä terveellisesti että vähemmän terveellisesti, sehän tiedetään

Millä saan tän makeanhimon kuriin?
Täysimetän vauvaa ja nautin siitä kyllä. Mielelläni imettäisin niin kauan kuin vauva haluaa mutta en tiedä miten kestän peilikuvaani.

[QUOTE="pullukka";28519009]Millä saan tän makeanhimon kuriin?
Täysimetän vauvaa ja nautin siitä kyllä. Mielelläni imettäisin niin kauan kuin vauva haluaa mutta en tiedä miten kestän peilikuvaani.[/QUOTE]

kokeile nakertaa esim porkkanaa kun tekee mieli makeeta, jos vaikka menis ohi. (aika epätoivosta, tiedän) mut voihan sitä kokeilla. syöt vähän ja usein ja terveellisesti ni ehkä se makeenhimo ei niin helposti iske. ja se motivoi kun se peilikuva rupee muuttumaan, usko pois :) ohjattu liikunta on hyvä tapa liikkua, tulee ainakin kunnolla hiki. ja nyt kesällä fillarointi on kans hyvää liikuntaa. ja sitten tietty ne vaunulenkit.

En ole uskaltanut laihduttaa.
Yrittänyt jättää kerman ja ylimääräiset juustot pois.
Otin kausikortin salille jossa kävin 3 kuukautta päivittäin vesijumpassa (erinomaista kun isojen tissien kanssa saa näin liikuttua).
Nyt 4 kk ihmetystä takana ja takaisin töissä. Tulee liikuttua päivän mittaan enemmän.

Siis laihtua pitäisi mutta silti kiskot herkkuja? Jospa vaikka jättäisit pois ne ja yrittäisit elää terveellisemmin. Eihän se imetys mitenkään vaikuta siihen mitä sinä päätät suuhusi pistää. Makeanhimon saa kyllä muullakin pois kuin karkilla ja suklaalla esim. hedelmillä, rahkalla yms.

Itse kans pupersin joka päivä suklaita, pullaa, sipsejä ym ym mutta sitten vauvalla todettiin allergioita. Aika helppoa tämän jälkeen oli karsia ruokavaliosta ylimääräisiä pois. Lähti siis herkut ja kermat, juustot ym. Nyt on enää alle kilo raskauskiloja jäljellä (vauva 6kk) ja peilikuva alkaa miellyttään ja muutenkin tuo sairas ahmiminen on vähentynyt kun pitää miettiä mitä suuhunsa voi edes laittaa! Niin ja makeanhimo vähentynyt sitä mukaa kun herkkuja on vähentynyt..

Aika toivotonta jos et pysty edes kävellä, kannattasko mennä lääkäriin? Mulla meni polvinivelet tosi kipeeks raskaudesta, mutta sinnikkäästi lähdin kävelylle ja pikku hiljaa pidensin lenkin pituutta. Nyt kävelemme 6-12km päivässä, syön n. 3 tunnin välein. Veikkaan että sun polvi tarvitsee liikuntaa.
Kannataa lopettaa mariseminen jos et suostu asialle tekemään mitään.

Yhteistyössä