Miten lääkkeet lentokoneeseen?

• Viestiketjun aloittaja ulukomaille
  • Ensimmäinen viesti
ulukomaille
kun nyt on mielialalääkitys, eli päivittäin otettava escitalopram 20mg ja tarvittaessa otettava zanor 2mg, ja se vielä kolmiolääke, niin miten minä ne laitan mukaan?

ja voikos viedä omat reseptivapaat pamol äffät ja ripulilääkkeet?

kokoo
No ihan käsiveskaan laitat reseptilääkkeet. Ei-reseptit ei varmaan ole niin elintärkeitä että ne pitäisi käsilaukkuun laittaa, eli ne voi vaikka pakata ruumaan menevään laukkuun.

[QUOTE="vieras";25332021]Käsimatkatavaroihin ja reseptit mukaan, jos tulee kysymistä.[/QUOTE]

Näin. Itse vielä kuljetan minigrip-pussissa, että saa kaikki otettua kerralla turvatarkastuksessa esille. Monet kerrat niitä tutkittukin, vaikkei reseptejä katsottu eikä pussia avattu.

"vieras"
Ap:n lääkkeet ovat ihan perustavaraa, että eivät varmaan ole kiinnostuneita, mutta silti reseptit mukaan ja tosiaan läpinäkyvään pussiin alkuperäispakkauksissaan (pahvilaatikon uskaltaa jättää kotiin).

Pienenä vinkkinä että kannattaa ottaa tupla-annokset mukaan; toiset käsimatkatavaroihin ja toiset ruumaan. Itse pakkaan näin varmuuden vuoksi jos jompikumpi katoaa niin on ainakin pieni varmistus siitä että lääkkeitä löytyy.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
okei, reseptiti mukaan ja läpinäkyvään pussiin. Noloa jos niitä siinä kaikkien nähden tutkitaan mutta ei mahda mitään...
Lähinnä ainakin mulla vaan pyöritelty sitä pussia kädessä ja laitettu takas siihen muovilaatikkoon ja läpivalaisuun. Toki jos ne sitä haluaa tarkemmin tutkia, niin pyytävät sut sivuun (ettette jää tukkeeksi hihnalle) ja kysyy että saako katsoa. Ihan normaalia. Mun mielestä nolompaa jos on esim. vesipullo unohtunu laukkuun ja sitten tarvii se sieltä kaivaa, tai mikä tahansa muu kielletty esine. :)

Yhteistyössä