Miten lääkkeellinen tyhjennys käytännössä tapahtuu?

Tiedän, että kyselen "tyhmiä" ja että mulle selviää nää asiat sitten, kun menen itse toimenpiteeseen. Olisi vain kiva näin ennakkoon tietää mitä on odotettavissa. Oon tässä jo muutenkin kärvistelly tiistaista asti, koska lähete tulee kotiin postissa. Pyhäpäivä sotkee vielä asiaa niin, että ei välttämättä vielä huomennakaan (pe) ole laatikossa. Ei sen puoleen en ole kotonakaan nyt, vaikka huomenna lähete tulisi.

Mutta itse asiaan. Miten kauan siihen tarvitsee varata aikaa? En ylipäätään tiedä onko koko lähetteessä mitään aikaa yms. Onko siinä jotain ohjeita? Ja miten ylipäätään koko lääkkeellinen tyhjennys tapahtuu?

Itsellä siis tilanne on seuraava: Kävin nt-ultrassa ja viikkoja piti olla 11+6. Ultrassa kuitenkin selvisi, että kohdussa on pelkkä ruskuaispussi, ei sikiötä. Inhottavaa tässä vaiheessa tietää asiasta ettei ole edes kehittynyt. Tosin helpottaa asiaa, kun tietää ettei elämää vielä ollutkaan. Erikoista tässä on se ettei mitään oireita tai edes viittaa siihen suuntaan, että tulisi itsekseen pihalle. Miten helposti tällaisessa tilanteessa se lääkkeellinen tyhjennys menee? Kertokaa käytännön asioita, niin helpottaa tätä epätietoisuutta. Tiedän, että on eri käytäntöjä, mutta auttaa edes vähän. Haluaisin, että koko juttu olisi jo ohi....aina tätä odottamista.

Kiitos kaikkille vastanneille jo valmiiksi.
 
Mulle annettiin se lääke mukaan kotiin ja ite laitoin sen. Pari tuntia piti maata sängyssä nousematta ja sit se tuli ns. kuukautisvuotona pikkuhiljaa pois. Paitsi myöhemmin jouduttiin tekeen kuiteski kaavinta kun ei kaikki ollukaan tullu pois.. Ei tää ny varmaan kyl auttanu sua yhtään mut laitoin kuiteski oman kokemukseni :(
 
Ihan ensiksi osanottoni vielä kerran :hug: :hug: .

Mulla todettiin tuulimunaraskaus (sehän sinullakin ilm. on, kun sikiötä ei ole) tammikuussa alkuraskauden ultrassa vkolla 9+ jotain..
Soitin samantien neuvolaan, kun pääsin ultrasta ja pääsin seuraavana päivänä neuvolalääkärin juttusille.
Hän kirjoitti mulle samantien lähetteen äitipolille, tosin menin sinne vasta seuraavalla viikolla, kun olimme juuri lähdössä reissuun, niin todettiin lääkärin kanssa, että parempi niin, jos vaan itse pystyn asian kanssa olemaan..

Menin sitten äitipolille, siellä ultrasivat vielä ja totesivat saman, sikiötä ei ole. :'( Lääkäri soitti samantien naistentautienpolille, onko siellä paikkaa, että pääsisin heti toimenpiteeseen. Ja pääsinkin.

Naistentautien polilla mulle laitettiin kolme? (muistaakseni) kohtua supistavaa tablettia kohdunsuulle ja sitten vaan odoteltiin.. :/ Vuodon piti alkaa n. tunnin päästä, mulla se alkoi vasta kolmen tunnin päästä.. Mutta kun alkoi, alkoikin kunnolla. Siteeseen ei oikeastaan tullut juuri mitään, mutta vessassakäynnin yhteydessä pönttöön hulisi kunnolla verta.. :x

Illalla seitsemän jälkeen sain vihdoin syötävää, olin ollut koko päivän syömättä. Lääkäri vielä ultrasi, ja totesi tyhjennyksen tapahtuneen kokonaan ja pääsin kotiin.

Fyysistä kipua en tuntenut koko aikana oikeastaan ollenkaan. En edes kotona.. Paljon olin lukenut kauhukertomuksia, että supistukset on AIVAN kamalan kipeitä.

Jäiköhän jotain kertomatta, kysy ihmeessä lisää jos mieltäsi painaa jokin! :hug:

Minua kyllä hieman ihmetytti, ettet päässyt heti sinne toimenpiteeseen??

Voimia, tsemppiä ja kaikkea hyvää!!! :flower:
 
Minä olen hoitanut 4 lääkkeelistä tyhjennystä kotona. Naistentautien polilla olen saanut esilääkityksen (Mifegyne) Ja siitä parin päivän päästä klo 7 aikaan aamulla olen herännyt ottamaan Panacodia ja laittamaan Cytotecit kohdunsuulle. Siitä parin kolmen tunnin päästä on kovat kivut ja vuoto. Pahin vuoto on aina kestänyt jotain 3 tuntia ja sitten kun isoimmat klöntit on tullut ulos niin vuoto on alkanut helpottamaan, samoin kivut. Kolme päivää olen aina varannut siihen että saan vain makoilla sängynpohjalla kun olo on ollut hirveän heikko. Sitten olo on aina parantunut. Eli kannataa varata aina kaiken kaikkiaan kolme päivää koko urakkaan. Että saa toipua pahimmasta.
Kipeä olen ollut ja lujaa sen tyhjennys päivän ja jälkisupistukset on aina jatkunut yli viikon sen jälkeen. Mutta aina olen selvinnyt kun mies on pidellyt kädestä, lohduttanut, ja tietenkin mies lämmittää kauratyynyä mistä on ollut loistava apu ja taluttaa vessaan jos on heikko olo.
Itse olen ollut tyytyväinen näihin kotityhjennyksiin kaksin miehen kanssa koska en pidä sairaaloista.

Ihmettelen kanssa ettet heti ole päässyt asiaa hoitamaan :eek:

Voimia paljon tyhjennykseen :hug: :hug:
 
En tiedä olisko asiaan vaikuttanu se, että ultra tehtiin terveystalolla ja sit tosiaan se lähete on naistenpolille. Eikö ne sit pysty suoraan tuolta sitä lähetettä tekemään, vaan joutuvat ilmottamaan siitä tonne polille ja sit sieltä laittavat lähetteen? En tiedä. Ota nyt selvää noista systeemeistä! Mulle kyllä sano, ett jos tulee kovat vatsakivut ja vuoto, niin sitten päivystykseen. Tosin en kyllä usko, että sitä ehtii tulla tai sit tulee puskan takaa. Eli varmaan sen lähetteen kans marssin sinne sairaalaan.

Ei vaan huvittas töihin soittaa ja ilmottaa sinne etten tule töihin. Jos oisin sen lähetteen heti saanu, nii mulla ois se asia jo hoidettuna tällä viikolla (tän viikon lomautettuna) eikä olis töihin tarvinnu enää mitään ilmotella. Mutt nyt ei varmaan vaihtoehtoja ole. Tuskin sinne polille voi viikonloppuna lähetteen kans marssia? Varmaanki vaan arkipäivinä. Ja joudun vielä menemään yksin, kun avokki on aamuvuorossa töissä ja sen työpaikka on takapuolesta, ett tuskin pääsee mukaan.

Elämä on! Joskus vaan aika epäreilua!
 
Meni entistä monimutkasemmaks ja ihmeelisemmäks. TAYS:sta tuli sit kirje, kun soitin avokille (en ole siis kotona). Jotku hemmetin olosuhteen ja tilanne huomioon ottaen minun pitääki soittaa Vammalan sairaalaan ja sinne voi soittaa niinki mahtavasti kuin arkisin 9-11. Eli minä mitään sinne tänään soita. Jää maanataille! Miks hemmetissä sinne pitää ruveta erikseen vielä soittaa, miksei sinne voinu suroaan saada lappua. Tää alkaa olla jo ihmisten kiusaamista! En asu siis Tampereella vaan Tampereen kupeessa, joten toi Vammala oli myös odotettavissa. Tää vaa menee nyt liian vaikeeks!
 
Alkuperäinen kirjoittaja JääKyynel:
Meni entistä monimutkasemmaks ja ihmeelisemmäks. TAYS:sta tuli sit kirje, kun soitin avokille (en ole siis kotona). Jotku hemmetin olosuhteen ja tilanne huomioon ottaen minun pitääki soittaa Vammalan sairaalaan ja sinne voi soittaa niinki mahtavasti kuin arkisin 9-11. Eli minä mitään sinne tänään soita. Jää maanataille! Miks hemmetissä sinne pitää ruveta erikseen vielä soittaa, miksei sinne voinu suroaan saada lappua. Tää alkaa olla jo ihmisten kiusaamista! En asu siis Tampereella vaan Tampereen kupeessa, joten toi Vammala oli myös odotettavissa. Tää vaa menee nyt liian vaikeeks!
Ei hitto mitä toimintaa!!!

Koita vaan soittaa heti nyt sinne Vammalan sairaalaan, pakkohan siellä on jonkun vastata.. Tosi inhottavaa, kun nyt joutuu odottamaan viikonlopun yli. :/ :/
 
:hug: :hug: :hug:
Pahoittelut kokemastasi... Mä myös liityn ihmettelijöiden joukkoon tuosta miten asiat on kohdallasi "hoituneet".. Siis eihän ne ole hoituneet.
Mulla meni niin, että ed. päivänä ennen ekaa ultraa aloin jo vuotaa verta, joten aamulla jo tiesin mitä odotettavissa oli.. No kätilö ultras ja totes ettei näe sikiötä, laittoi samantien mut ensiapuun ootteleen pääsyä lääkärille. Meillä siis pieni paikkakunta jossa tk ja ea samassa. Lääkäri laittoi sisätutkimuksen tehtyään ja ultrakuvat nähtyään kiireellisen lähetteen keskus-sairaalaan, jonne miehen kanssa lähdettiin heti. Sairaslomalapun sain samantien. Sit olikin monen tunnin oottelu naistentautien polilla, jossa myös lääkäri katto paremmilla vehkeillä kohdun tilan. Koska olin jo alkanut vuotaa voimakkaasti (kipuja ei ollut), sain 2 suun kautta otettavaa Cytotecia kotiin ja Panacod-reseptin. Vielä verikokeiden kautta kotiin ja seur. aamuna oli lupa ottaa tyhjennyslääkkeet, hoitajan soiton jälkeen (eli ettei noissa kokeissa ollut mikään pielessä). Sain siis valita jäänkö osastolle vai menenkö kotiin, halusin ehdottomasti kotiin. Koko päivänä en saanut syödä kun polilla oottelin, jos olis joutunut kaavintaan.

Soita tosiaan sinne sairaalaan ja vaikka vaadi pääsyä sinne heti, eihän ne oikeesti voi tehdä noin. Tosi kurjalta tuntuu sun puolesta.. Tsemppiä.
 
Ensin pahoitteluni Jääkyynel tapahtuneesta :hug:

Mulla juuri tällä viikolla oli lääkkeellinen tyhjennys. Eli tiistaina kävin naistentautienpolilla jossa lääkäri vielä ultrasi kohdun ja totesi saman minkä np ultrassa jo kuulin,oli kehitys loppunut rv6. Sen jälkeen juttelin hoitajan kanssa hoidosta ja muutenki tapahtuneesta. Lopuksi sain polilla mifegyne tabletin ja kotiin 6 cytotec tablettia ja särkylääkkeitä. Eilen otin 4 cytotecia ja kova vuoto alkoi 2 tunnin lääkkeitten ottamisen jälkeen. Vuoto oli kova ja kesti 4 tuntia jonka jälkeen rauhottui ja kivutkin hellittivät. Vielä vuotoa on mutta pikkuhousunsuojalla pärjää.
Tulin huomanneeksi ettei mikään sairaala yms. pidä asialla kiirettä. Itsekin jouduin aikaa jo soittaan kun eivät kiirettä ajalla pitäneet. Toivottavasti saat ajan mahdollisimman pian. Mulla se pitkä odottaminen kai valmisti mua henkisesti tapahtumaan ja käynti polilla ei ollutkaan niin paha mitä olin odottanut.

Voimia sinulle :hug:
 
Vihdoin ja viimein tänään 13.30 pääsen hakemaan lääkkeet. Alkuun kuulosti jo siltä ettei Vammalaan ollu koko lähetettä edes siirretty. Siinä vaiheessa oisin kyllä revenny, vaikka muutenki jo oli itku kurkussa ku soitin sinne. Onneks mies saa ottaa varaslähdön töistä ja lähtee sinne mukaan. Nyt tarttee vaan soittaa töihin ja ilmottaa etten mene, olis iltahuki. Kai ne automaattisesti sairaslomalapun kirjottaa tästä päivästä kun pyytää? Tyhmiä kyselen, mutt kyselenpähä silti. Ja onneks soitin heti yhdeksältä. Jos en ois saanu tälle päivälle aikaa, nii seuraava ois menny keskiviikolle. En tiedä sit oisko toimuttu eri tavalla jos olis ollu vuotoa, kun ne kysy sitäki. Miks niillä muuten pitää olla mustaa valkosella veriryhmä? Meinaa mulla ei ois siitä ollu muuten dokumenttia, mutta kun oon luovuttanu verta, niin mulla on se kortti ja se on sit otettava mukaan. No en mieti tässä vaiheessa nyt mitään muuta, ku ett pääsis sinne ja tää kaikki ois äkkiä ohi. Onneks viikonloppuna ei ehtiny asiaa miettiä, kun olin reissussa. Tosin onneks siellä ei sit tullu mitään mahakipuja, vuotoja yms.
 
Käsittääkseni veriryhmä tarvitaan siksi, jos tulis paha verenhukka ja joutuis ottaan verta. Korjatkaa joku jos oon ihan hukkateillä. Mulla tuo katottiin juuri siksi ja vasta tulosten valmistuttua sain siis Cytotecit ottaa. Saikkua sain kolme päivää ja tuli kyllä tarpeeseen. Ei sillä vuodolla olis töitä pystynyt tekemään. Kannattaa varmaan kysyä saisitko heti muutaman päivän sitä saikkua, varsinkin kun sulla ei oo vuoto alkanut spontaanisti. Onneksi saat nyt asian eteenpäin :hug: :hug: :hug: :hug:
 
Se veriryhmä tarvitaan myös sen takia että jos on rh- niin km:n jälkeen täytyy saada se piikki. Näin mulle selitettiin. Nykyään multa ei enää veriryhmästä kysele kukaan kun taidan olla jo vakioasiakas noissa tyhjennyksissä :|
 
Polilla käyty. Ja tosiaan toi veriryhmä piti olla sen piikin takia selvillä. Niin ainaki luulisin. Tarkasti vielä ultralla ja tuulimuna se oli. No tiesinkin sen, mutta eihän se varmistus pahasta ole. Ne ois tehny mulle klamydia testinkin, mutta mulle ei aamulla huomattu sanoo ettei saa käydä pariin tuntiin vessassa, joten joudun huomenna kiikuttamaan labraan virtsanäytteen ennen, ku alan noita tabuja popsimaan. Mulle tarjottiin vaihtoehtoina joko olla siellä polilla tai tehdä kotona. Valitsin kotona ja kysyin vielä, ett kumpi heidän mielestä on parempi. Eivät kotona olemista pitäneet pahana jos vain on joku koko ajan siinä vieressä sen jälkeen, kun olen lääkkeet ottanu. Varmaan eivät muuten olis suostuneet siihen, että kotona olisin tehnyt tämän. Sain reseptillä Panacodia ja niitä suppoja jos iskee pahoinvointi. Seitsemän kappaletta sain cytotecia mukaan sitä tyhjennystä varten. Minulla ei jääny ollenkaan huono maku suuhun tuosta käynnistä. Asiallisesti hoidettiin koko asia ja kovin myötätuntosia olivat ja lähtiessä sanoivat, ett toivottavasti seuraavan kerran nähdään paremmissa merkeissä.

Yksi asia vaan jäi kaihertamaan. En älynny sitä kysyä. Tämä jälkitarkastus. Sanovat, ett siellä pitäs käydä mistä lähetteen tekivät, mutta eikö esim. terveyskeskuksessa pysty käymään? Ajattelin vaan, kun sillon ku tää tuulimuna huomattiin oli se seulontakäynti terveystalolla. Eikö se maksa hunajaa jos meen samaiseen "puljuun" jälkitarkastukseen? Enkä edes älynny kysyä millon sinne jälkitarkastukseen pitäs mennä. :/ Tai jos sanoivat, meni kyllä ohi.

Ja tää lääkäri (oli muuten ulkomaalainen) suositteli, ett ei heti yrittäs uudestaan lasta. Ei siinä mitään estettä ole, mutta suositteli kuitenkin ainakin yhdet kuukautiset odottamaan. ja seuraavan kerran kun raskaudun suosittelivat varhaisultraa, jonka voi kuulemma sielläkin tehdä. Soitan vaan ja sanon, että on ollut yks keskenmeno. Ei toikaa siis pakollinen ole, mutta ei pahastakaan. Niin ja tää lääkäri oli vielä hyvä, ku sanoi että älä sitten kysy miksi näin kävi, koska ei osaa antaa siihen vastausta. Sillon ku menin sisään, niin sano jo ne luonto korjaa yms. jutut. Oli sekavasti selitetty, mutta tässä tämän hetkinen tarina. Huomenna näen onko tulossa piina vai pääsenkö helpolla. Yksi askel kohti "parempaa" suoritettu.

Lisäys: Sain kolme päivää saikkua, tosin ihmettelen miks ei kirjottanu neljää, kun tarttin tämänkin päivän. Kun yleensä on näissä tapauksissa kirjottanu kolme. Nyt mulla menee tavallan yks päivä "hukkaan". No eiköhä tota terveyskeskuksesta saa lisää jos tarttee.
 
Meritähti "Onneksi" pääsin tonne Vammalaan. Tosin en voi verrata Tampereen ja Vammalan toimintaa, kun tosta Tampereesta ei ole kokemusta. Tosta Vammalasta ei tosiaan jääny yhtään huono maku suuhun, joten ei ainakaan ahdista asia jos kyseisessä paikassa jatkossakin asioin, vaikka iloisempien uutisten merkeissä.

Ja korjaus muute sairaslomaan, katoin sen lapun väärin. Mulla onki sairaslomaa torstaihin asti, joten tällä viikolla ei tartte mennä töihin, kun mulla on perjantai muutenki vapaa (iltavuoro on aina ma-to 10 tuntisia). Ens viikko on onneks kesälomaa, joten ei tartte vielä ens viikollakaan mennä töihin.

Otin sitten ekat tabut 9.30 ts. tungin ne tonne alaosastolle. Mulla on eilisestä ronkkimisesta lähtien ollut tosi tosi olematonta ruskeaa vuotoa (hyytymiä tai jotain mukana), jota ei välttämättä ole pikkuhousunsuojaan jääny. Alamahaaki on on koskenu vähän niiku menkkojen aikaan. Nyt on siis kulunu 1,5h tabuista, mahaa kipristelee hiukka enemmän ja vuotoki on näköjään alkanu. On vähäistä ja iha kirkkaan väristä. Eli tässä odotellaan jos, vaikka selviäisin vähällä. Oon koittanu puuhastella tässä koko aamun kaikennäköstä.

Ja älkää sitten välittäkö näistä minun "purkauksista". Jonnekin vaan on pakko saada sanottua nää asiat miten sujuu!
 
Moikka Jääkyynel (ja muutkin tietysti)!
Tämä on juuri oikea paikka purkaa mieltään. Samassa tunnemylläkässä, pettymyksessä, odottelussa ja epätietoisuudessa ollaan kaikki oltu. Toivottavasti toivut hyvin kokemastasi.

Mä olin tänään jälkitarkastuksessa, lääkkeellinen tyhjennys oli toukokuun alussa. Ohjeeksi annettiin, että pitää hakeutua itse terveyskeskukseen tai yksityiselle. Mä valitsin oman gynekologini, kun halusin, että kohdun tyhjentyminen tarkistetaan ultraamaalla. Muutenkin olen ollut hänen asiaakkaan pitkään ja hän totesi keskenmenonkin, niin tuntui luontevalta hoitaa asia loppuunkin hänen kanssaan, vaikka sinne 64 euroa kilahtikin. Kohtu oli tyhjentynyt kunnolla ja olen kuulemma ehtinyt tässä neljän viikon aikana jo ovuloidakin, joten elämä jatkuu... Henkisestikin voin jo ihan hyvin, vaikka huomaan, että jos jokin asia koskettaa tunnepuolta, niin reaktio on vahvempi kuin "normaaliolosuhteissa".

Tsemppiä meille kaikille! :hug:
 
Oma kokemus neljän viikon takaa:
Ma olin ultrassa raskauden keston määrityksessä. Olin käynyt yksityisellä varhaiultrassa silloin kun viikkoja piti olla noin 9, mutta vastasi jotain 6+3. Yksityisellä lääkäri sanoi että voi olla myös myöhempi hedelmöitys, mutta en oikeen uskonut siihen ja sain sitten th:lta itkettyä ajan tk:n puolelle. (Eivät ensin meinanneet antaa, sanoivat vaan että pitää odottaa että vuoto alkaa tai käydä uudelleen yksityisellä) Tuolla raskauden keston määrityksessä gyne huomas heti että kesken on mennyt. Sain ajan sitten torstaille.

Meilläpäin ei ees tarjottu sellaista vaihtoehtoa et kotona ois tehty. Eli aamulla otettiin osastolle ja tehtiin vielä uudestaan ultra. Sen teki sellainen tosi osaava lääkäri ja hän löysi minulta molemmilta puolilta munasarjojen vierestä kasvaimet, ne olivat hyvälaatusia mutta ne pitää leikata pois. No olin tietty tosi järkyttynyt, kun jo valmiiksi oli niin vaikeaa tämä km. Osastolla joouduin olemaan jotain 10 tuntia kun minulla vuoto alkoi vasta kolmansien cytotecien jälkeen. Sitten päästivät kotiin kun vuoto alkoi. Tuolla piti aina näyttää se sidekkin niille hoitajille :eek: ne vaan kävi housuihin kurkkimassa..

No sit kun se vuoto alkoi, niin sitä tuli ihan kamalsti! Ja ne hyytymät tuntui ihan kamalilta! Minulla oli sellanen mummojen kroonikkovaippa ja silti valui veret pitkin lattioita kun nousin pystyyn. Ja mahaan koski ihan kamalasti, en muista et mikään ois ikinä koskenu niin paljon ja minulla on seltään murtunut käsi kaksi kertaa ja jalkakin kerran..

Sain viikon sairaslomaa ja ajan viikon päähän jälkitarkastukseen. Jälkitarkastuksessa katottiin ultralla ja todettiin että hyvin on tyhjentynyt. Minut myös laitettiin leikkausjonoon niihin kasvaimien poistoon ja sanottiin etten saa yrittää uutta raskautta ennen kun ne kasvaimet on leikattu.. Voitte arvata miten kivalta tuntuu odottaa, elokuussa tulee vuosi kun jätin pillerit ja nyt ei tiedä taaskaan milloin pääsee ees uudestaan yrittää. Kesän ajan vielä tosi hitaasti etenee tuo leikkausjono kun vähemmän tekevät niitä.

Oho, tais tulla aika pitkä sepustus, en jaksa edes oikolukea.. toivottavasti ei oo hirveästi virheitä :whistle:
 
Itse olen saanut kanssa Taysista huonoa kohtelua :'( Kun tuulimuna raskautta epäiltiin niin olisin kuulunutr Valkeakosken Naistenpolille mutta se oli kesälomalla. Jouduin sitten menemään Taysiin kontrolliin. Kontrollia edellisenä päivänä vuoto oli jo alkanut ja kun seuraavana aamuna menin sinne Taysiin niin jouduin koko päivän odottamaan siellä odotushuoneessa kun olin tällainen siirtopotilas, en saanut lähteä edes hakemaan itselleni ruokaa :'( Nälkä oli ja heikotti. Kivut kovat ja vuoto oli runsasta. Onneksi äitini pääsi tulemaan sinne ja haki minulle kanttiinista ruokaa koska muuten olisin pökertynyt. Sitten pääsin viimeisenä potilaana sisälle ja sain tyhjennys lääkkeet mukaan kotiin :'( Äitini oli TODELLA kiukkuinen henkilökunnalle kun kohtelivat minua niin. Onneksi viimeksi kun jouduin tyhjenylkseen pääsin Valkeakoskelle ja siellä on aina hyvä ja nopea palvelu :D
Mutta siitä viimeisestä Tays kerrasta jäin kyllä tosi paha mieli :'(

Tsemppiä ja voimia kaikille :hug:
 
Toivottavasti tää oli viimenen kerta. Ne joilla on ollu pahempi olo lääkkeellisessä tyhjennyksessä, en toivo sellasta itelle. Tiedä mitä tää olis ollu jos mulla ei ois suht korkee kipukynnys (omasta mielestä on). Veikkaan, että olo ois ollu tuplasti pahempi.

Suurinpiirtein alan olla elävien kirjoissa. Kärsii olla jopa pystyssä ilman, että alkaa planeetta pyöriä. Aika nopeeta tää mulla loppujen lopuks suju. Ekat kolme cytotecia tosiaan laitoin aamulla 9.30. Alko pikkasen vuotamaan verta, ei kamalasti kuitenkaan. Tuosta kolmen tunnin päästä otin suun kautta kaksi lisää. Meni tunti ja toinenki ja siinä vaiheessa ajattelin jo, ettei noi lääkkeet vaikuta millää tavalla. Sit alko juilimaan alamahaa ja -selkää todenteolla ja en tiedä miten päin olisin ollu. Oli pakko ottaa panacod. Silti vaan ootin, ett alkas se vuoto, kun koskiki nii paljon. Työkaveri tuli hakemaan minun sairaslomalapun työnjohtajalle ja turistiin siinä niitä näitä. Ihme kyllä, ku seisoin pihalla rappusilla raittiissa ilmassa, nii ei tuntunu pahalta olo ja lakkas koskemasta. Onneks työkaveri oli siinä jo tekemässä lähtöö, ku äkkiä vaa tuntu, ett nyt lirahti ja paljon housuun (noin 15.00). Siitä viivana vessaan ja pelkkää verta. Menin siitä sit sohvalle makoilemaan ja olin siinä vähän aikaa. Yskäsin jostain syystä ja taas tuntu, ett nyt tuli enemmän. Just ja just pääsin pöntölle ja sieltä ne kaikki tuli sit pihalle. Mikä ällöttävintä en ehtiny istua siihen pöntölle nii joku kova "palanen" tipahti siihen lattialle ja loput meni pönttöön. Eiku silmät kii ja paperilla se pois siitä. Viimeset kaks tabua otinki sit heti tuon jälkeen. Sit tuliki verta ja hyytymiä solkenaan koko illan. Ravasin vessassa parhaimmillaan 10-15 minuutin välein. Pöntöllä istumisesta ei ois ollu mitää hyötyä, ku sit oisin siinä joutunu tunti tolkulla istuun. Mutt loppujen lopuks osasin alkaa ennakoimaan asiaa, ett heti ku alko koskemaan mahaan, nii oli paras mennä vessaan. Tätä ruljanssia mulla kesti tuosta iltapäivästä tähän aamuun noin viiteen asti. Sit tulva loppu ku seinään ja heikko olo alko helpottaa. Yölläki oli nii epävarma olo, ett pääseekö takas sänkyyn, ku välillä huippas nii pahasti. Ja ukko parka ei nukkunu koko yötä kunnolla ja joutu menemään aamuun töihin. Nyt jään odottelee kuin kauan tää jälkivuoto kestää.

Sori vähän ällö tarina, mutt se vaa tuntu nii kamalta sillä hetkellä. Kamalaa ku ihminen ei tiedä miten päin olis. Mutta nyt se on suurinpiirtein ohi. Millo sinne jälkitarkastukseen pitäs mennä? Sitten ku vuoto lakkaa?

p.s. Onneks meillä on vessa kylppärin yhteydessä. Oli meinaa sen näkönen iha ku joku ois siellä teurastettu :x Ei oikein joka kerran jälkeen viittiny/pystyny alkaa siivoamaan.
 

Yhteistyössä