Miten kuuluu laittaa häihin

  • Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
?!?!?
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
On se astetta huolitellumman näköistä kun on sukat.
Sittenhän esim. Oscar-gaalassa olisi jokaisella naisella sukkahousut. Mutta onko heillä, eipä taida olla ;) [/quote]

Oscar-juhlat ja kirkkohääthän ovatkin ihan sama juttu :LOL:
[/quote]

Eikö Oscar-gaala ole vielä juhlavampi tilaisuus kun jotkut häät? Eikö ne naiset siellä varmasti halua olla huolitellut, kauniimmat sääret omaavat, verrattuna johonkin pikku häihin? Jos sukkahousut kerta tekee huolitellumman näköiseksi, sääristä kauniimmat, niin miksi heillä EI ole niitä? :)
 
vieras
menkää minun puolesta vaikka alasti. Jos ei kunnioita etikettisääntöjä niin se on oma asia. Mulle ne on sitä että kunnioitan tilaisuutta, ja pukeudun sen mukaisesti. Jatkoillahan voi vaikka kiskaista ne sukkikset pois kun on virallinen puoli hoidettu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?!?:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
On se astetta huolitellumman näköistä kun on sukat.
Sittenhän esim. Oscar-gaalassa olisi jokaisella naisella sukkahousut. Mutta onko heillä, eipä taida olla ;)
Oscar-juhlat ja kirkkohääthän ovatkin ihan sama juttu :LOL:
[/quote]

Eikö Oscar-gaala ole vielä juhlavampi tilaisuus kun jotkut häät? Eikö ne naiset siellä varmasti halua olla huolitellut, kauniimmat sääret omaavat, verrattuna johonkin pikku häihin? Jos sukkahousut kerta tekee huolitellumman näköiseksi, sääristä kauniimmat, niin miksi heillä EI ole niitä? :) [/quote]

Siis oletko käynyt tutkimassa, ettei siellä oskarigaalassa naisilla ole sukkiksia? Tai stayuppeja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kukkuluuruu:
Sukkauhousut kuuluu olla jos etikettiä haluaa noudattaa.
Etiketin noudattaminen on hääparin juhlan KUNNIOITTAMISTA.
Minihame ei muutenkaan ole mitenkään tyylikäs noin suuriin juhliin.
Kaikilla on kuitenkin oma makunsa, ja jos siten pukeutumisen kirjo on sateenkaartakin kirkkaampi.
Mutta ap kysyi voiko laittaa ja vastaus on ei.
Jos pilkkua kuksitaan, vastaus on kyllä. Voi laittaa, mutta se ei ole etiketin mukaista.
Toisaalta esim. lasten kevätkirkossa monella oli paljat sääret ja olkapäät. Ei nykyään enää olla etiketistä niin tarkkoja jaharva edes tuntee vanhoja tapoja.

 
kukkuluuruu
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja kukkuluuruu:
Sukkauhousut kuuluu olla jos etikettiä haluaa noudattaa.
Etiketin noudattaminen on hääparin juhlan KUNNIOITTAMISTA.
Minihame ei muutenkaan ole mitenkään tyylikäs noin suuriin juhliin.
Kaikilla on kuitenkin oma makunsa, ja jos siten pukeutumisen kirjo on sateenkaartakin kirkkaampi.
Mutta ap kysyi voiko laittaa ja vastaus on ei.
Jos pilkkua kuksitaan, vastaus on kyllä. Voi laittaa, mutta se ei ole etiketin mukaista.
Toisaalta esim. lasten kevätkirkossa monella oli paljat sääret ja olkapäät. Ei nykyään enää olla etiketistä niin tarkkoja jaharva edes tuntee vanhoja tapoja.
Jos pilkkua kuksitaan vastaus on ei. Se ei ole etiketin mukaista ja sitä ap kysyi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?!?:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
On se astetta huolitellumman näköistä kun on sukat.
Sittenhän esim. Oscar-gaalassa olisi jokaisella naisella sukkahousut. Mutta onko heillä, eipä taida olla ;)
Oscar-juhlat ja kirkkohääthän ovatkin ihan sama juttu :LOL:
[/quote]

Eikö Oscar-gaala ole vielä juhlavampi tilaisuus kun jotkut häät? Eikö ne naiset siellä varmasti halua olla huolitellut, kauniimmat sääret omaavat, verrattuna johonkin pikku häihin? Jos sukkahousut kerta tekee huolitellumman näköiseksi, sääristä kauniimmat, niin miksi heillä EI ole niitä? :) [/quote]

Kyllä mä kunnioitan häitä joihin minut on kutsuttu kunniavieraaksi, PALJON ENEMMÄN kuin jotain Oscar-gaalaa. Ja nyt taas unohdetaan se, että kirkko on ihan eri asia entä joku pystienjakokännäämistilaisuus.
 
?!?!?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?!?:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
On se astetta huolitellumman näköistä kun on sukat.
Sittenhän esim. Oscar-gaalassa olisi jokaisella naisella sukkahousut. Mutta onko heillä, eipä taida olla ;)
Oscar-juhlat ja kirkkohääthän ovatkin ihan sama juttu :LOL:
Eikö Oscar-gaala ole vielä juhlavampi tilaisuus kun jotkut häät? Eikö ne naiset siellä varmasti halua olla huolitellut, kauniimmat sääret omaavat, verrattuna johonkin pikku häihin? Jos sukkahousut kerta tekee huolitellumman näköiseksi, sääristä kauniimmat, niin miksi heillä EI ole niitä? :) [/quote]

Siis oletko käynyt tutkimassa, ettei siellä oskarigaalassa naisilla ole sukkiksia? Tai stayuppeja?[/quote]


Kyllähän sen kuvista näkee. Monesti on vielä kuvia pelkistä varpaista tms jolloin kyllä näkee että paljaat varpaat on. Ja olen asunut kyseisessä maassa ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?!?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?!?:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
On se astetta huolitellumman näköistä kun on sukat.
Sittenhän esim. Oscar-gaalassa olisi jokaisella naisella sukkahousut. Mutta onko heillä, eipä taida olla ;)
Oscar-juhlat ja kirkkohääthän ovatkin ihan sama juttu :LOL:
Eikö Oscar-gaala ole vielä juhlavampi tilaisuus kun jotkut häät? Eikö ne naiset siellä varmasti halua olla huolitellut, kauniimmat sääret omaavat, verrattuna johonkin pikku häihin? Jos sukkahousut kerta tekee huolitellumman näköiseksi, sääristä kauniimmat, niin miksi heillä EI ole niitä? :)
Siis oletko käynyt tutkimassa, ettei siellä oskarigaalassa naisilla ole sukkiksia? Tai stayuppeja?[/quote]


Kyllähän sen kuvista näkee. Monesti on vielä kuvia pelkistä varpaista tms jolloin kyllä näkee että paljaat varpaat on. Ja olen asunut kyseisessä maassa ;) [/quote]

Mäkin olen asunut ko. maassa, mutta oscar-gaalassa en sattunut käväisemään. Saati silleen että oisin tutkinut Julia Robertsin varpaita!
 
?!?!
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?!?:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
On se astetta huolitellumman näköistä kun on sukat.
Sittenhän esim. Oscar-gaalassa olisi jokaisella naisella sukkahousut. Mutta onko heillä, eipä taida olla ;)
Oscar-juhlat ja kirkkohääthän ovatkin ihan sama juttu :LOL:
Eikö Oscar-gaala ole vielä juhlavampi tilaisuus kun jotkut häät? Eikö ne naiset siellä varmasti halua olla huolitellut, kauniimmat sääret omaavat, verrattuna johonkin pikku häihin? Jos sukkahousut kerta tekee huolitellumman näköiseksi, sääristä kauniimmat, niin miksi heillä EI ole niitä? :) [/quote]

Kyllä mä kunnioitan häitä joihin minut on kutsuttu kunniavieraaksi, PALJON ENEMMÄN kuin jotain Oscar-gaalaa. Ja nyt taas unohdetaan se, että kirkko on ihan eri asia entä joku pystienjakokännäämistilaisuus.[/quote]


Siis kyse onkin nyt vaan siitä, että KIRKKOON on laitettava sukkahousut? Enkä mä nyt mitenkään halua riitaa haastaa tai mitään. Mutta ihmettelin vaan tuota, että huolitellumman näköistä, kauniimmat sääret - kommenttia enkä niinkään sitä kunnioittamista. Koska jos sääret oikeesti olisi niin paljon upeammat sukkahousuissa niin eiköhän jokainen julkkisnainen kulkis aina sukkahousuissa ;)
 
?!?!?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?!?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?!?:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
On se astetta huolitellumman näköistä kun on sukat.
Sittenhän esim. Oscar-gaalassa olisi jokaisella naisella sukkahousut. Mutta onko heillä, eipä taida olla ;)
Oscar-juhlat ja kirkkohääthän ovatkin ihan sama juttu :LOL:
Eikö Oscar-gaala ole vielä juhlavampi tilaisuus kun jotkut häät? Eikö ne naiset siellä varmasti halua olla huolitellut, kauniimmat sääret omaavat, verrattuna johonkin pikku häihin? Jos sukkahousut kerta tekee huolitellumman näköiseksi, sääristä kauniimmat, niin miksi heillä EI ole niitä? :)
Siis oletko käynyt tutkimassa, ettei siellä oskarigaalassa naisilla ole sukkiksia? Tai stayuppeja?

Kyllähän sen kuvista näkee. Monesti on vielä kuvia pelkistä varpaista tms jolloin kyllä näkee että paljaat varpaat on. Ja olen asunut kyseisessä maassa ;) [/quote]

Mäkin olen asunut ko. maassa, mutta oscar-gaalassa en sattunut käväisemään. Saati silleen että oisin tutkinut Julia Robertsin varpaita![/quote]

No sitten sä tiedät, ettei siellä ole tapana käyttää sukkahousuja kesähelteillä oli tilaisuus mikä tahansa :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?!:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?!?:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
On se astetta huolitellumman näköistä kun on sukat.
Sittenhän esim. Oscar-gaalassa olisi jokaisella naisella sukkahousut. Mutta onko heillä, eipä taida olla ;)
Oscar-juhlat ja kirkkohääthän ovatkin ihan sama juttu :LOL:
Eikö Oscar-gaala ole vielä juhlavampi tilaisuus kun jotkut häät? Eikö ne naiset siellä varmasti halua olla huolitellut, kauniimmat sääret omaavat, verrattuna johonkin pikku häihin? Jos sukkahousut kerta tekee huolitellumman näköiseksi, sääristä kauniimmat, niin miksi heillä EI ole niitä? :)
Kyllä mä kunnioitan häitä joihin minut on kutsuttu kunniavieraaksi, PALJON ENEMMÄN kuin jotain Oscar-gaalaa. Ja nyt taas unohdetaan se, että kirkko on ihan eri asia entä joku pystienjakokännäämistilaisuus.[/quote]


Siis kyse onkin nyt vaan siitä, että KIRKKOON on laitettava sukkahousut? Enkä mä nyt mitenkään halua riitaa haastaa tai mitään. Mutta ihmettelin vaan tuota, että huolitellumman näköistä, kauniimmat sääret - kommenttia enkä niinkään sitä kunnioittamista. Koska jos sääret oikeesti olisi niin paljon upeammat sukkahousuissa niin eiköhän jokainen julkkisnainen kulkis aina sukkahousuissa ;) [/quote]

Luulen, ettei sitä ole raamatussa säädetty, onko kirkkoon laitetava sukkikset, eikä siellä kirkossa ole myöskään pokea, joka heittäisi sopimattomasti pukeutuneet ulos. Anna palaa, mene ilman sukkiksia.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?!?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?!?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?!?:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
On se astetta huolitellumman näköistä kun on sukat.
Sittenhän esim. Oscar-gaalassa olisi jokaisella naisella sukkahousut. Mutta onko heillä, eipä taida olla ;)
Oscar-juhlat ja kirkkohääthän ovatkin ihan sama juttu :LOL:
Eikö Oscar-gaala ole vielä juhlavampi tilaisuus kun jotkut häät? Eikö ne naiset siellä varmasti halua olla huolitellut, kauniimmat sääret omaavat, verrattuna johonkin pikku häihin? Jos sukkahousut kerta tekee huolitellumman näköiseksi, sääristä kauniimmat, niin miksi heillä EI ole niitä? :)
Siis oletko käynyt tutkimassa, ettei siellä oskarigaalassa naisilla ole sukkiksia? Tai stayuppeja?

Kyllähän sen kuvista näkee. Monesti on vielä kuvia pelkistä varpaista tms jolloin kyllä näkee että paljaat varpaat on. Ja olen asunut kyseisessä maassa ;)
Mäkin olen asunut ko. maassa, mutta oscar-gaalassa en sattunut käväisemään. Saati silleen että oisin tutkinut Julia Robertsin varpaita![/quote]

No sitten sä tiedät, ettei siellä ole tapana käyttää sukkahousuja kesähelteillä oli tilaisuus mikä tahansa :) [/quote]

Arvakkaa mitä...me ollaan Suomessa ja täällä olis kohteliasta noudattaa etikettiä...ihan yks ja sama mitä Jenkkilässä tehään.
 
Meiks
Ai Oscarit juhlavampi kuin häät....hmmm. Tää on just tätä nykyaikaa =) Mut etiketti on tehty just siksi, ettei tarvitse arpoa. Yks joka on kans aika loukkaavaa, on se että juhlaväki soittelee perään et hei mä tapasin eilen yhen jaskan saaks mä ottaa sen pileisiin mukaan.. tai ottaa kysymättäkin. Ja nää on JUST niitä, ketkä ei jaksa KIINNOSTUU niinku etiketeistä tai whatever.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Meiks:
Ai Oscarit juhlavampi kuin häät....hmmm. Tää on just tätä nykyaikaa =) Mut etiketti on tehty just siksi, ettei tarvitse arpoa. Yks joka on kans aika loukkaavaa, on se että juhlaväki soittelee perään et hei mä tapasin eilen yhen jaskan saaks mä ottaa sen pileisiin mukaan.. tai ottaa kysymättäkin. Ja nää on JUST niitä, ketkä ei jaksa KIINNOSTUU niinku etiketeistä tai whatever.
Juu muuten ihan samaa mieltä, mutta silti olisin valmis väittämään, ettei Suomessakaan häihin ole ennen pukeuduttu niin viimeisen päälle kuin nykyisin puunataan. Melkoisia rentoreiskoja oli häissä joskus 80-luvulla.
 
kukkuluuruu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Te ja teidän etikettinne! Miltäköhän vuosisadalta se on.
Voisitkko kertoa oman etikettisi ja milloin sen olet laatinut.
Juhlapukeutuminen kertoo ihmisistä yllättävän paljon.
Koko arvomaailmasta ja muiden arvostamisesta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?!:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?!?:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
On se astetta huolitellumman näköistä kun on sukat.
Sittenhän esim. Oscar-gaalassa olisi jokaisella naisella sukkahousut. Mutta onko heillä, eipä taida olla ;)
Oscar-juhlat ja kirkkohääthän ovatkin ihan sama juttu :LOL:
Eikö Oscar-gaala ole vielä juhlavampi tilaisuus kun jotkut häät? Eikö ne naiset siellä varmasti halua olla huolitellut, kauniimmat sääret omaavat, verrattuna johonkin pikku häihin? Jos sukkahousut kerta tekee huolitellumman näköiseksi, sääristä kauniimmat, niin miksi heillä EI ole niitä? :)
Kyllä mä kunnioitan häitä joihin minut on kutsuttu kunniavieraaksi, PALJON ENEMMÄN kuin jotain Oscar-gaalaa. Ja nyt taas unohdetaan se, että kirkko on ihan eri asia entä joku pystienjakokännäämistilaisuus.

Siis kyse onkin nyt vaan siitä, että KIRKKOON on laitettava sukkahousut? Enkä mä nyt mitenkään halua riitaa haastaa tai mitään. Mutta ihmettelin vaan tuota, että huolitellumman näköistä, kauniimmat sääret - kommenttia enkä niinkään sitä kunnioittamista. Koska jos sääret oikeesti olisi niin paljon upeammat sukkahousuissa niin eiköhän jokainen julkkisnainen kulkis aina sukkahousuissa ;) [/quote]

Luulen, ettei sitä ole raamatussa säädetty, onko kirkkoon laitetava sukkikset, eikä siellä kirkossa ole myöskään pokea, joka heittäisi sopimattomasti pukeutuneet ulos. Anna palaa, mene ilman sukkiksia.[/quote]

ei olekaan vaan etiketissä.
 
vieras
Joku on nyt vähän etiketin orja...

Mutta sun on varmasti parasta lukea tarkoin kaikki etiketit ja mennä sellaisissa vermeissä, niin sulla on varma olo omasta pukeutumisesta. Niin ei ahdista.
 
-
Ei mun mielestä minimekko kuulu häihin, mä en tykkäis ainakaan jos joku häävieraista sellasen vetää päälleen mun häihin kirkkoon. Pitäkööt sellaista ihan missä muissa juhlissa haluaa. Itse pidän minihameita jos lähden baariin tai joihinkin ei-kirkollisiin juhliin (kaverisynttärit, vappubileet jne.) Todellakaan en häihin moista laita sen jotenkin sanoo järkikin. Taas se onko häävierailla sukkahousut tai näkyykö olkapäät ei jaksa kiinnostaa :)
 
?!?!?
Mä en ole missään vaiheessa ottanut mitään kantaa tuohon etiketti kysymykseen. Jos se on etiketin mukaista, niin ok. Ainoa mihin takerruin oli tuohon ulkonäköasiaan koska, minusta, se ei ole totta, että jokaisen naisen sääret on kauniimmat tai huolitellumman näköiset sukkahousuissa. Sen takia käytin tota Oscar-gaalaa esimerkkinä.
 
vieras
en aina ymmärrä miks asioista pitää tehdä niin vaikeita, ei ne sukkahousut montaa euroa maksa jos ei sellaisia omista ja kyllä aikuinen ihminen kestää sen lyhyen ajan kirkossa istua ne sukkikset jalassa istua, sen jälkeen käy sitten vaikka riisumassa pois..eikä ole iso vaiva myöskään heittää vaikka huivia paljaiden olkapäiden peitoksi sen kirkossa istumisen ajaksi.

Miksi pitää väkisinkin yrittää olla noudattamatta etikettiä? joskus voi vähän joustaa, kyse kuitenkin ihan yksinkertaisesta asiasta..ei ole musta liikaa pyydetty, että kunnioittaa hyviä tapoja ja hääparia.
 

Yhteistyössä