Miten kulutatte päivänne kotiäidit lastenne kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käydään ulkona, yritetään saada ruoka-aikaiseksi, pestä pyykkiä ja hoitaa vaatehuoltoa ja pitää koti sellaisena, ettei trombin luule käyneen just äsken... Joskus leivotaan ja muutakin tehdään.

Luen, kun joskus imetän vauvaa niin, ettei tarvitse taaperoa vahtia samalla. Ja kuuntelen ylen ykköstä. Joskus käydään jollain kokoonpanolla yleishyödyllisten (kulttuuri)yhdistysten kokouksissa ja niiden toimintaan liittyvissä palavereissa.

Aina olen yksin lasten kanssa jos kotona ollaan... Viitenä päivänä viikossa on meno jonnekin, on perhekerho, lasten kerhot, muskarit ja pyhäkoulu. Kun ollaan lapsien kanssa kotona niin minä yleensä touhuilen jotain, teen ruokaa, laitan pyykkiä, siivoan jne, toki välillä istuskelenkin tai touhuan koneella. Lapset leikkivät.

Omaa aikaa on sitten kaksi kertaa viikossa kun käyn harrastamassa, tällä hetkellä itämaista tanssia ja kilpatanssia. Nyt lapset alkoivat uutena molemmat kerhon, jouluun asti oli vain toinen kerhossa. Nyt huomisesta alkaen saan sitä omaa aikaa kaksi kertaa viikossa pari tuntia kerrallaan, ja sen ajattelin käyttää asioiden hoitamiseen ja siivoamiseen.

meillä on tosi säännöllinen päivärytmi.. 4lasta.

aamulla herätään kahdeksan jälkeen (kun ei enää väsytä), aamupalan jälkeen lapset leikkii ja minä alan valmistella ruokaa. ennen ruokaa mennään ulos, riippuen säästä ja jaksamisesta.
ruoka syödään puolilta päivin, minkä jälkeen kaksi nuorimmaista menee päiväunille ja kahdelle isommalle luen siinä vaiheessa muutaman kirjan. sen jälkeen meillä on rauhallista aikaa n. 1,5h, jolloin isommat tekee jotain "isojen juttuja", minulla aikaa tehdä omia juttuja tai levähtää. päiväunien jälkeen syödään välipalaa, jonka jälkeen saatetaan käydä ulkona tai sitten leikitään sisällä. puoli viiden-viiden aikaan syödään ruokaa, jolloin isäkin on toivon mukaan tullut jo kotiin. "toimintojen" välissä teen tiskiä, pyykkihommaa ym kotihommaa.

näin meillä menee päivät. yleensä minulla on kerran tai kaksi viikossa harrastus, missä käyn, nyt ei ole, kun olen viimeisilläni raskaana ja äitiyslomalle jäänyt. mut illalla sitten tehdään sitä, mitä ei ole voinut päivällä lasten kanssa tehdä.

Syödään aamupala,30min-60min leikkiä, mennään ulos, tullaan syömään, leikkiä, kirjanlukua, palapelejä, pelejä, piirtämistä maalaamista, välipala, leikkiä/ulos, ruoka, touhuilua/to esikoisen liikuntaleikkikerho(mä oon sil aikaa pienemmän kanssa kotona).iltapesut-palat ja nukkumaan.
Ruokaa teen ja siivoan kun pojat leikkii omiaan ja kun mulla ei oo mitään kotihommia ja jos pojat pyytää tehdään jotain yhdessä.

Ja tää tapahtuu n.klo.7-19.30 välisenä aikana

Yhteistyössä