Miten kukaan voi tehä itsarin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma-73

Aktiivinen jäsen
29.08.2005
3 230
0
36
Porvoo
Maailman itsekkäin teko! Muille jää suru. Vaikka olis kuinka huonosti asiat niin miten tollaseen tekoon ajautuu? Mulla on ollut todella huonoja vaiheita elämässä, mut en ole ikinä ajatellut itsaria koska olen pelkuri; en tiedä miten tekisin sen ja en haluaisi lapsilleni elämää ilman minua ja heidän tietävän, että mamma teki itsarin.

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Noh, se selittääki miks kysyt tämmöstä jos et ole sitä oloa koskaan kokenu että ainoa mahollisuus on lähteä lopullisesti. :/

Voi olla, mut haluaisinkin tietää, että mikä vois olla niiiin huonosti, että on jätettävä suru muille ja ite "pääsee pälkähästä"? Olen ollu miehen serkun hautajaisissa, joka teki itsarin ja jäi vaimo+13v ja 15v lapset.

Sitten sinulla ei ole ollut tarpeeksi huono olla kun et ymmärrä. Minusta on ihan älytöntä itsekkyyttä vaatia toista elämään paskaa elämää vain sen takia ettei itselle tulisi surua. Tosi itsekästä.
Itsekin olen hautonut ja siinä tilanteessa ei kiinnosta paskankaan vertaa mitä muut ajattelee. Ainoastaan lapset on pitäneet elämässä kiinni. Voi kun tietäisit vaan millaisia taustoja itsemurhan tehneillä voi olla..

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Sitten sinulla ei ole ollut tarpeeksi huono olla kun et ymmärrä. Minusta on ihan älytöntä itsekkyyttä vaatia toista elämään paskaa elämää vain sen takia ettei itselle tulisi surua. Tosi itsekästä.
Itsekin olen hautonut ja siinä tilanteessa ei kiinnosta paskankaan vertaa mitä muut ajattelee. Ainoastaan lapset on pitäneet elämässä kiinni. Voi kun tietäisit vaan millaisia taustoja itsemurhan tehneillä voi olla..

Kerro ihmeessä!

Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Noh, se selittääki miks kysyt tämmöstä jos et ole sitä oloa koskaan kokenu että ainoa mahollisuus on lähteä lopullisesti. :/

Voi olla, mut haluaisinkin tietää, että mikä vois olla niiiin huonosti, että on jätettävä suru muille ja ite "pääsee pälkähästä"? Olen ollu miehen serkun hautajaisissa, joka teki itsarin ja jäi vaimo+13v ja 15v lapset.

en sano juuri muuta sulle kuin että jos et itse tiedä sitä tunnetta niin älä vaivaa päätäs sillä.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Itsemurhaa hautova saattaa jopa ajatella, että läheisillään on parempi ilman häntä.

näin mun sisko ajatteli, ja ei jaksanu enää yhtään mitään, halus vaan pois ja et tuska helpottas. kolmen itsemurha yrityksen jälkeen on mielisairaalassa, ollut 3kk jo.

Maailman itsekkäin teko! Muille jää suru. Vaikka olis kuinka huonosti asiat niin miten tollaseen tekoon ajautuu? Mulla on ollut todella huonoja vaiheita elämässä, mut en ole ikinä ajatellut itsaria koska olen pelkuri; en tiedä miten tekisin sen ja en haluaisi lapsilleni elämää ilman minua ja heidän tietävän, että mamma teki itsarin.

sä et selvästikään tiedä mikä on masennus ja ne tuntemukset, joten uskon kyllä et ymmärrä niitä ihmisiä , tai mun ajatuksia!

Kerro ihmeessä!

Ai sulle näiden kommenttien jälkeen? Enpä taida. Tuskin muuta tulisi kuin vähättelyä.

Omalta kohalta voisin kertoa vaikka koko elämäntarinan, josko siitä aukeais syitä mikä voi olla niin huonosti. Oikeasti, toivo vaan että tämän asian suhteen jäätki tietämättömäksi, millanen se olo voi olla.

Aivot ei toimi terveesti. Itsemurhan oikeasti tekevä on toisessa todellisuudessa jo ennen kuolemaa. Turha edes yrittää ymmärtää normaalin "tuskan" kautta. Normaali terveellä ihmisellä on biologinen esto sisällä joka estää itsemurhan. Itsemurhaa tekevän todellisuus on vääristynyt täysin toivottomaksi. Täysi kyvyttömyys nähdä toivoa edes tulevaisuudessa.

Jos sen pystyy sisäistämään .. niin silloin voi ymmärtää itsemurhan tehnyttä.

On erikseen "parasuisaidia" potilaat, jotka saattavat esittää tekevänsä itsemurhan vaikka useita kertoja.. jotkut jopa useita kymmeniä kertoja. Se on eri tilanne ja kyse on ihan diagnosoitavasta mielisairaudesta, häiriöstä. Nämä haluavat vain huomiota. Ainakin suurimmissa kaupungeissa on 24/7 psykiatrinen päivystys para-potilaille.

No jos ihmisellä on todella paha olo, niin ei siinä ajattele enää muuta kuin helpotusta.
En nyt puhu masennuksesta, stressistä vaan todellista ahdistuksesta ja siinä ei sitten auta varsinkaan ihmisten "ota itseäsi niskasta kiinni tai ajattele läheisiäsi kommentit" :/

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Itsemurhaa hautova saattaa jopa ajatella, että läheisillään on parempi ilman häntä.

Näin juuri. Siitäkin huolimatta olen sitä mieltä, että se on itsekäs teko. :(

Entäpä se että pitäisi elää muiden takia? Eikö se ole itsekästä?

Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71:
No jos ihmisellä on todella paha olo, niin ei siinä ajattele enää muuta kuin helpotusta.
En nyt puhu masennuksesta, stressistä vaan todellista ahdistuksesta ja siinä ei sitten auta varsinkaan ihmisten "ota itseäsi niskasta kiinni tai ajattele läheisiäsi kommentit" :/

niinpä, nää on niitä ihmisiä ketkä eivät ymmärrä masentuneitten ihmisten ajatuksen juoksua , ja toivon ettei kukaan joudu käymään sitä helvettiä lävitse!

kun olet yrittänyt itsaria mutta et onnistunut jostain syystä tule sen jälkeen kertomaan oliko itsekästä vai ei

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:

kun olet yrittänyt itsaria mutta et onnistunut jostain syystä tule sen jälkeen kertomaan oliko itsekästä vai ei

no ei kait se nyt tietenkään ihmisen itsensä mielestä ole itsekästä. Kun mieli ei toimi kunnolla tuntuu monet muutkin asiat erittäin loogisilta ja oma käytös ihan täysin hyväksyttävältä.

Entäpä se että pitäisi elää muiden takia? Eikö se ole itsekästä?

Mutta onko se itsari ainut vaihtoehto? Toki se sillä hetkellä siltä ihmisen itsensä silmissä näyttää, mutta onko se?

Yhteistyössä