Miten kukaan vanhempi voi olla näin törkeä??!! (lapselta varastaminen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiehuu ja kunnolla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä piilottelin teininä lompakkoani, koska isäni "lainasi" sieltä usein rahaa kaljaan (oli työtön alkoholisti) Olin itse hankkinut rahat jakamalla mainoksia. Rahoja en koskaan saanut takaisin, tosi kiva iskä.

Mä kitkutan vaikka miten, ettei tarvi lapsen rahoja ottaa. Aikuisille on oma kolikkopurkki, josta saa ne parkkirahat, possuun ja lapsen tiliin ei kajota. Muksu on saanut lahjarahaa saatesanoin "voitte ostaa jotakin tarpeellista" mutta vielä ei ole tarvinnut käpälöidä.

Mun vanhemmat tosin ottivat aikanaan autonostoa varten rahaa tililtäni, mulle oli myös säästetty pikkumuksusta asti. Mutta pankissa tekivät suoraveloitussopimuksen, eli joka penni tuli vakiokuukausierinä takaisin. Itse asuin vielä kotona ja vanhempien kustannuksella, eli mun elämään se laina ei vaikuttanut.

Hiiltyisin kyllä, jos mies menisi sorkkimaan lapsen rahoja luvatta. Eri juttu, jos joku katastrofi iskee ja on PAKKO, mutta se pakko kyllä neuvotellaan ja huolella lävitse, ennen kuin senttiäkään pannaann minnekään.

Tämä on pahin mitä mä tiedän: tyttö raiskattiin, tekijä sai tuomion ja tyttö sai korvauksia. Kun korvaukset saapuivat, äiti nosti ne eikä kertonut edes tytölle niiden tulleen. Äiti sitten käytti ne rahat kokonaan ja asia selvisi tytölle vasta reilusti jälkikäteen. Tyttö oli siis alaikäinen.

Siis mitä ihmettä! Mistä tuon ikäiset saavat OMAA rahaa? Ja mukamas vielä pyhää! Voihan elämän vaje

No kyllä minusta on törkeetä mennä ottamaan luvatta lapsille säästöön tarkoitettua rahaa!! Oli sit kyseessä 10e tai 100e. Ja itse alussa sanoin, että possut olivat vastaikään tyhjennetty, siirretty ne rahat lapsien omille tileille. Ja tässä 2kk aikana on ollut paljon ylim.menoja että ei nyt joka päivä tule heitettyä euroja lasten possuihin.

JA KYLLÄ MEILLÄ NUO LASTEN SÄÄSTÖPOSSUN RAHAT ON LASTEN OMIA RAHOJA!!

Sieltä voi hätätilanteessa ottaa, mutta ei niin että siitä ei kerrotta kenellekään mitään!!

Sitä minäkin ihmettelin, silloin kun multa hävis rahaa. Syy lienee, että omaa rahaa ei ole tarpeeksi ja on mahdoton halu käyttää rahaa. Mutta sitä tunnetta en unohda koskaan. Tunne, kun huomaa, että omista säästetyistä saaduista rahoista on hävinnyt muutama kymppi tai kenties isompikin summa on kamala. Silloin tiedän aina syyllisen. Tiedän, että se on toi vanhempi, joka ne pölli. Joskus tietenkin ei heti myönnetä, mutta kukas muukaan niitä olisi voinut viedä. Ja sitten vielä se odottelu, kun maksetaan takaisin. Se voi olla pitkä aika; viikkoja, kuukausia. Tunne, että en olekkaan enää niin "rikas" kuin hetki sitten on surullinen lapsen mielestä. Tunne, että kun mä saan ne rahat takaisin, niin vanhempi on köyhempi ja mä en rikastu vaan saan takaisin rahat, jotka mulla oli tässä hetki sitten ja jotka multa voidaan minä hetkenä hyvänsä viedä uudestaan. Tunne, että säästäminen on turhaa, kun joku voi varastaa mun rahat. Pelko aina rahojen määrän tarkistaessa. Nää tunteet ajoi mut siihen tilanteeseen, että oli pakko alkaa pitää kirjaa rahojen määrästä eli laittaa muistiin summa, mitä mulla on, jotta ei tule huijatuksi.

Yhteistyössä