Miten kukaan vanhempi voi olla näin törkeä??!! (lapselta varastaminen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiehuu ja kunnolla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiehuu ja kunnolla

Vieras
Meillä on lapsilla säästöpossut, joihin aina säännöllisesti tiputetaan kolikoita ja välillä isovanhemmatkin sinne niitä lapsille tiputtelee.. Viimeisimmän tyhjennyksen/talletusten jälkeen molemmissa pitäis olla päälle 20e rahaa.. No eipä ole!!

Tänään viimeeks sinne lasten kanssa rahaa laitettiin ja ihmettelin kun näkyy niin vähän isoja kolikoita, no en ihmettele enää.. Kun sain lapset nukkumaan niin aukasin possut ja laskin rahat niin sieltä puuttuu ihan päässälaskutaidoilla ainakin 10e edestä isompia kolikoita. Possut ovat korkealla kirjahyllyllä, että meidän taaperot ei sinne pääse käsiksi. Molemmissa possuissa on avaimet kiinni.

Eli eipä jää vaihtoehdoksi kun se, että oma mies on sieltä ottanut johonkiin lupaa kysymättä ja kertomatta.. :( Meillä on ollut tiukkaa ja on edelleenkin, mutta ei niin tiukkaa että pitäisi lasten possuista varastaa!!!!!! V****!!!!!! Tekis mieli mennä kuristaa tuo äijä tuonne sänkyyn näin karkeasti ilmaistuna!! Paha mieli, pettymys.. Miten joku voi noin tehdä?

Minusta tuo on varastamista, koska ei ole kertonut. Ja kukaan muu ei ole sieltä voinut mitään ottaa!! Ei ole isosta summasta kyse, mut silti.. Kirjoitin vihaisen viestin miehelleni, lukekoon sen aamulla sitten yksin kahvipöydässään..

Ja tiiän jo vastauksen!! Se sanoo, että ei ole ottanut mitään ja minä vaan kuvittelen.. Mut en kuvittele, siitä olen 100% varma. Ja tiiän että tulee ihan älytön riita, mitä te tekisitte? Näköjään ei mun tarvii siihen enää luottaa yhtään, antaa tosi hyvän esikuvan omille lapsilleen :(

No meillä kävi vähän samoin ja olin kyllä vihainen... Tulin kiinnittäneeksi huomiota, että lapsen possusta oli hävinnyt muutama seteli aikoina kun mies oli työttömänä ja raha tiukalla. Kiehuin samaan tapaan raivosta, että lapsen rahat on pyhiä vaikka mitä tapahtuisi...pääasiassa olin kuitenkin erittäin loukkaantunut siitä, ettei mies ollut tullut sanomaan minulle jos hänellä ei raha riittänyt omiin menoihin! Minä kuitenkin olin töissä, joten olisi liiennyt miehelle ne parikymppiä mitä sieltä possusta hävisi.
Mutta mieheesi oli kyllä se ero, että hän asian heti myönsi, häpesi kyllä tekemäänsä ja hänellä oli kukkarossa lappu johon oli kirjannut ylös mitä oli lapsen possusta lainannut. Sanoi, että toivoi ettei kukaan huomaisi ennenkuin palauttaisi rahat ja sanoi syyksi, että on niin alentavaa pyytää rahaa kahvilassa istumiseen, mutta kun päivät on niin pitkiä yksin kotona (meidän lapset on koululaisia). :/ No hän palautti rahat heti ekasta palkasta possuun ja lapset eivät koskaan saaneet tietää. Vannoi, että olisi palauttanut vaikken olisi koskaan saanut tietää.

Meillä oli ennen myös avonainen kolikkolipas jonka sai auki millä tahansa (ns päiväkirjan lukko, jonka vaikka hiuspinnillä väänsi auki) muutamana aamuna heräsin samaan aikaan kun mies teki töihin lähtöä ja kuulin kun otti sieltä kolikoita, äkkiähän ne säästöt hupenee jos joka aamu sieltä 5e ottaa tupakkarahaa...

Noh, tyhjensin lippaan pankkiin, ja hommattiin kunnon säästöpossu avainta ei koko taloudessa ole joten rahat on ja pysyy siellä.

Näitä riittää.Mun lasten isä vei tytön vakuutusrahat mitkä tyttö sai kolarin jälkeen.Nyt oli joulun jälkeen vienyt 400 sen tililtä,likka soitti että kiva ylläri.Hän opiskelee ja rahat tiukilla muutenkin ja isällään on vakityö josta saa 3000 euroa kuussa käteen eikä muka sillä pärjää.Käskin ottaa isältään käyttöoikeuden pois.

Exä oli nuin törkee. Vähistä rahoista oon aina lasten possuun tiputellu kolikoita.
Meil oli (on edelleenkii) semmonen iso pönikkä mihin aina tyhjensin normi possun kun siinä oli tietty määrä rahaa. Kerran sit ihmettelin et miks se iso pönikkä oli niin tyhjän tuntune vaik pitäis olla miltei täys. Laskin kaikki ja puuttui iso summa. Exä oli sit viinanhimoissaan menny ottaan kaikki 20 senttisiä suuremmat kolikot.
Ja eron jälkee oli käyny lapsen tililtäkii jotai ottamassa ennenkuin menin pankkiin ja muutin asian niin et miä vaan saan ottaa jos on tarvis. Ei oo semmosta tarvista tullut.

Meillä kaksi sellasta kolikkopurkkia jotka tytön. Oikeammin toinen lipas jossa setelijuttuja jos saanut ja isompia kolikoita ja toinen lasipurkki johon heitellään ihan kaikki ekstrat taskusta. Lasisesta otamme aina kun tarvis johonkin saada pikku kolikoita yms.

No jouduttu joskus lainaamaan, ku on ollu tarve käteiselle just silloin. Mut laitan kyllä tilille sit korkojen kera ;)

Mut tollanen on törkeetä jos ristiäisrahat käytetään omiin harrastuksiin tai toi mitä "akka" kirjotti!

Meillä myös exä tyhjentää harva se kerta käydessään lasten kolikkopurkin. Rahaa sinne on kerätty jo 2 vuotta, mutta siellä on enää 5 senttisiä, veitsellä hajoitti sitä kolikkoreikää sen verran että sai vietyä sieltä. Esikko itki pitkään sitä, että isi rikko hänen rahapurkin.

Suututti silloin niiiiin paljon. Enää en laita kolikoita tohon purkkiin, meillä on keittiön kaapissa kaikkien jauhopussien takana toinen lipas....

Mun ex varasti tyttärensä ristiäislahjaksi saamat rahat ja ryyppäsi ne (eikä edes ollut mikään alkoholisti, joi tosi harvoin mutta kummastipa just silloin janotti).
Yäk, luojan kiitos on ex :x

[QUOTE="yhäippä";23114757]Meillä myös exä tyhjentää harva se kerta käydessään lasten kolikkopurkin. Rahaa sinne on kerätty jo 2 vuotta, mutta siellä on enää 5 senttisiä, veitsellä hajoitti sitä kolikkoreikää sen verran että sai vietyä sieltä. Esikko itki pitkään sitä, että isi rikko hänen rahapurkin.

Suututti silloin niiiiin paljon. Enää en laita kolikoita tohon purkkiin, meillä on keittiön kaapissa kaikkien jauhopussien takana toinen lipas....[/QUOTE]

Siis exäsi käy teillä oleilemassa ilman että itse olet kotona? En suvaitsisi moista.

otan minäkin joskus lapseni possusta, mutta laitan ne aina takaisin, tosin laitan ne suoraan pankkitilille, mutta kuitenkin takaisin ne saa. Niin ja itsehän ne sinne olen yleensä kyllä laittanutkin.

Mies sai aamulla mun "viestin" keittiön pöydältä.. Oli ihme kyllä kirjoittanut mulle ison paperin vastineeks, jossa pyysi useamman kerran anteeksi ja sanoi olevansa kusipää ym. että ei ole ollut oikeutta ottaa ja maksaa rahat takaisin kyllä.. Ihme siis se, että jotain kirjoitti. Enemmänkin odotin, että kieltää kaiken.. Yöllä vielä mietin, kun en saanut unta, että voisinko olla väärässä.. Mut en, en nyt sentään niin sekaisin ole, kun itsekin sinne oon tässä 2kk aikana useamman euron laittanut+kaikki pienet rahapussista.

Yöllä sitten kelasin sitäkin, että mies on varmaan ollut asialla aiemminkin. Kun viime kesänä ihmettelin vastaavanlaista toisista possuista.. Ja nyt mietin sitäkin, että olisiko kertonut edes jos en olisi huomannut tai olisiko edes maksanut koskaan takaisin noita "lainattuja" ja varastettuja rahoja. Jonkinlaista luottamuspulaa on meillä muutenkin, niin tämä kyllä laittaa taas miettimään asioita jälleen uudelleen.. :(

Lapset meillä vielä pieni, että onneksi eivät tajua mitä isi on tehnyt.. Mut silti, ne olivat lasten rahoja eikä meidän! Ja olen itsekin yhden kerran lainannut sieltä 2e parkkirahaa, kun ei ollut siihen hätään muualta ottaa kolikoita mut senkin kerroin miehelle ja laitoin summan takas seur.päivänä+muutakin.

Nyt siis eilen laskin molempien possujen saldot, laitoin ylös ja otin avaimet pois niistä ja piilotin ne. Pitää varmaan meillekin hommata erikseen vielä oma purkki/possu, josta voi tarvittaessa ottaa/lainata. Aika tiukalla on vaan viime aikoina ollee rahat, että senpä takia ei nyt päivittäin/viikoittaankaan tulee laittettua rahaa possuun ja senpä vuoksi olen iloinnut kun oon sinne saanut laitettua jotain tai isovanhemmat sinne ovat rahaa laittaneet.

Epäilen vaan, että mieskin on ollut kahvirahaa vailla, eikä ole ollut mistää ottaa. Mut ois voinut edes kysyä tai mainita, että voinko ottaa ja maksan palkkapäivänä takaisin jne.

Hmmm, meillä ei kyllä possurahoista nyt ihan noin isoa haloa nosteta. Ollaan useampaankin otteeseen jouduttu napsimaan niistä kolikoita, jos ollaan oltu menossa esim. bussiin tms. paikkaan, johon kelpaa vain käteinen. Ne possut on meillä lähinnä sellaisia lasten (3v ja 5v) huvituksia. Rahaa säästetään lasten tilille kyllä sitten ihan joka kuukausi muuten 50e/kk.

Yhteistyössä