miten koululainen pukeutuu talvella?

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
Lähinnä mietin, kun pakkaset alkaa niin mitä päälle? Yksi tuttu sanoi hänen poikansa olevan toppahousuissa koko päivän, mutta se kuulostaa korviini kuumalta ja tukalalta. Ajattelin ekaluokkalaiselle toppahousujen alle verskoja. On sitten tunnit verskoilla ja matkat sekä välitunnit toppahaousut päälle.

Miten muilla?

Oon koulussa töissä ja osa lapsista ei viittis riisua niit ulkohousuja pois. Etenki tuulihousujen kans osa toimii noin, mutta toppiksia riisuvat paremmin. Ite jos huomaan, et toppikset päällä, niin laitetaan kyllä riisumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pois vaan:
Oon koulussa töissä ja osa lapsista ei viittis riisua niit ulkohousuja pois. Etenki tuulihousujen kans osa toimii noin, mutta toppiksia riisuvat paremmin. Ite jos huomaan, et toppikset päällä, niin laitetaan kyllä riisumaan.

Joo ja se VIITSIMINEN helpottuis, kun koulun henkilökunta VIITSIS sitä jankuttaa, mutta jos ei sanota, ei ne ipanat VIITSI ja muista :whistle: :whistle: :whistle:

Toisekseen esim sisäkengät on pitkin käytäviä, kun henkilökunta ei jaksa välittää, joten ei ne lapsetkaan jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:

Joo ja se VIITSIMINEN helpottuis, kun koulun henkilökunta VIITSIS sitä jankuttaa, mutta jos ei sanota, ei ne ipanat VIITSI ja muista :whistle: :whistle: :whistle:

Toisekseen esim sisäkengät on pitkin käytäviä, kun henkilökunta ei jaksa välittää, joten ei ne lapsetkaan jaksa.

Täh?

Sori vaan, mutta jos mun mukelo ei VIITSIS/MUISTAIS ottaa toppahousuja jalasta pois koulussa, niin mun puolesta saa sitten istua takamus hiessä sielllä. :whistle: :whistle: En oleta, että opet vahtis kenellä on toppikset jalassa ja kenellä ei.

Meillä kanssa on ajateltu mennä farkut ulkohousujen alla tms.. Ei kyllä varmaankaan laiteta kovin paksuja toppiksia ihan normipakkasille. :)

Millaisia kenkiä koululaisenne pitävät nyt ja viileämmillä keleillä? :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Meillä kanssa on ajateltu mennä farkut ulkohousujen alla tms.. Ei kyllä varmaankaan laiteta kovin paksuja toppiksia ihan normipakkasille. :)

Meidän likalla on Gore-lenkkarit ja Puman varrelliset (karvavuorelliset) tennarit.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:

Meidän likalla on Gore-lenkkarit ja Puman varrelliset (karvavuorelliset) tennarit.

Meillä ekaluokkalasella pojalla vielä ihan kumisaappaat ja kun kylmenee niin goretex- talvilenkkarit.
Ja tämä ekaluokkalainen ei kouluun haalaria halua laittaa, enkä ole siihen pakottanut.

Ihan tavalliset housut eli farkut, sammarit, puuvillapökät tms. ja päällä ulkohousut.
Kenkinä gorelenkkarit ja tarvittaessa kumisaappaat.
Kyllä noi riisuu ulkohousút sisällä mutta eniten epäilyttää laitetaanko niitä välkillä jalkaan kumminkaan?
Ip-kerhossa on kumminkin "pakko" pitää kun ovat ulkona suurimman osan ajasta.
Niin ja noilla on sisäkengät erikseen koululla.

Poika on kyl vasta ekalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:

oppitunti kestää 45 minuuttia. lapsia luokassa noin 20 kappaletta. ennen tunnin alkua voi olla selvitettävänä välituntikinasteluja, kädet pitää nykyään pestä, jne. menee aika pitkään ennen kuin päästään kirjoja avaamaan, sitten katsotaan keneltä puuttuu kirja keneltä kynä jne.

ehkä jää 5 minuuttia aikaa opiskeluun? jos lellityt viitsivät olla hiljaa.

olisi kyllä hyvä että lapset olisivat mahdollisimman omatoimisia. oma perse se paistuu jos ei housuja ota pois.
Missä iässä se patistaminen ja kehottaminen ym. lopetetaan?
kyllä joskus pitää oppia itse ajattelemaan ja toimimaan.

Yhteistyössä