H
"hämmentynyt"
Vieras
Oon nyt vähän ihmeissäni erilaisista ohjeista... Mulla on ollut tapana huudahtaa joku "äppäpp", kun pentu tekee jotain kiellettyä, ja jos olen joutunut monta kertaa kieltämään niin sitten olen ottanut niskasta kiinni ja pitänyt hetken paikoillaan. Näin kasvattajakin neuvoi.
Nyt sitten olen lukenut (useammastakin lähteestä) että niskasta ei saisi ottaa kiinni, eikä alistaa pentua pitämällä aloillaan?!
Eli pilaanko mä nyt tuon koiran? On terrieri, ja aika kovapäinen, ja sen(kin) takia minusta tuntuu tärkeältä kitkeä pahat tavat heti alkuunsa pois, esim. pureminen.
Nyt sitten olen lukenut (useammastakin lähteestä) että niskasta ei saisi ottaa kiinni, eikä alistaa pentua pitämällä aloillaan?!
Eli pilaanko mä nyt tuon koiran? On terrieri, ja aika kovapäinen, ja sen(kin) takia minusta tuntuu tärkeältä kitkeä pahat tavat heti alkuunsa pois, esim. pureminen.