Miten kohtu voi olla jo näin korkealla??? Ja vauvakin tosi iso??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "xxxx"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

"xxxx"

Vieras
raskausviikkoja vasta 14 ja kohtu yltää jo napaan, ylikin. Kaikkien oppaiden mukaan kohtu alkaa näilläviikoilla tulla vasta esiin lantiosta.

Mutta ultrassa vauvan pään oli minun napani alla ja ihan äippäpolin lääkäri tämän sanoi.

Vauva myös tuntuu tosi isolta. Oppaiden mukaan sikiö on näilläviikoilla n. 35g mutta ultran mukaan minun pikkuinen on jo 81g.

Lääkäri vain sanoi että vastaa viikkoja ja vakuutti että kaikki on hyvin.

Vasta kotona huomasin eron noissa mitoissa. Uskon kyllä että kaikki on hyvin. Raskaus on sujunut hyvin ja pieniä liikkeitä tuntuu jo. Kolmasti käynyt ultrassa ja kaikki hyvin.

okei, tuo vauvan kokohan saattaa olla vain mittausvirhe. Mutta kohtu on tosiaan jo noin ylhäällä.

tämä neljäs raskaus, aimmissa sikiö ollut ennemminkin pieni. Vatsani kyllä ollut aina iso. Mutta lyhyt mie olen (155cm) että pakkohan sen on jonnekkin kasvaa.

tätä miekin vähän mietin. Mutta kahdessa ekassa ultrassa saatiin sama laskettuaika. Joitten mukaan siis viikotkin laskettu. Tässä viimeisimmässä ultrassa ei lääkäri sanonut siitä mitään.

Miten mahdetaan oppaassasi laskea nuo raskausviikot? Toisissa ne lasketaan hedelmöityshetkestä eteenpäin eli heittävät parilla viikolla neuvolan käyttämiin kuukautisten alusta laskettuihin viikkoihin.

Luota ennemmin ihan vaan siihen mitä lääkäri sanoo kuin siihen,mitä jotkut yleispätevät oppaat sanoo.Mullakin on neljäs raskaus menossa ja kohtu pomppas ihan alusta alkaen tosi ylös.Kauaa en siis pystynyt raskautta salaamaan kun maha vaan tulla änki tuohon näkyviin.Sf-mitta etenee edelleen ylimmän käyrän yläpuolella ja nyt ollaan jo loppupuolella tällä taipaleella eli viikkoja 35. Noissa oppaissa on usein se,että niihin on koitettu tehdä keskiarvojen keskiarvoja vastaavaa tekstiä.Itsekään en ole pystynyt samaistumaan niihin tässä(kään) raskaudessa.

Aika jännä, ettei sitä tosiaan ton kummemmin oo kommentoitu.
Mulla nyt rv 11+0 ja kohtu tuntuu jo tossa housun kauluksella, eli on jo lähempänä napaa kun häpyluuta. Oon kanssa ihmetelly, että miten näilä viikoilla on jo noin ylhäällä. Mutta en näköjään oo ainoo. Mulla kohtu kasvaa suoraan ylöspäin ja oon ihan normi mittanen selältäni ja muutenkin. Jos tätä tahtia kasvu jatkuu, niin oon kanssa noilla viikoilla samoissa mitoissa. Ja kolmas raskaus mulla menossa.

Mitat on vaan arvioita, ei täysin tarkkoja. Minulla alkoi jo rv 15 tuntua liikkeet ja maha pullotti ihan kivasti, eli se on niin yksilöllistä, miten raskaus näkyy kullakin ja millä korkeudella kohtu on. Muakin huvitti nuo vauvakirjojen tekstit, kun mulla oli tosi korkealla kohtu jo puolivälissä, olen pienikokoinen, kun niissä kirjoissa selostettiin että kohtu yltää siihen ja tähän kohti. Mutta luotin lääkäriin, kun sanoi että kaikki on hyvin :) sf-mitta oli iso, mutta vauva painoi syntyessään 38+2 hieman alle kolme kiloa siltiin.

Yhteistyössä