Miten kohteliaasti avokki ulos omasta asunnosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aurinko ei paista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aurinko ei paista

Vieras
Mikä on keinovalikoima jos kohteliaasti on pyydetty avokkia muuttamaan pois asunnosta, josta hänllä ei ole omistusosuutta. Tätä on pyydetty pitkään ja kirjallisestikin. Hänen taloudellinen intressinsä on jäädä ilmaiseksi asumaan.

Jos sanominen ei auta, niin sitten pakkaat tavarat ja kamat ulos, ja sarjoita lukko uudestaan. Aloittaisin itse tuolla lukon sarjoittamisella, tavarat kerkiää myöhemminkin.

Sama täällä.Avokki ei suostu muuttamaan erilleen vaikka olen pyytänyt.Hänellä ei ole tuloja tällähetkellä ja kun taas saa kelan päivärahaa suurin osa menee omiin velkoihin ja olueeseen ja tupakkaan.Olen ehdottanut,että muuttaisi omaan asuntoon saisipa sitten "huusata" mielensä mukaan..kumpikin!

Alkuperäinen kirjoittaja --neito--:
Jos sanominen ei auta, niin sitten pakkaat tavarat ja kamat ulos, ja sarjoita lukko uudestaan. Aloittaisin itse tuolla lukon sarjoittamisella, tavarat kerkiää myöhemminkin.

Toista ei voi ajaa pois vakituisesta asunnostaan, vaikka ei olisi omistusoikeutta. Siis jos ei ole valmiina toista, vastaavaa paikkaa mihin voisi mennä asumaan. Ainoastaan jos siis voit todistaa että olet antanut tarpeeksi aikaa poismuuttamista varten. En ole ihan varma, mutta voisit kyllä pyytää esim. viranomaisapua hänen poistamisekseen asunnostasi.

Ei ole mitään pykälää, mikä estäisi toisen ajamisen omasta talosta. Yleensä nämä lähdöt on puhuttu ja vihjailtu monen monta kertaa.. Lukot uusiksi ja kamat ulos. Ei varmaan tule yllätyksenä.

Mä vaihtaisin lukot ja pakkaisin kamat. Omasta asunnostaan voi loisen taatusti heittää pihalle, jos on kerran jo varoitukset annettu. Jos ei muuten lähde, niin soita poliisit hakemaan.

Mulla oli joskus tollanen tilanne ja annoin sillon miehelle päivämäärän mihin mennessä tavaroiden ja miehen poistuttava! Jos ei niin sanoin heittäväni kaikki tavarat ulos ja todellakin vaihtavani lukot! Sattuu vielä ystävä oleen lukkoseppä! Päivämäärän lähestyessä mies yritti kyl kaikkee, mut mä pysyin päätöksessä ja kyllä se sit tosiaan keräs kamansa sinä viimeisenä mahdollisena päivänä ja häipy onneks pois mun elämästä :-) Annoin tosiaan kuukauden verran aikaa, ett ehti ettiin asunnon,koska kyl aina jostain vuokra-asunnon saa! Tai sitten vaan muuttaa vanhammilleen tai jollekkin mukavalle kaverille, joka suostuu elätin ittellensä ottaan!

Uteliaisuus heräsi.Minkälaisia tyyppejä nämä ihmiset ovat ketkä eivät suostu vapaaehtoisesti lähtemään?Hankala tilanne.Ei tällasella eitoivotulla henkilöllä ole mitään oikeuttaa jäädä notkumaan toisen riesaksi.Toivottavasti järkipuhe auttaa.Jos ei,eiköhän kaverit voi jeesata ei toivotun pois ja uusi sarjoitus lukkoon.Ei kenenkään tarvi kärsiä jostain ei-toivotusta.

Voin kuvitella tapauksen. Keskittynyt koko elämänsä omaan mielihyvään, eli rälläämiseen ja ryyppäämiseen. Välillä menee lujaa, on rahaa (lue juomiseen) ja kavereita. Sitten tulee kuivempi kausi, jolloin täytyy sen verran mielinkielin naiselle, että on katto pään päällä. Nämä miehet yleensä sotkevat raha-asiansa perusteellisesti, luottokelvottomia. Silti pitävät itseään niin hyvätuloisena.. siipeilijöitä kaikin puolin. Vetoavat ensin näihin "pelastajanaisiin", hekin väsyvät todellisuuteen jossain vaiheessa.

Juuei lukkoja tartte vaihtaa, hommaa vaan lukkoseppä sarjoittamaan ne uudelleen. Helppo ja nopea homma. Äijän kamat ulos ja lukot uusiksi. Eipä se sitten enään sisään pääse.

Mikä tossa niin vaikeaa on?

Alkuperäinen kirjoittaja sohvis:
Uteliaisuus heräsi.Minkälaisia tyyppejä nämä ihmiset ovat ketkä eivät suostu vapaaehtoisesti lähtemään?Hankala tilanne.

Ystäväpariskunnalle tuli ero siksi, että naisella oli Ike Kanervan kaltainen kaveri, joka lähetteli hänelle jos jonkunlaisia tekstareita ja joihin nainen vastasikin. Hän jäi tästä kiinni ja mies, joka omisti asunnon, ilmoitti, että se on ero nyt ja että naisen pitää lähteä pois. Nainen ei aluksi meinannut, sillä hän ei ehtinyt heti saada uutta asuntoa ja lisäksi hän oli sitä mieltä, että nuorin lapsista ei ymmärrä, jos äiti lähtee yhtä äkkiä pois. Lisäksi nainen koki, ettei tekstiviestien - vaikkakin eroottissävyisten - lähettäminen ole pettämistä eikä "oikeutus" erolle.

Niinpä mies vaihtoi lukot ja haki naiselle käräjäoikeudelta häätöä. Häätöprosessi tosin kestäisi jonkin aikaa, joten nainen ehti saada jo asunnon ja sai luvan asua kotonaan niin kauan kunnes vuokra-asunto vapautuu. Myös lasten huoltajuudesta he sopivat jo lakituvan ulkopuolella.

Jos tiedät, että miehelläsi on paikkakunnalla tuttuja, johon pääsee yökylään esim. kavereita, sukulaisia, vanhemmat tms, niin voit tosiaan vain vaihdattaa lukot ja kun soittelee ovikelloa, niin huutelet päivänjatkot vaan postiluukusta... Jos olette väleissä, niin ilmoitat päivämäärän, mihin mennessä kerättävä kamat pois eli esimerkiksi nyt olisi loistava hetki ilmoittaa, että 30.4. mennessä kamat on oltava pois eli hänellä olisi tasan kalenterikuukausi aikaa kerätä romunsa pois. Toki jos epäilet kostoa hänen taholtaan, niin kannattaa laittaa passit, käteiset rahat, korut yms. talteen lukkojen taakse. Myös jos epäilet, että ex verottaa CD-levykokoelmaasi, DVD-levyjä tms, niin anna ne "lainaan" jollekin luotettavalle kaverille, kunnes äijä muuttaa kodista pois.

Alkuperäinen kirjoittaja nähty on:
Voin kuvitella tapauksen. Keskittynyt koko elämänsä omaan mielihyvään, eli rälläämiseen ja ryyppäämiseen. Välillä menee lujaa, on rahaa (lue juomiseen) ja kavereita. Sitten tulee kuivempi kausi, jolloin täytyy sen verran mielinkielin naiselle, että on katto pään päällä. Nämä miehet yleensä sotkevat raha-asiansa perusteellisesti, luottokelvottomia. Silti pitävät itseään niin hyvätuloisena.. siipeilijöitä kaikin puolin. Vetoavat ensin näihin "pelastajanaisiin", hekin väsyvät todellisuuteen jossain vaiheessa.

Kohdalleni on osunut em. kaltainen mies, josta tuli avopuolisoni, valitettavasti. Onneksi hän on nykyisin ex. :) Mistään aikaisemmin olleista vaikeuksistaan hän ei tietenkään puhunut minulle mitään tavatessamme, joten "sain" ihan itse ne todeta, kun osuivat taas kohdalle. Ennen yhteenmuuttoamme seurustelimme reilun vuoden, joten mistään pikayhteenmuutostakaan ei ollut kyse. Asioita vain pystyy ilmeisesti salaamaan tiettyyn pisteeseen asti? Luottotiedot olivat paukkuneet jo aikaisemmin ja tämäkin paljastui minulle noin kahden vuoden yhdessäolon jälkeen.

Ja sitten ap.:n asiaan. Olet toiminut kohteliaasti tähän asti ja se ei tuota tulosta. Sinun tulee kerätä voimia ja sanoa miehelle, että nyt on todellakin aika muuttaa pois ja viimeistään päivänä x.x.08 on oltava toisessa osoitteessa. Tämä on ainoa keino toimia, tiedän sen kokemuksesta! Tsemppiä ja vaikka heitä se mies ulos, jos muu ei auta :)

Miten tuo häätö oikein toimii, mitä se virallisesti tarkiottaa? Miten sitä haetaan? Pitääkö mennä itse oikeuteen todistamaan, vai hoituuko homma jotenkin vain "paperitse?" On vähän samantyyppistä ongelmaa kuin edellisillä...

Jos on nimi vuokrasopimuksessa ja sulla oikeus se irtisanoa ni ongelmaa ei pitäis olla, jos on yhteinen vuokrasopimus ni ei siinä oikei voi ku ite kärrätä kamat ulos.

Tottahan nyt tiedät että normaalisti vuokrasopimuksen irtisanomisaika on max 6kk.
Mutta et tod saa yhteisestä kämpästä ominpäin mennä lukkoja uusimaan, useimmissa taloyhtiöissä tähän ei omaa oikeutta ees ole.

Kuinka lyhyellä varoitusajalla alivuokralainen voidaan irtisanoa?

Alivuokranantaja saa irtisanoa alivuokralaisensa kolmen kuukauden irtisanomisajalla (kirjallinen), jos alivuokrasuhde on välittömästi ennen irtisanomista kestänyt yhtäjaksoisesti vähintään yhden vuoden. Muussa tapauksessa alivuokranantajan irtisanomisaika on yksi kuukausi. Alivuokralaisen irtisanoessa alivuokrasopimuksen irtisanomisaika on 14 päivää. Tiettynä ajankohtana päättyväksi sovittua alivuokrasuhdetta ei erikseen tarvitse irtisanoa. Muuttopäivä alivuokrahuoneistosta on alivuokrasopimuksen päättymispäivää seuraava arkipäivä.

No onko tassa tehty joku kirjallinen sopimus vai onko avokki muuttanut vain sinne kamppaan omia aikojaan ilman etta mitaan on varsinaisesti laitettu paperille? Kenen nimissa kamppa on? Jos mitaan virallista sopimusta asumisoikeudesta ei ole, niin tyyppihan on periaatteessa pelkka pitkaaikainen vieras joka voidaan lempata ulos koska vaan isantavaen (siis AP:n) niin halutessa.

No yksi vanha kikka on myydä asunto, ja toinen on lähteä pidemmäksi aikaa muualle ja pistää kämppä vuokralle. Kaveri on tehnyt näin kun ei ole saanut naista muuten ulos, tosin naimisiin päätyi kuitenkin.

Yhteistyössä